Baja 5B SS vs. Bollerwagen Teil 2
Baja 5B SS vs. Bollerwagen Teil 2
[youtube][/youtube]

Re: Baja 5B SS vs. Bollerwagen Teil 2
Tror jag ska börja ta bajan till jobbet 
Göra det!S 500 R wrote:Tror jag ska börja ta bajan till jobbet
Undra hur den kopplingen ser ut efter den turen? Har man inget bättre för sig så varför inte..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag och Bjuggen är frivilliga! Dock bara om vi får åka samtidigt!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Det vore ju en syn.....
Malte med Bjuggen i knät på en skrinda efter en hysteriskt spinnande och rykande R/C monster.....
Nåja, jag siktar ju på säkerheten först och främst, och det blir då inget åka av utan att ni har hjälm på er.
Samma hjälm givetvis.
Malte med Bjuggen i knät på en skrinda efter en hysteriskt spinnande och rykande R/C monster.....
Nåja, jag siktar ju på säkerheten först och främst, och det blir då inget åka av utan att ni har hjälm på er.
Samma hjälm givetvis.
Jodå, det här med både aktiv och passiv säkerhet är inget som vi tar lätt på skall ni veta! Bjuggen har förövrigt tagit det ett steg längre och vistas helst inte inomhus om det inte madrasserade golv och väggar utan hjälm. Det har hans doktor sagt. Han är för övrigt personen till höger iförd mockaväst i storlek medium. Och någon variant av säkerhetshjälm. Han har många olika att välja på! Personen till vänster hittade vi på den lokala saloonen i Sjuntorp. han pratade ett språk vi inte förstod men vi tyckte han liknade han i Crocodile Dundee fast lite korpulentare. Så jag tog en idolbild. I morgon kan det dyka upp en ny hjälmbild på Bjuggen, vi får se om han ger sitt godkännande först! och även om han inte gör det så kanske den dyker upp ändå!

- J.A racing
Haha, ni är för festliga... 
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jag känner mig tvungen att fortsätt att berätta i denna tråden. Allt för att Bjuggen skall kunna få hjälp att bli av med sin besatthet för det här med hjälmtvång på allmän plats. Vi kanske kan starta en insamling så att han har råd att slutföra sin behandling?
Jo, så är kommer fortsättningen på denna följetong. Jag och Bjuggen skulle på ett litet mc-kalas hos mina vänner i mcklubben Galenihuvetmc. Det brukar normalt sett vara en ganska trevlig tillställning med god dryck och musik. Men denna gången spårade det tyvärr ut innan vi kom iväg.
Som ni vet så tycker jag att motorcyklar är ganska festligt. Vilket innebär att jag innehar några olika hjälmar. Vissa används, vissa har jag som wallhangers.
Så jag och Bjuggen hade förfestat ganska lugnt hemma hos mig och taxin var på väg. När vi skall ta på oss jackorna och gå ut till taxin som väntar så får han DET i blicken som innebär att kvällen kommer att bli jobbig för mig.
Han har sett en hjälm han måste pröva, eventuellt ha på sig resten av kvällen. Jag försöker lönlöst intala honom att till och med taxichaffören kommer att neka oss en åktur med det hjälper inte. Jag försöker oxå förklara att det är inte hjälmtvång bara för att vi skall på mcfest. Även detta förslag möts med den tomma blicken och Bjuggen börjar dreggla och sträcker sig efter hjälmen.
Jag påtalar återigen att jag tycker nog inte att den inte passar hans något större huvud än vad hjälmen är avsedd för. Det var lönlöst. Jag gav upp och resten av kvällen låtsades jag som att vi inte kände varandra. Ni förstår varför när ni nu ser bilden.
Känsliga tittare varnas för följande bild:

Jo, så är kommer fortsättningen på denna följetong. Jag och Bjuggen skulle på ett litet mc-kalas hos mina vänner i mcklubben Galenihuvetmc. Det brukar normalt sett vara en ganska trevlig tillställning med god dryck och musik. Men denna gången spårade det tyvärr ut innan vi kom iväg.
Som ni vet så tycker jag att motorcyklar är ganska festligt. Vilket innebär att jag innehar några olika hjälmar. Vissa används, vissa har jag som wallhangers.
Så jag och Bjuggen hade förfestat ganska lugnt hemma hos mig och taxin var på väg. När vi skall ta på oss jackorna och gå ut till taxin som väntar så får han DET i blicken som innebär att kvällen kommer att bli jobbig för mig.
Han har sett en hjälm han måste pröva, eventuellt ha på sig resten av kvällen. Jag försöker lönlöst intala honom att till och med taxichaffören kommer att neka oss en åktur med det hjälper inte. Jag försöker oxå förklara att det är inte hjälmtvång bara för att vi skall på mcfest. Även detta förslag möts med den tomma blicken och Bjuggen börjar dreggla och sträcker sig efter hjälmen.
Jag påtalar återigen att jag tycker nog inte att den inte passar hans något större huvud än vad hjälmen är avsedd för. Det var lönlöst. Jag gav upp och resten av kvällen låtsades jag som att vi inte kände varandra. Ni förstår varför när ni nu ser bilden.
Känsliga tittare varnas för följande bild:

- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ohhh.....cool hjälm......nu blev jag avis......