H.A.R.M SX-3 - The track sweeper
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Re: H.A.R.M SX-3 - The track sweeper
Fick du tag i vänstergängad tapp ? 
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Yes =)wrep wrote:Fick du tag i vänstergängad tapp ?
handlade det på SMC när jag hade vägarna förbi =)
Däremot undrar jag om det finns "olika" M4'or, typ grövre/finare gängor?
För mina Igusar till bakvagnen glappar som fan om dom inte är skruvade i botten på turnbucklen!?
Upplevde lite samma sak med styrlänkaget, där hade jag dock kontramuttrar för att låsa igusen.
Kanske tar o skakar fram två vänstergängade och 2 högergängade muttrar till att låsa igusen till kränghämmaren..
Är det något du har på hyllan?
Edit: Körde på 0,7 i gängstigning, normalt antar jag, men jag tror att turnbucklen är fingängad!?
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
wrep
Jag har inte gängstigningstabellen i huvudet men jag har mycket svårt att tro att det skulle vara fingäng på de där prylarna. Hade du rätt borr? det kan bli glapp om man kör med för stor borr... i plast kan det nog funka med någon tiondel mindre borr också om man vill att det skall gå lite trögt. Vänstergängade muttrar har jag tyvärr inte... det kan ju finnas på Sieverts men kostar antagligen skjortan... Om du handlar kan du köpa 10 av varje åt mig med.. M4 och M5.
M4x0,7 är standard stigning & borret du ska använda är 3,3mm. 
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
-
wrep
Nja 3,2mm är det väl? 
Körde 3,3 på borren, det gick trögt och fint att gänga upp dom! men glappt när man skruvar,wrep wrote:Jag har inte gängstigningstabellen i huvudet men jag har mycket svårt att tro att det skulle vara fingäng på de där prylarna. Hade du rätt borr? det kan bli glapp om man kör med för stor borr... i plast kan det nog funka med någon tiondel mindre borr också om man vill att det skall gå lite trögt. Vänstergängade muttrar har jag tyvärr inte... det kan ju finnas på Sieverts men kostar antagligen skjortan... Om du handlar kan du köpa 10 av varje åt mig med.. M4 och M5.
Men med kontramuttar är saken biff i vilket fall! Och man vill nog ändå låsa dom så att dom inte tappar sin injustering pga vibrationer och smällar!
Ja, det kan jag nog fixa.. Skaru ha 10 M4 och 10 M5 eller 5 av varje? Något speciellt material på muttrarna?
Hmm...wrep wrote:Nja 3,2mm är det väl?
Man tar gäng dimensionen minus stigningen för att få borrdim .
4-0,7=3,3mm
Det är vad jag blivit lärd , iallafall på M gängor sen är det annat på Withworth & annan "uddagänga"
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
-
wrep
sx3 wrote:
Ja, det kan jag nog fixa.. Skaru ha 10 M4 och 10 M5 eller 5 av varje? Något speciellt material på muttrarna?
10 av var sort... vanliga duger behöver inte vara rostfria tycker jag iaf..
-
wrep
Mats B wrote:Hmm...wrep wrote:Nja 3,2mm är det väl?
Man tar gäng dimensionen minus stigningen för att få borrdim .![]()
4-0,7=3,3mm![]()
Det är vad jag blivit lärd , iallafall på M gängor sen är det annat på Withworth & annan "uddagänga"
Jo du har nog rätt att tumreglen är så.. var jag som kom ihåg fel.
går rykten om däckleverans! Tro fan att jag blev förvånad när schenker ringde om att jag hade ett paket från lk armatur AB på 9kg att hämta ut!
LK likaså, men efter lite forskande kom vi fram till d är hobbygården som skickat! 
Ska du behålla bilen nu i alla fall???
Ser no fan inte bättre ut alltså! =)S 500 R wrote:Ska du behålla bilen nu i alla fall???
Kör den i år och så får vi se vad vindarna för med sig nästa år =)
-
wrep
sx3 wrote:går rykten om däckleverans! Tro fan att jag blev förvånad när schenker ringde om att jag hade ett paket från lk armatur AB på 9kg att hämta ut!LK likaså, men efter lite forskande kom vi fram till d är hobbygården som skickat!
Jag blev också lite paff.... men misstänkte det samma
Haha stört, jag fick välja mellan att få det utkört dagtid imorn, kvällskörning på torsdag eller hämta på deras terminal i spånga! Valde spånga och här sitter jag med massa gummi och en fakturawrep wrote:sx3 wrote:går rykten om däckleverans! Tro fan att jag blev förvånad när schenker ringde om att jag hade ett paket från lk armatur AB på 9kg att hämta ut!LK likaså, men efter lite forskande kom vi fram till d är hobbygården som skickat!
Jag blev också lite paff.... men misstänkte det sammalyckades styra om paketet till jobbet... det gick men man kunde inte få paketet levererat till schenkers utlämningsställe i centrum!? nästan lite smidiga som UPS men inte riktigt..
![]()
Det funkar väl??? Är ju inte det sämsta att köra med direkt.sx3 wrote:Ser no fan inte bättre ut alltså! =)S 500 R wrote:Ska du behålla bilen nu i alla fall???
Kör den i år och så får vi se vad vindarna för med sig nästa år =)