Kan ni gissa ?

Lägg upp dina och andras filmer här
Diesel

Re: Kan ni gissa ?

Post by Diesel » 10 Apr 2011, 18:05

jonny h wrote:Det finns ingen bil som är skottsäker eller perfekt thats it :thumbsup:
Det håller jag med på till 100, men ändå , varför klanka ner ett på ett märke som Smartech, när man har i detta fall tydligen haft erfarenhet av 1 bil. Är inte det att dra sin slutsats lite åt "skogens" för tidigt ?
RC Maffian och ordinarie jobb 7-16
http://www.xn--grsrajsarna-m8a.se/

Sponsor

Sponsor

jonny h
Phone Number: 0702319288

Post by jonny h » 10 Apr 2011, 18:09

Diesel wrote:
jonny h wrote:Det finns ingen bil som är skottsäker eller perfekt thats it :thumbsup:
Det håller jag med på till 100, men ändå , varför klanka ner ett på ett märke som Smartech, när man har i detta fall tydligen haft erfarenhet av 1 bil. Är inte det att dra sin slutsats lite åt "skogens" för tidigt ?

Man ska inte underskatta de billigare märkena, har bara haft Fg och Hpi som ls men skulle lika gärna kunna köpa nåt annat då alla måste uppgraderas på ett eller annat sätt!
Jonny Hedström
Mcd RR

Egon

Post by Egon » 10 Apr 2011, 18:26

Diesel wrote:Och för att inte glömma det hela . .. filmen är från 2008 , och jag vet med 100% säkerhet att dessa bilar har blivit MYCKET bättre i kvaliten sedan dess.
Jag vet med 100% sikkerhet at det du sier er fel...... :curse:

Disse bilene har jeg reparert, hatt på verkstedet mitt i rundt 8-10 år, hur lenge de har blitt laget vet da fa.., men fra første bil til senaste utgave, 2011mod, ....100% samme skiten!!!

Her skal du få en liten historie Diesel, och dette er viktig når du skal begynne å selge noe :sunglasses: ; Smartech er en bil som kommer fra en fabrikk som kopierer absolutt alle andre bilprodusenter, dvs hovedsakelig HPI, FG, MCD...flere biler som kommer ifra samme fabrikk er Himoto och FS, samme skiten.......(dvs ikke samme fabrikk, selskapet har flere små fabrikker ikke veldig langt ifra hverandre)

Når fabrikken kopierer flere andre bilprodusenter så prøver de å lage deler slik at man kan sette sammen flere deler som passer sammen, enden på den visa er at du som "storkunde" kan sette sammen en bil, gi fabrikken et navn på bilen, och fabrikken trykker dette på esken/plansjen etc etc......Favoriten til Rallyfinnen blir ocsä produsert av samme produsent.......Rovan.....
Nå har det seg slik at Smartech er inte en bil som fabrikken har satt sammen/produsert for seg selv, denne "utgaven" er satt sammen av et (er dessverre bare 90% sikker på at det var et polsk firma....så ber om ursekt hvis dette inte stemmer...) company som handlet inn over 1000 biler for leeeeeenge siden, dette company gikk konkurs och fabrikken beholdt navnet pga all pr som var blitt gjort i Europa.......

Hvis du som "storkunde" kjøper (jeg tror det er 100 stk biler...) av f.eks Smartech/FS, så gir fabrikken deg lov til å kalle den bilen akkurat det du måtte ønske, kall den Swedish Love om du vil....fabrikken gir da fa.. i dette, samme bil som du sikter til, Smartech, finnes under 100 andre navn i verden.....

Så til hovedproblemene med alle disse bilene som kommer fra denne produsenten;

1) I min verden det absolutt værste man kan gjøre; sette inn en SKIT-kopi av en motor och pipa!! :mad: :hammer: :doh: ....disse motorene och pipen kan inte gå dårligere, det er 100% umulig.....da måtte de gå på diesel....(Just a joke,,,, ;) )

2) Plasten som bilen er produsert i, som f.eks felger, har stort sett en holdbarhet på 10 min.....

3) Stålkvaliteten i diffene er et TYPISKT kina-matriale, holder absolutt inte mål......enten er det for mycket herdet, eller så er det inte herdet overhodet...... :mad:

4-500!) Jag kunne holdt på i lengre tid å ramse opp alt som er galt med denne produsenten, men akkurat nå så er jag weekend-pappa, så tiden strekker inte til......

Diesel

Post by Diesel » 10 Apr 2011, 18:59

Så om jag tolkar dig rätt Egon , så LS är inget för vanligt folk som inte har råd att köpa sig en motor för 8000 kr +
Trimpipa för några tusen till
Sedan en baja för ca. 7000-8000 kr som skall uppgraderas med delar för mist 15000:- och ja .... listan kan bli en hel vecka lång.

Så totalsumma för att kunna börja köra LS är minst 30000:-

Lycka till med att värva nytt folk till denna hobby ! :thumbsup:

Och för det andra så betyder att min Nutech som är då samma skit som allt annat från Kina. är ju totalt skrot eftersom jag har ju trots allt kört nu 5 tankar med bilen.
Fast den är ju i mina ögon hel och alldeles perfekt funtionsduglig, men jag kanske har fel..... :hmm:

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 10 Apr 2011, 19:11

Får inte ihop logiken i det hela.....[/quote]
Finns ett enkelt ord på vissa grejor självförnekelse.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 10 Apr 2011, 19:24

sen beror ju det på hur man uppgraderar.
endel uppgraderar mycket på engång och andra tar det¨
eftersom grejerna pajjar.
ingen som sæger att man måste lægga tretti papp
på engång. ær ju helt upp tilll var och en att avgøra.

en billig bil blir snabbt en dyr bil.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Egon

Post by Egon » 10 Apr 2011, 19:25

Diesel wrote:Så om jag tolkar dig rätt Egon , så LS är inget för vanligt folk som inte har råd att köpa sig en motor för 8000 kr +
Trimpipa för några tusen till
Sedan en baja för ca. 7000-8000 kr som skall uppgraderas med delar för mist 15000:- och ja .... listan kan bli en hel vecka lång.

Så totalsumma för att kunna börja köra LS är minst 30000:-

Lycka till med att värva nytt folk till denna hobby ! :thumbsup:

Och för det andra så betyder att min Nutech som är då samma skit som allt annat från Kina. är ju totalt skrot eftersom jag har ju trots allt kört nu 5 tankar med bilen.
Fast den är ju i mina ögon hel och alldeles perfekt funtionsduglig, men jag kanske har fel..... :hmm:
Men i svarte helv... da mann....det var du som spurte.... :doh: :doh:

Jeg svarte bare på det du spurte om......hvorfor alle er så negative til denne produsenten av kopi-biler.....

Desuten, LES; Jag er alltid 100% ærlig når jeg snakker LS med mine kunder, uansett......de som prøver frebrilsk å selge, de sier at LS er uproblematisk, bare å kjøre......skitsnakk!!!

En LS bil, uansett produsent; den koster deg nesten minimum 20.000,-, INTE 8.500,- som 99% av butikkene sier...........er eneste måten for dere å värva nye folk til denne hobby å prate skit/(heter det juge på svensk??) inte snakke sant.....?? Da skal du ha takk, herved er mitt normale forhold til RC-maffian endret....håper disse innleggene blir lest av folk som lurer på om de skal ha seg en LS......lykke til...... :doh:

Och dessuten; Hvem iallverden har nevnt at eneste alternativ til skiten som sitter i Smartech er x-tremt tuned-motorer til 10.000,-??????????????
Holder leeeeeeeeeeeenge med en stock Zenoah, den er fremdeles 500% betre enn den skiten av en 30cc som kommer med Smartech..........

Prøv aldri å gjøre meg til idiot her, du har bare fått svar på tiltale...... ;)

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 10 Apr 2011, 19:33

huSSe wrote:sen beror ju det på hur man uppgraderar.
endel uppgraderar mycket på engång och andra tar det¨
eftersom grejerna pajjar.
ingen som sæger att man måste lægga tretti papp
på engång. ær ju helt upp tilll var och en att avgøra.

en billig bil blir snabbt en dyr bil.
Det där ska bli kul och se nu framöver om en full alu bil av relativt billigt märke kommer rasa lika mycket som en plastic fantastic bil för 10000:- i inköp gör .
Skulle jag ha dessa plastic bilar som uppgraderas med optios för summor uppemot 25000:- så skulle jag ha fått flyttat ur huset för flera år sedan.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 10 Apr 2011, 19:35

t powa- jag gør vad jag vill med mina intjænade pengar i mitt hushål.
så sånna problem har jag inte att jag måste flytta :doh:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Diesel

Post by Diesel » 10 Apr 2011, 20:26

Jag har en känsla att detta börjar urarta totalt.

Jag vill inte IDIOT förklara någon som helt ( detta till dig Egon)
För det andra så kan jag tycka att man skall kunna föra en normal dialog på ett forum om vem som har , vad att tycka och skriva, utan att man blir helt plötsligt citat" Da skal du ha takk, herved er mitt normale forhold til RC-maffian endret....håper disse innleggene blir lest av folk som lurer på om de skal ha seg en LS......lykke til...... "

Vad jag främst ville komma till att det finns folk som uttalar sig om saker som dom (vad jag har förstått) aldrig ägt själva , utan har hört , och fått veta av andra .... etc etc ,

Jag ber om ursäkt för att jag har försökt få klarhet på denna öppna forum hur folk tänker och för sina åsikter på saker som dom aldrig haft.

Sorry.

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 10 Apr 2011, 20:54

Jag har aldrig ägt en smartech men jag körde bara med Mr Rustler och ADDE i början. Så jag har sett hur en sådan beter sig. Så jag tar det inte ur luften bara.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 10 Apr 2011, 21:04

Moderatorerna borde ju ingripa när det är pajkastning mellan två olika säljare .

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 10 Apr 2011, 21:45

Jag tycker det är intressant jag.....
Det är precis såna här inlägg som avgör om säljarna ökar eller minskar sin omsättning.
Det är också av dessa inlägg som man bygger eller raserar respekten för folk.....

Moderatorerna kan inte göra mycket åt om folk vill skämma ut sig offentligt. Det är fritt val....

Bjuggen
Phone Number: 0700871481

Post by Bjuggen » 10 Apr 2011, 22:10

Carbon-Dave wrote:Jag tycker det är intressant jag.....
Det är precis såna här inlägg som avgör om säljarna ökar eller minskar sin omsättning.
Det är också av dessa inlägg som man bygger eller raserar respekten för folk.....

Moderatorerna kan inte göra mycket åt om folk vill skämma ut sig offentligt. Det är fritt val....
Amen. :worship: Kunde inte sagt det bättre.
Billös expertkommentator..

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 11 Apr 2011, 09:40

i o för sig är det väl bra att det debatteras om ls märkena. Alla inom 1.1 bilvärlden värden kör ju tex inte BMW eller Mersedes .
Alla kanske inte har inte råd med det eller rent av inte vill ha det märket.
Att man som in körings port i ls hobbyn kanske satsar på en billig bil handlar nog om att känna sig för först ,och sedan gå på de dyrare grejorna sedan när man vet att man vill fortsätta med hobbyn.
Jag har sett en del bilar på Blocket som knappt gått någonting pga av att de tröttnade direkt på dem.
Sedan finns det ju olika grejor som kan va bättre byggt på en lågpris bil som inte de lite dyrare har, tex ett märke med helt öppna drev på hela bilen för typ ca 7000:- är ju inget jag skulle köpa idag om jag får tag i en annan som har helkapslad drivning för tex 5000:-redan från början

Post Reply