☆ HPI 5T Raging BULL ☆
Re: ☆ HPI 5T Raging BULL ☆
jag vill bara hjälp bra sätt slippa mer jobb.... 
Det är jag tacksam för!Burnout wrote:jag vill bara hjälp bra sätt slippa mer jobb....
Självklart jag hjälp dig!S 500 R wrote:Det är jag tacksam för!Burnout wrote:jag vill bara hjälp bra sätt slippa mer jobb....
Risken är att man flödar förgasan när tanken är full.. Och då kan det bli problem att starta motorn.Burnout wrote:Jag "in till förgasare" slang ska du koppling sen färdigt! jag har gjort likan med min flygplan samma system med tank och luft! jag tror har t led hemma jag får letaS 500 R wrote:Jo, jag är med på T-röret. Men vart ska jag sätta det utan att borra i tanken???Burnout wrote:Se här länka http://www.autopartner.se/ks-ttype-join ... c-168.aspx
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Finns special med t led jag har hemma den gör ser till inte bli full i förgasare! 
Jag brukar visserligen alltid tanka fullt. Jag tänker mest på att om man har det röret vad händer när bilen ligger upp och ner??? Borde ju rinna ut rätt ordentligt då.
finns annan system jag har använda med denna min system jag har prova min pappa sin fg har upp och ner inga rinn utS 500 R wrote:Jag brukar visserligen alltid tanka fullt. Jag tänker mest på att om man har det röret vad händer när bilen ligger upp och ner??? Borde ju rinna ut rätt ordentligt då.
Okey! Vi kollar på detta i morgon. Ska nog beställa det där systemet snart. Måste ha det till våren.Burnout wrote:finns annan system jag har använda med denna min system jag har prova min pappa sin fg har upp och ner inga rinn utS 500 R wrote:Jag brukar visserligen alltid tanka fullt. Jag tänker mest på att om man har det röret vad händer när bilen ligger upp och ner??? Borde ju rinna ut rätt ordentligt då.
inte bestäm om blir bara snacka hitta löser för dig blir bekväm!S 500 R wrote:Okey! Vi kollar på detta i morgon. Ska nog beställa det där systemet snart. Måste ha det till våren.Burnout wrote:finns annan system jag har använda med denna min system jag har prova min pappa sin fg har upp och ner inga rinn utS 500 R wrote:Jag brukar visserligen alltid tanka fullt. Jag tänker mest på att om man har det röret vad händer när bilen ligger upp och ner??? Borde ju rinna ut rätt ordentligt då.
ska inte problem med motor och förgasare "full bensin" när vid tank.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Jag skulle montera en backventil och en separat gummiblåsa på returledningen från förgasaren och strunta i att använda originaltutan på fuggen.....
På mina budgetbyggen med motorsågsförgasare har jag ofta tänkt montera en separat pump, men jag har klarat mig med vanlig choke än så länge.....
På mina budgetbyggen med motorsågsförgasare har jag ofta tänkt montera en separat pump, men jag har klarat mig med vanlig choke än så länge.....
Det är ju ett alternativ, men jag känner inte just nu att det är ett jätte problem med den tutan.
Du kan använda siste slang koppling till snabbtanksystem!
Men då måste jag ju ha den gummitätningen med 3 hål.
kolla in http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6470/.fS 500 R wrote:Men då måste jag ju ha den gummitätningen med 3 hål.
Det är ju hela kittet, jag vill ju bara ha gummitätningen i så fall.Burnout wrote:kolla in http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6470/.fS 500 R wrote:Men då måste jag ju ha den gummitätningen med 3 hål.