Jebogrens FG MT Ghetto Basher
Re: Jebogrens FG MT Ghetto Basher
ja det är samma tanke som jag borra upp och gänga om med m6 eller m7 istället för m5 plus längre skruvar
Vad är problemet med original skruvarna till Red Cat hubbarna egentligen, är det att de bara är för korta?
Letar Baja 5B
fick inte med skruvar, och man får inte riktigt feste med "fg hubb skruvar" det är konstigt skönta att det finns en lösning på det i allafall ska köpa vanliga m5 skruvar i morgon typ 15mm långa och se om man får bättre grepp med dom
Ja, dom var riktigt feta. Måste säga att dom var mindre än jag trodde... men gryma är dom i alla fall.
Orkade motorn med däcken eller blev bilen märkbart slöare med dessa monterade?
Letar Baja 5B
Det var inga problem med kraften... men sen är det ett jäkla ös i jebogrens motor nu.
29cc med 813 förgasare och dubbla boostbutles.
lättat svänghjul, 7500 kopplings fjäder, och uni luftfilter
kändes inte som den blev slöare har inte nålat in den perfekt ännu så det finns nog lite kraft kvar i den
kändes inte som den blev slöare har inte nålat in den perfekt ännu så det finns nog lite kraft kvar i den
ska byta bort stålburen nu till kaross igen ska ta min gamla monster truck kaross ta bort färgen ska bli svart sen skära till den och sätta vinge på den, så det blir en stadium kaross
tror det blir cool bilen blir så mycket lägre och sen dessa stora hjulen.....
Hur påverkade det lättade svänghjulet effekten? Varvar den upp fortare?jebogren wrote:lättat svänghjul, 7500 kopplings fjäder, och uni luftfilter![]()
Letar Baja 5B
ja det tycker ja att den gör..... sen har jag den tunnaste koppar packningen som heter 0.005 tror jag den ska ju ge mera tryck i motor ocksåwaqr wrote:
Hur påverkade det lättade svänghjulet effekten? Varvar den upp fortare?
Oj....måste bli rätt stor kompressions skillnad mot de 0,20 packningar som är original. Är det något du känner när du drar i startsnöret?jebogren wrote:ja det tycker ja att den gör..... sen har jag den tunnaste koppar packningen som heter 0.005 tror jag den ska ju ge mera tryck i motor ocksåwaqr wrote:
Hur påverkade det lättade svänghjulet effekten? Varvar den upp fortare?
Letar Baja 5B
ja den är jävligt tung och dra i bland....
Kör du med kopparpackning? Kan annars tänka mig att papperspackningarna har svårt att klara det högre trycket 
Letar Baja 5B