H.A.R.M SX-3 - The track sweeper
Re: H.A.R.M SX-3 Champion Edition - {30/11/2010 - sid 4}
Va då? han hinner inte med.. ser ingen anledning till att försöka att skriva in datum och sid nr i rubriken . Men det är klart har man inget bättre för sig .
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Jag vet inte riktigt... fick med burken när vi köpte en bil... men den ser vanligt motorsågs-tråkig ut... inte cross-flaschig.. he hesx3 wrote:Tack för tipset!
Men vad är Husqvarnas till egentligen? Crossar?
Det är ju du som postar i fel forumdel väl? he he... finns ju en för ban-bilarsx3 wrote: Varför finns ingen tråd om din RS5/FG?
Känns lite ensamt på banbilsfronten
viewtopic.php?f=19&t=684&p=53615#p53615
Jag har lagt upp några bilder på min där... men nu mekar jag inte med den nått därför inget å skriva om... blir väl å tokmeka i april som vanligt... komma på att man måste beställa delar från modelcargo med 6veckors leverans å hela det paketet...
Men jag borde fixa lite med min FG... har sådana ställbara harm-dämpare som skall på den... eller kanske på rs-5an.. får se vilken det blir.. men först skall vi bygga klart polarens cnc-fräs som vi bytt styrsystem på ...
Vore kul att försöka fixa till ett inomhusrace oxå... kruxet är väl bara att hitta lämplig lokal
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Eftersom projekttrådar kan innehålla en hel del diskussioner mellan varje riktig uppdatering med bilder har jag valt att ändra rubriken när jag gör en bildupdate.. Nu är inte min tråd sådär jättepopulär, men det finns ett par här som innehåller en del oväsentliga saker mellan uppdateringar och för att slippa bläddra bland saker i onödan kan man göra det lättare för intresserade prenumeranter!Va då? han hinner inte med.. ser ingen anledning till att försöka att skriva in datum och sid nr i rubriken . Men det är klart har man inget bättre för sig .
Okej! Får gå in och kika där då och se vad du laddat uppwrep wrote: Jag vet inte riktigt... fick med burken när vi köpte en bil... men den ser vanligt motorsågs-tråkig ut... inte cross-flaschig.. he he
Det är ju du som postar i fel forumdel väl? he he... finns ju en för ban-bilar
viewtopic.php?f=19&t=684&p=53615#p53615
Jag har lagt upp några bilder på min där... men nu mekar jag inte med den nått därför inget å skriva om... blir väl å tokmeka i april som vanligt... komma på att man måste beställa delar från modelcargo med 6veckors leverans å hela det paketet...
Men jag borde fixa lite med min FG... har sådana ställbara harm-dämpare som skall på den... eller kanske på rs-5an.. får se vilken det blir.. men först skall vi bygga klart polarens cnc-fräs som vi bytt styrsystem på ...
Vore kul att försöka fixa till ett inomhusrace oxå... kruxet är väl bara att hitta lämplig lokal
Nie, tar CNC fräsen cadritningar? Vore ju perfekt att tillverka egna options i
Det ultimata vore ju att frsöka låna en GoKart bana av något slag? Man man kan hitta någon bra position att ha som förartorn! Brukar ju vara en halvmeter höga curbs liksom
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Hade jag haft en onroad bil hade jag skaffat mecatech dämparna. Lite dyra, men jag tror det är värt det!
-
wrep
S 500 R wrote:Hade jag haft en onroad bil hade jag skaffat mecatech dämparna. Lite dyra, men jag tror det är värt det!
Till skillnad från harm-varianten då eller vad?
-
wrep
Jepp dom är det... köpte dessa av en kille som hellre ville ha mecatec-varianten för att alla andra hade sådana... gissar att han tyckte det skulle vara lättare med tips från andra förare... eller så tyckte han de var dåliga.. vad vet mansx3 wrote: Åhh, är det dom där stötdämparna som en sidobehållare som sägs att man aldrig behöver labba med oljor? Bara "klicka" dvs 3000kr varianten?
Klart den gör...sx3 wrote: Nie, tar CNC fräsen cadritningar? Vore ju perfekt att tillverka egna options i![]()
MMM har tänkt på det jag med... blir säkert för dyrt... och dålig sikt men kul vore det... vi kanske kan köra i globen?sx3 wrote: Det ultimata vore ju att frsöka låna en GoKart bana av något slag? Man man kan hitta någon bra position att ha som förartorn! Brukar ju vara en halvmeter höga curbs liksom
Jag vet ärligt inte hur harm-varianten ser ut om jag ska vara ärlig! Men jag har bara hört bra saker om mecatech dämparna! Har du bild på harm dämparna???wrep wrote:Till skillnad från harm-varianten då eller vad?S 500 R wrote:Hade jag haft en onroad bil hade jag skaffat mecatech dämparna. Lite dyra, men jag tror det är värt det!
-
wrep
Sånna ser de ut... nån sade att mecatec tillverkar dessa också.. men jag vet inte.. största skillnaden är att mecatec är grövre = endast deras egna fjädrar passar = ännu dyrare att köpa iom att man behöver köpa alla olika fjädrar också...
Sedan är mecatec gjorda i ett stycke i toppen..
Harm

Mecatec

Sedan är mecatec gjorda i ett stycke i toppen..
Harm
Mecatec

Som sagt, det är bara vad jag har hört. Så jag kan absolut ha fel. Sen kör ju du onroad så du borde absolut veta bättre än mig!
-
wrep
De flesta har Mecatec varianten.... så de kan vara bättre
eller så kör folk på dyrast är ballast teorin
mycket sånt i den här sporten he he.... i sverige har säkert över hälften ställbara dämpare... men efter vad jag läst på engelska forum så kör de flesta standard-dämpare..
Du får väl be om att få testa en sådan bil med mecatech dämparna och utvärdera!
Det var nog jag som sa att mecatech tillverkar dessa.. Grunden till påståendet var att dom till synes såg lika ut samt att mecatech tillverkat andra komponenter som finns på dessa bilar, t.ex de hydraliska bromsarna. 
Fan, nu var ju jag också sugen på nya dämpare
Om du får för dig att sälja HARM dämparna utgår jag från att du hör av dig till mig först 
Fan, nu var ju jag också sugen på nya dämpare
Var förbi wentzels och hämtade upp min nya BMW 320si WTCC kaross och passade på att växla några ord med Sammi som är HARM-åkare, angående stötdämparna vi diskuterade här ovan! Hans slutsats var att konstruktionen var likvärdig men båda har för och nackdelar..
Mecatechens fördel är 3 olika oljor att välja mellan, men för oss som bor i kalla Sverige behövs inte det..
Fördelen med HARMS är att dom vanliga on-road fjädrarna passar på dämparna!
Han körde själv med Mecatech dämparna av den anledningen att dom ser ballare ut.
Mecatechens fördel är 3 olika oljor att välja mellan, men för oss som bor i kalla Sverige behövs inte det..
Fördelen med HARMS är att dom vanliga on-road fjädrarna passar på dämparna!
Han körde själv med Mecatech dämparna av den anledningen att dom ser ballare ut.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Skitsmart !sx3 wrote:Eftersom projekttrådar kan innehålla en hel del diskussioner mellan varje riktig uppdatering med bilder har jag valt att ändra rubriken när jag gör en bildupdate.. Nu är inte min tråd sådär jättepopulär, men det finns ett par här som innehåller en del oväsentliga saker mellan uppdateringar och för att slippa bläddra bland saker i onödan kan man göra det lättare för intresserade prenumeranter!
Äntligen har paketet från HARM kommit Sverige, ligger i Malmö och chilla barillar med ett gäng andra paket och ska väl vallfärda upp mot stockholm nu under natten!
Så snart får jag äntligen riva isär bilen igen!
Men helt still har det inte stått, hållit på att maskera BMW karossen och kan lova att det är pilligt som fan runt lyktorna och maskeringstejpen tog slut till råga på allt.. Var förbi Tools och jagade rätt på en insexa 7/64 som passar mina titanskruvar och hittade även en ny rulle maskeringstejp och även lite loctite 222, dvs den väldigt svaga varianten som jag tror kommer duga alldeles utmärkt för mig =)
Fan jag har lite beslutsångest om färgen på den nya karossen
Helt vit låter lockande, men även helt Orange metalic, men även två färgat med orange och någon mörk färg är lockande, som SEAT karossen jag fick med fast med annan maskering... hmmpf, vad tycker ni hade passar på BMW 320'n?
Det spikade är iaf svarta lyktor, grill, luftintag i front. Röda baklysen och "regplåtshållare"
Men helt still har det inte stått, hållit på att maskera BMW karossen och kan lova att det är pilligt som fan runt lyktorna och maskeringstejpen tog slut till råga på allt.. Var förbi Tools och jagade rätt på en insexa 7/64 som passar mina titanskruvar och hittade även en ny rulle maskeringstejp och även lite loctite 222, dvs den väldigt svaga varianten som jag tror kommer duga alldeles utmärkt för mig =)
Fan jag har lite beslutsångest om färgen på den nya karossen
Det spikade är iaf svarta lyktor, grill, luftintag i front. Röda baklysen och "regplåtshållare"