Det bästa med den sidan är att man kan konfigurera sin egen bil!
Du kan välja en truck med buggydäck och buggykaross och så får man en bredare buggy, annars får man köpa ett separat kit om man vill bredda den.
Dessutom kan du ju välja vad du ska ha för motor, radio, vilken kaross, viken vinge, med eller utan hjul, hpi-adapters osv. Det kallar jag service!
Jag mailade med dom, och frågade om diffhusen, och han sa att om man har något annat än en (klen) standardmotor behöver man byta yttre diffhus åtminstone i bak för att det ska hålla, så Jimmy vet vad han pratar om

Är nog lika bra att byta båda direkt, innan man rasar dreven.. istället för efter.
Efter att ha läst igenom Jimmys tråd fick jag lära mig att billigaste stället att köpa dom på är
http://www.oversizerc.com
Jag har kört både 4wd och 2wd en del. Kan ju säga att jag är totalt ointresserad av att köra 2wd i snö! 4wd är kung på halt underlag! I grusgropen mm är greppet bättre, så skillnaden är mindre.
Jag föredrar generellt 4wd, men problemet med 4wd tycker jag är att det inte verkar finnas några i rimlig prisklass som klarar hårda tag med hopp odyl med bra motoreffekt, då ska det till mycket uppgraderingar för att få framförallt drivlina att hålla. Går man på MCD så kostar dessa uppgraderingar alldeles för mycket för min smak, därför är jag nyfiken på dessa bilar, konceptet verkar ok, och delarna betydligt billigare.
En annan nackdel med 4wd är att man behöver en stark motor, för det är mer förluster i drivlinan.
På så sätt är en baja bättre i grustaget, man får göra diverse uppgraderingar/förstärkningar, men sedan har man en rätt stryktålig bil till skapligt pris. Dessutom finns det hur mycket delar som helst till dom, och det går att hitta dom billigt också, kineserna har kopierat allt

Dessutom har ju 'alla andra' likadana bilar, så kör man sönder något går det oftast att fixa på plats., alltid någon som har delen i sin 'bra att ha låda'.
Det är lite en smaksak vilket du väljer. Hoppas du gillar att skruva, för det lär du få göra oavsett vilken bil du väljer

Ska du skaffa allt nytt så
gissar jag du måste lägga minst dessa pengar för att ha en skapligt hållbar bil med pipa och andra nödvändiga tillägg:
HPI baja: 12000
MCD: 15000
FTX: 10000?
Baja klon: 10000?
Beganad bi: mest för pengarna!
Det finns säkert andra synpunkter här, så nu får det räcka för min del..