HPI Baja SC and MCD
HPI Baja SC and MCD
[youtube][/youtube]

- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: HPI Baja SC and MCD
Grymt hopp !
Kan ju inte låta bli att tänka 50-tals jänkare när jag ser en SC.....den hasar sig liksom fram på nåt vis.....
Undrar vad det var för fel på MCD´n .....verkade ju nästan som den var framhjulsdriven endast.....
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Verkar vara bra tryck i bajan 
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
Gäller nog att inte fega i det hoppet. Tar nog ganska tätt om man hoppar några dm. för kortCarbon-Dave wrote:![]()
Grymt hopp !
Kan ju inte låta bli att tänka 50-tals jänkare när jag ser en SC.....den hasar sig liksom fram på nåt vis.....
Undrar vad det var för fel på MCD´n .....verkade ju nästan som den var framhjulsdriven endast.....
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ja där vill man ju inte att förgasaren bluddrar eller att man får ett litet skutt upp i luften i ansatsen precis....Lotus wrote:Gäller nog att inte fega i det hoppet. Tar nog ganska tätt om man hoppar några dm. för kortCarbon-Dave wrote:![]()
Grymt hopp !
På nåt konstigt vis ser jag precis hur det skulle gå till för min egen del i det hoppet.....och det är två alternativ till klotning:
1. För feg. Träffar i gaveln på rampen i mest olämplig ställning.
2. För hårig. Missar rampen helt, men släpper inte av för det och landar i liknande position som den Rally har på sin avatar.
Båda alternativen resulterar ju givetvis i 4-siffriga tal på reparationskostnaderna. Per varv. Helst.