Motor går orent
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Motor går orent
cylinderfots pakningen i bästa fall?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Ursäkta att jag lånar tråden lite! Men någon skrev något om avståndet på spolen!
Vilket avstånd bör den ligga på? finns det nån liten mall att följa vad olika avstånd gör för skillnad?
Vilket avstånd bör den ligga på? finns det nån liten mall att följa vad olika avstånd gör för skillnad?
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Brukar ta papp-delen av en reservdelspåse och lägga emellan magneten på svänghjulet och spolen....
- J.A racing
Ett visitkort som är normaltjockt inget supertunnt.sx3 wrote:Ursäkta att jag lånar tråden lite! Men någon skrev något om avståndet på spolen!
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
0,3-0,4mm är det korrekta avståndetsx3 wrote:Ursäkta att jag lånar tråden lite! Men någon skrev något om avståndet på spolen!
Vilket avstånd bör den ligga på? ?
Letar Baja 5B
Hittar inget fel bytt förgasare tändstift isolator pakningar tändspole.motorn tänder i 1-2 sekunder för att sedan stanna.
- Dave
- Site Admin
Ja då tar det ju på listan med prylar som kan vara fel på.....
Om utrustningen fungerar på den gamla motorn, och inte på den nya, så är det bara att gräva djupare.....
Kan ju börja med att kolla packboxarna på veven, vevhuspackning och cylinderfotspackning....
Vänta nu.....jag hade liknande problem med Partnermotorn på MCD Monstern.....så fort jag släppte ner den på tomgång ville den dö, men med lite varv gick den finfint.....
Där var det undertryck i tanken som var problemet, och troligtvis orkade inte pumpen med att få fram soppa ordentligt på låga varv, men med fart i motorn funkade det.....
Om utrustningen fungerar på den gamla motorn, och inte på den nya, så är det bara att gräva djupare.....
Kan ju börja med att kolla packboxarna på veven, vevhuspackning och cylinderfotspackning....
Vänta nu.....jag hade liknande problem med Partnermotorn på MCD Monstern.....så fort jag släppte ner den på tomgång ville den dö, men med lite varv gick den finfint.....
Där var det undertryck i tanken som var problemet, och troligtvis orkade inte pumpen med att få fram soppa ordentligt på låga varv, men med fart i motorn funkade det.....
packboxarna såg fina ut vevhuspackning har jag inte tittat på så noga men motorn va torr
Får dela hela motorn i morgon
Får dela hela motorn i morgon
Jag bryter trenden och tippar på att du inte får tillräckligt med soppa.
Om den drar tjyvluft borde den kunna gå en stund på lite högre varv eller om du chokar den.
Motorer brukar ju funka även om dom drar lite luft,visst dom går illa som fan men dom brukar gå iallafall.
Om den drar tjyvluft borde den kunna gå en stund på lite högre varv eller om du chokar den.
Motorer brukar ju funka även om dom drar lite luft,visst dom går illa som fan men dom brukar gå iallafall.
Glad amatör med FG Monster Truck.
Jag kom att tänka på en sak. Det kan vara spjäll axeln på förgasan som glappar.Och då stannar motorn på tom gång. Och är svår att ställa in på grund av tjuvluft i spjäll axen.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Det stannar på tomgång eller så håller den högt varv.Lusse wrote:Jag kom att tänka på en sak. Det kan vara spjäll axeln på förgasan som glappar.Och då stannar motorn på tom gång. Och är svår att ställa in på grund av tjuvluft i spjäll axen.
Glad amatör med FG Monster Truck.
- Dave
- Site Admin
Bra tanke, men förgasaren funkar ju på hans andra motor.....Lusse wrote:Jag kom att tänka på en sak. Det kan vara spjäll axeln på förgasan som glappar.Och då stannar motorn på tom gång. Och är svår att ställa in på grund av tjuvluft i spjäll axen.
Ibland så kan det vara så.Det är först när man börjar att riva i grejerna som man märker det.Carbon-Dave wrote:Bra tanke, men förgasaren funkar ju på hans andra motor.....Lusse wrote:Jag kom att tänka på en sak. Det kan vara spjäll axeln på förgasan som glappar.Och då stannar motorn på tom gång. Och är svår att ställa in på grund av tjuvluft i spjäll axen.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Har du sjekket at lufteventilen på tanklokket ikke er tett?? Hvis motor starter, og stanser etter en liten stund kan det være at ventilen er tett, og at det blir vakum i tanken.
HPI Baja 5B SS - Oneill Brothers Racing 30.5 Pro Mod - VRC Pro Pipe - Futuba PK4TS\ESP 30.5 - VRC BB pipe
HPI Baja 5T- MMR Super MX Pro 50
HPI Baja 5T- MMR Super MX Pro 50
Tanken är det lungt med ska skruva lite mer i morgon