Är ny här på forumet. Har länge hängt på rsb men efter jag gjorde ett inlägg i LS-delen och inga svar kom fick jag ett tips via PM att halka in här istället
Har länge funderat på en 1:5 och det lutar mer och mer åt en 5T nu. Var tidigare inne på en SS för jag skulle vilja bygga den, men 5T verkar vara en roligare maskin att köra som jag har förstått det.
Har ett Hitec HSC-5998TG som jag tänkt använda på gasen istället för det medföljande. Det borde väl duga till det? 18kg @ 6V
Tänkte även beställa outerwears pre filter till luftfiltret och dragstarten.
Badhorsies dämparstrumpor får det bli oxå.
Allt detta kommer troligtvis beställas innan jag köper bilen, dels för att vara säker på att det är hemma till bilen kommer samt att öka på köplusten på bilen. Borde vara ett effektivt sätt att ha delar till bilen hemma, men ingen bil
Den stora frågan gäller egentligen killswitch. Det känner jag att jag MÅSTE ha, trots ett relativt bra servo på gasen. Man vet ju inte när det bestämmer sig för att brinna upp eller hänga sig.
Är det någon av er LS som har en Eurgle 2.4GHz 3ch generation 1 eller 2 som vet om en killer bee v2 funkar på den?
En vanlig failsafe fungerar tydligen inte på denna Eurgle utan då måste man ha generation 3 av 2.4-modulerna.
Det finns ingen kill som funkar med HPIs 2.4GHz heller läste jag, mycket dumt.