Har länge retat mig på att RS5:an har svart tank, så när man tankar har man inte en susning om nivån före det rinner över, en allvarlig konstruktionsmiss i mitt tycke!
Har funderat lite kring snabbtanknings-system av något slag, men det blir krångligt om man ska få det bra, och jag har inte hittat något färdigt system (tips?).
Nu fick det bli så att jag gjorde en genomskinlig slang så jag ser nivån i innan den är uppe vid tanklocket. Allt jag gjorde var att sätta in en nippel i 'tornet' (för avluftning av slangen vid tankning) och satte ett t-stycke på returen. Hoppas detta funkar tillräckligt bra så man slipper söla ner bilen vid tankning.
I övrigt väntar jag på lite delar för att kunna göra den klar. Behöver 'gummibubblorna' för volymkompenseringen i dämparna från Clark's. Väntar på en varvmätare (England) och en lauter-koppling (Robban) för lite laboration i bänken innan jag monterar motorn. Väntar också på lite lexanplast från England för att göra lite luftstyrningar under karossen. Tänkte testa kröka till en egen vinge också, för den som följer med karossen är ju ett aerodynamiskt skämt, och inte heller i närheten av den storlek som är tillåten. Ska inte behövas mycket för att göra något som ger mer downforce, men fortfarande matchar regelboken.