H.A.R.M SX-3 - The track sweeper
Re: H.A.R.M SX-3 Champion Edition - {20/12/2010 - sid 7}
Det där är Hudy's "budgetserie" skaften är inte likvärdiga som hudys ordinarie som denna. Eller som Xceed verktygen.
http://www.autopartner.se/hudy-hylsnyck ... c-466.aspx kostar 189kr
och jag betalade 13,60€ x 9,1 = 123kr för Xceed, vilket är 35% billigare
Hos autopartner verkar Xceed och Hudy kosta lika mycket
http://www.autopartner.se/hudy-hylsnyck ... c-466.aspx kostar 189kr
och jag betalade 13,60€ x 9,1 = 123kr för Xceed, vilket är 35% billigare
Hos autopartner verkar Xceed och Hudy kosta lika mycket
Last edited by sx3 on 20 Dec 2010, 21:03, edited 1 time in total.
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Re: H.A.R.M SX-3 Champion Edition - {07/12/2010 - sid 6}
Jag ser att det är skillnad. Tack för att du tog upp det. 
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
No problem! Svårt att tolka folk på nätet, du kanske var sarkastisk?Lusse wrote:Jag ser att det är skillnad. Tack för att du tog upp det.
Idag har jag bytt restrerande lager i bilen, dessvärre smälte ett par plastbussningar när fästet för diffen åkte in i ugnen. Som tur är ska jag ändå beställa grejor från HARM om nån vecka eller 2 iallafall!
Hejhej bloggen!
Nee, här i tråden har det stått still ett tag, men det betyder inte att det inte har hänt något utan det beror på att jag mest har klurat! Jag skulle byta bussnigarna i bärarmarna och stötte på rejäla problem! Fick inte igenom bärarmsstagen genom dom nya bussningarna som var 6,00mm i innerdiameter och stagen som var 6,35mm.
Efter mailande med HARM fick jag till svars att det måste passa. Men det gick verkligen inte och till slut hittade jag en kille på facebook från Norge som kände igen problemet, en kille som hade köpt en begagnad bil från Sverige hade fått sina stag utbytta till grövre och uppborrade bussningar. Killen som ägde den bilen innan, är samma kille som ägde den här bilen från fabrik. Fick numret av Normannen till killen som ägt den här bilen och blev trevligt bemött, vi snackade lite skit om largescale och mycket riktigt hade han bytt ut stagen mot grövre
under tiden mailade jag med Adam på rapid racing, som var väldigt snäll att mäta upp alla dessa delar åt mig och det självklara valet vid ny beställning efter hjälpsamheten är just rapid-racing
Istället för att börja borra upp bussningar med utrustningar jag inte har så har jag nu lagt beställning på nya bärarmsstag och hållare till dessa. Passade även på att beställa en Race tank med snabblock och som inte behöver avgasluftningen, nya modellen av skruvar för infästningen av nedre fästet av stötdämparna, 2 nya motorfästen, en som är en förstärkning (option) mot bakvagnen och ett som fäster vevhusets underdel mot chassit, då mitt nuvarade har en trasig skruv som sitter fast, vill ju ha stabilitet i motorn
Sedan blev det nya side-guards i kolfiber, Adam på rapid-racing hade en som var 4mm tjock istället för standard 2mm som ska tåla mer stryck för en 10'a dyrare så det blev sådana. Även en ny kolfibervinge till karossen hamnade i kundvagnen, dessa lexanspoilers känns SJUKT mjäkiga.
Beställde även ett nytt huvud drev, då det som sitter på börjar se sina sista dagar!
Och slutligen, om dem nya karossfäste förstärkningen passar till min årsmodell, ska dessa på ordern också!
Xceed verktygen från 2speed har jag inte sett röken av ännu, ringde upp Tyskland i torsdags och frågade whats up och dom sa att dom har allt på lager och frågade om jag betalat ännu, jag sa att betalningen gjordes för länge sen och han skulle kolla upp det och skicka mig ett mail inom en kvart.. Har fortfarande inte fått något mail
Det var allt för denna gången!!
Hejdå bloggen!
Nee, här i tråden har det stått still ett tag, men det betyder inte att det inte har hänt något utan det beror på att jag mest har klurat! Jag skulle byta bussnigarna i bärarmarna och stötte på rejäla problem! Fick inte igenom bärarmsstagen genom dom nya bussningarna som var 6,00mm i innerdiameter och stagen som var 6,35mm.
Efter mailande med HARM fick jag till svars att det måste passa. Men det gick verkligen inte och till slut hittade jag en kille på facebook från Norge som kände igen problemet, en kille som hade köpt en begagnad bil från Sverige hade fått sina stag utbytta till grövre och uppborrade bussningar. Killen som ägde den bilen innan, är samma kille som ägde den här bilen från fabrik. Fick numret av Normannen till killen som ägt den här bilen och blev trevligt bemött, vi snackade lite skit om largescale och mycket riktigt hade han bytt ut stagen mot grövre
under tiden mailade jag med Adam på rapid racing, som var väldigt snäll att mäta upp alla dessa delar åt mig och det självklara valet vid ny beställning efter hjälpsamheten är just rapid-racing
Istället för att börja borra upp bussningar med utrustningar jag inte har så har jag nu lagt beställning på nya bärarmsstag och hållare till dessa. Passade även på att beställa en Race tank med snabblock och som inte behöver avgasluftningen, nya modellen av skruvar för infästningen av nedre fästet av stötdämparna, 2 nya motorfästen, en som är en förstärkning (option) mot bakvagnen och ett som fäster vevhusets underdel mot chassit, då mitt nuvarade har en trasig skruv som sitter fast, vill ju ha stabilitet i motorn
Beställde även ett nytt huvud drev, då det som sitter på börjar se sina sista dagar!
Och slutligen, om dem nya karossfäste förstärkningen passar till min årsmodell, ska dessa på ordern också!
Xceed verktygen från 2speed har jag inte sett röken av ännu, ringde upp Tyskland i torsdags och frågade whats up och dom sa att dom har allt på lager och frågade om jag betalat ännu, jag sa att betalningen gjordes för länge sen och han skulle kolla upp det och skicka mig ett mail inom en kvart.. Har fortfarande inte fått något mail
Det var allt för denna gången!!
Hejdå bloggen!
Det var väl en hel del!
Jo, det var ju detS 500 R wrote:Det var väl en hel del!
Ett stycke halvmaskerad kaross

För trånga bussningar resulterade bla såhär!

Det börjar ta sig sa mordbrännaren, bakvagnen i stortsett klar, sen att den kommer riväs isär fler gången är ju en annan sak.

Gammal kontra ny kopplingsback! (luktar som as, som bromsbelägg till 1:1 bilar)

Re: H.A.R.M SX-3 Champion Edition - {19/12/2010 - sid 7}
Det kommer bli en riktig killer. Ska du tävla med den?
Re: H.A.R.M SX-3 Champion Edition - {19/12/2010 - sid 7}
Har faktiskt inte bestämt mig ännu, min första tanke var att jag bara ska träna i sommar med bilen och bekanta mig med inställningar, men alla on-road åkare jag pratat med hittlls har tyckt att jag ska börja tävla för man lär sig så himla mycket... Så kanske blir det till att ta tävlingslicens och tävla lite lätt i Sverige =) Suget finns!
Ja, jag hoppas det blir en killer!
Tomten är tidig i år!
Ringde upp Tyskland idag och frågade whats up igen lite halv grinigt och han bedyrade att han hade skickat ett mail och skulle göra det igen. Sagt och gjort fick jag ett mail där han ursäktade sig att mailet fastnat i utkorgen, bifogat var ett UPS tracking number som visade på att paketet hade försökts levereras idag, men jag var på jobbet och det låg nu i Sumpan. Så jag åkte dit och hämtade det!
Mitt första intryck är WOW! Vilka jävla verktyg, genomgående superb kvalitet och skruvarna sitter som handen i handsken i mejslarna. Jämfört med min skit bitsats jag köpte för ett par månader sen från CO där bitsen är helt slut!

Ja, jag hoppas det blir en killer!
Tomten är tidig i år!
Ringde upp Tyskland idag och frågade whats up igen lite halv grinigt och han bedyrade att han hade skickat ett mail och skulle göra det igen. Sagt och gjort fick jag ett mail där han ursäktade sig att mailet fastnat i utkorgen, bifogat var ett UPS tracking number som visade på att paketet hade försökts levereras idag, men jag var på jobbet och det låg nu i Sumpan. Så jag åkte dit och hämtade det!
Mitt första intryck är WOW! Vilka jävla verktyg, genomgående superb kvalitet och skruvarna sitter som handen i handsken i mejslarna. Jämfört med min skit bitsats jag köpte för ett par månader sen från CO där bitsen är helt slut!

-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Re: H.A.R.M SX-3 - The Street Sweeper
Om inte annat kan du köra lite (o)organiserad träning med oss i vagnhärad...
jag har en AMB-decoder så vi kan ta tid.. köp en transponder bara sen kan vi rejsa
Sedan så skall vi bara tjata på JA-racing här på forumet så att han köper en ny ban-bil... han bor ju bredvid banan.. finns inga ursäkter för hans del 
jag har en AMB-decoder så vi kan ta tid.. köp en transponder bara sen kan vi rejsa // Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
-
wrep
Förresten "street" va e de för snack?
track ska det stå! 
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- J.A racing
Haha!wrep wrote:Om inte annat kan du köra lite (o)organiserad träning med oss i vagnhärad...jag har en AMB-decoder så vi kan ta tid.. köp en transponder bara sen kan vi rejsa
Sedan så skall vi bara tjata på JA-racing här på forumet så att han köper en ny ban-bil... han bor ju bredvid banan.. finns inga ursäkter för hans del
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Låter ju riktigt fett med tidtagning! Jag är på!
Är det någon speciell transponder man måste ha eller går det med vilken som helst? Ja, det är klar JA ska köpa banbil, tycker alla här på forumet ska ha en banbil vid sidan om sina bash-monster 
-
wrep
-> JA : vi kan väl vänta tills snön smält så skall det inte behövas ngn monstertruck 
-> SX3 du behöver en AMB-transponder det är den typen som används vid alla tävlingar... tyvärr lite dyra men... ja va f-n inget till de här bilarna är ju billigt...
he he
-> SX3 du behöver en AMB-transponder det är den typen som används vid alla tävlingar... tyvärr lite dyra men... ja va f-n inget till de här bilarna är ju billigt...
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Jo helt gratis är dom ju inte.. Men en tusenlapp är inte så jävla mycket att bråka om heller, transpondern är ju inte på någotvis bunden till LS, så man kan ju ha den andra bilar i framtiden!wrep wrote:-> JA : vi kan väl vänta tills snön smält så skall det inte behövas ngn monstertruck
-> SX3 du behöver en AMB-transponder det är den typen som används vid alla tävlingar... tyvärr lite dyra men... ja va f-n inget till de här bilarna är ju billigt...he he
Bytte kopplingsbackarna precis, fyfan vad det luktar om om dom! Lär väl finnas asbest i dom som det gjorde i gamla bromsbelägg också

Inte alla tävlingarwrep wrote: -> SX3 du behöver en AMB-transponder det är den typen som används vid alla tävlingar...