Maltes FG onroadresa!

Alla Onroad-projekt
Peter7
Posts: 476
Joined: 21 Jun 2011, 11:28
Phone Number: 0709959666
Location: Kristianstad

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by Peter7 » 02 Feb 2012, 19:43

Ser ruggigt bra ut!
Går troligen iväg ett paket med lite prylar till dig imorgon, kasta det du inte har nytta av:)
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
nho1
Posts: 1061
Joined: 01 Jan 2010, 10:41
Phone Number: 0702436912
Location: Norrköping

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by nho1 » 02 Feb 2012, 19:46

Ser kanon ut Malte! :thumbsup:
En fråga (som jag brukar ha....), på första bilden i dagens inlägg syns ett stag mellan bakarm och karossfästet på sidan. Är detta som är staget 9029? :hmm:

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by Malte » 02 Feb 2012, 20:01

Peter7 wrote:Ser ruggigt bra ut!
Går troligen iväg ett paket med lite prylar till dig imorgon, kasta det du inte har nytta av:)
Tack så mycket Peter! Ser fram emot detta! Kastar gör vi inte i våra trakter, vi ger det till Rallyfinnen eller Dave istället!

User avatar
Bjuggen
Posts: 3227
Joined: 09 Apr 2010, 21:54
Phone Number: 0700871481
Location: Nossebro

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by Bjuggen » 02 Feb 2012, 20:20

nho1 wrote:Ser kanon ut Malte! :thumbsup:
En fråga (som jag brukar ha....), på första bilden i dagens inlägg syns ett stag mellan bakarm och karossfästet på sidan. Är detta som är staget 9029? :hmm:
Stämmer bra det. http://rc-car-online-shop.de/shop/en/pr ... 2pcs-.html
Billös expertkommentator..

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by Malte » 03 Feb 2012, 21:30

Då fortsätter vi!

Image

Servo blev en salig blandning av vad som fanns hemma i lådan.
Ace 1015 till gas/broms, HPI SFL-10 till styr och HPI SF-20 till frambromsarna.
Radio blir en Futaba 3pm-x

Image

Fan vad den ser snabb ut!

Image

Bajahump monterat, man tager vad man haver....

Image

Image

Bil nummer ett klar, nu ger sig Bjuggen på bil nummer två! :thumbsup:

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by Malte » 11 Feb 2012, 16:01

Ja,blir nummer två får just nu agera reserdelsbil, så det blir bil nummer tre som kommer att gå ihop först!

Denna är det är det som Bjuggen har satt händerna i:

Image

Som tur var blev det rivning med en gång, annars hade nog ett totalhaveri av diffen kommit som ett brev på posten!

Image

En skruv kvar!

Image

Någon som vill sponsra med delar? :lol2:

Image

Som sagt, diffen får ersättas med en annan, tages ifrån Nr 2 så länge!

Image

Och så ser det ut just nu! Skall hem till Bjuggen i morgon så jag får väl hjälpa till att putsa lite!

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by S 500 R » 11 Feb 2012, 16:23

Den diffen såg inget rolig ut...
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by huSSe » 11 Feb 2012, 16:33

om jag sposar får jag mitt namn på
din bil då? :thumbsup:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by Malte » 11 Feb 2012, 16:38

huSSe wrote:om jag sposar får jag mitt namn på
din bil då? :thumbsup:
Nu vet jag inte om det är någon bra idé att sponsra en som kommer att ligga upp och ner brevid ett staket, men jag är öppen för alla förslag! :thumbsup:

Peter7
Posts: 476
Joined: 21 Jun 2011, 11:28
Phone Number: 0709959666
Location: Kristianstad

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by Peter7 » 11 Feb 2012, 16:49

Har kanske en..
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by huSSe » 11 Feb 2012, 16:53

hørt talas om den gamla rally ræven karlsson på taket? heheheh!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
Bjuggen
Posts: 3227
Joined: 09 Apr 2010, 21:54
Phone Number: 0700871481
Location: Nossebro

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by Bjuggen » 11 Feb 2012, 16:56

Peter7 wrote:Har kanske en..
Krondrevet och innanmätet är okej. Bara att skruvarna till drevet släppt å skramlat runt lite :thumbsup: . Lager mm är bara skitigt. Går ju alltid att tvätta. Det som är skrot är .
FG artnr. 6064
Och så fattas 3 st 6718/8 men de går ju köpa i järnaffären.
Billös expertkommentator..

User avatar
Bjuggen
Posts: 3227
Joined: 09 Apr 2010, 21:54
Phone Number: 0700871481
Location: Nossebro

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by Bjuggen » 11 Feb 2012, 16:57

huSSe wrote:hørt talas om den gamla rally ræven karlsson på taket? heheheh!
Vad kostar en sponsorplats på bottenplattan?? :lol2:
Billös expertkommentator..

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by huSSe » 11 Feb 2012, 17:04

heheheeh! :rock2:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: Malte - Posse Sportsline -08 ^3

Post by Malte » 12 Feb 2012, 17:05

Peter7 wrote:Har kanske en..
Har du liggande Peter så köper jag den gärna av dig!

Var hemma hos Kantor Bjuggen idag och pratade skit och lite FG. Mest skit iofs men bil no3 ser riktigt fin ut nu!
Trean var riktigt bra, glappfri och inga större slitage förrutom diffen, men det är ju på vintern sådant skall upptäckas!

Image

Rent och propert, precis så det inte skall se ut! ;-)

Image

Zen 230 i denna.

Image

Rent och fint fram med!

Image

Rhino 4 och 2x Ace 1015

Image

Skulle vara fint att snart få provköra!

Image

Även hyllorna bakom är intressant att titta på!

Image

Som nytt!

Image

Hmm, finns några bilar i det garaget nu!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests