Kan efter bashet i Sandhem konstatera att bilen blev nästan körduglig på banan med widekittet och resten av prylarna!
Största problemet blev det galna greppet på mattan.
Så fort man nuddar gasen, lyfter den framändan och går rakt fram.
Svårt också att bedöma hastigheten i dubbelhoppet när man tror att bilens vikt behöver kompenseras med en liten extra knuff......och knuffen finns att tillgå om man vill. Ingen tvekan om att det går att hoppa både 4 och 5 meter längre än med en "vanlig" baja, men nerslaget blir ett helt annat.....
Den sväljer ojämnheterna mycket bättre än allt annat jag kört, och den extra vikten ihop med den ökade fjädringsvägen funkade klockrent även med 5B hjul på!
Frambromsarna funkade också väldigt bra!
Helnöjd med att den låser upp framhjulen även med det kassa servot jag har nu.
Tyckte det bromsade lite dåligt bak när jag kört klart, men fick se att hela ändstoppet på bakbromslänkaget var borta....
Då bromsar det dåligt!
Kylfläkten gjorde ett riktigt bra jobb idag och tempmätaren stannade på strax över 180°C efter en rejäl omgång.
Kändes väldigt bra!
Hittade ett litet LiPo 11,1V batteri som jag kopplade fläkten till istället för att driva den med mottagaracket, och det funkade mycket bättre. Gav helt ok kylning även på tomgång, och nu ska jag testa att styra luften bättre runt cylindern så ska det nog bli ännu bättre!
Gillar den mer och mer......och man börjar vänja sig lite vid att den trots allt är körbar inom rimliga gränser.
Dock har "Fjärilsbubbla-karossen" fått ny ägare idag, och den kommer att ses i trakterna runt Vimmerby i fortsättningen!
Blir en annan kaross på denna framöver!