NY på forumet

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
Kalleballe
Phone Number: 0709998877

NY på forumet

Post by Kalleballe » 17 Nov 2010, 15:23

Hej Alla!

Har bestämt mig för att köpa en HPI Baja 5T. Ska bli min julklapp i år. Fick aldrig någon monster truck när jag var liten och förra julen fick jag bara ett par strumpor så i år då jävlar ska jag vara den med den största och fetaste leksaken i julklapp :happy:

Är helt ny på LS men helt såld efter att ha läst här och glott på diverse sidor på nätet. Ville i början köpa en Baja 5B SS pga av att den får man bygga ihop själv vilket jag tycker är halva nöjet. Men det är en 5T jag vill ha i slutändan så det får bli en sån på en gång. Kommer nog skaffa anledning och plocka isär och ihop den hur som helst. Det ska ju bashas och modifieras allt eftersom.

Kommer starta en projekt tråd när jag väl fått bilen vid jul.

Ett par frågor. Det verkar inte pågå så mycket försök till att göra LS bilarna lättare? Varför inte? Jagar ni inte mer fart? Eller är det bara fjantigt bland LS folk att göra de? Jag har ju självklart tänkt på om man ska slänga på så mycket alu som möjligt, antar att det är hållbarare än plasten, men är det inte tyngre också. Tänker inte så mycket på alla småbitar utan mer på kopor till växelhus och stora bitar som det?

Hur många är det från Sthlm här? Och var är det kul och bra att köra i närheten av Sthlm?

Övrig info. 32 år, bor på södermalm, jobbar med att producera reklamfilmer, gillar förutom LS även mini-z. Dock inte så aktiv med det längre. Dom tog ju bort dom två inomhus banorna som fanns vid Mariatorget tyvärr. Annars gillas musik (Rock n roll ska det va) film och flugfiske t ex.

Det var allt för denna gång. Tack för mig så länge!
Stock HPI Baja 5T gryddad med lite uppdateringar.

Sponsor

Sponsor

S 500 R
Hedersmedlem

Re: NY på forumet

Post by S 500 R » 17 Nov 2010, 15:38

För det första Välkommen!
Klart man vill få bilen lättare. Det blir den ju inte av all alu... men basha med en LS kräver starka grejer. Så man får tumma på vikten.
Det finns en tråd där man kan regga sig på en karta som vi har... där ser du var alla (som reggat sig) bor. Finns en hel del Stockholmare här.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Stelunex
Phone Number: 0738937679

Post by Stelunex » 17 Nov 2010, 16:13

Välkommen Kalle balle.. Kul att fler Stockholmare hittar hit. LS är skitkul. Skrik tíll när du får din bil så styr vi ihop en körning. har kört en del med JRJ här på forumet, vi har varit mest ute på Värmdö och kört. Har du något bra förslag på plats att köra på så är jag med än med på att gasa ur min 5T.. :thumbsup:

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 17 Nov 2010, 16:18

välkommen bland dom stOOra!

finns ju gubbar som håller på med
dragrace med lättade l/s bilar. du kan söka på
hbf forumet. tror ingen i sverige håller på med
dragrace.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

MrKnopfler
Phone Number: 0705919847

Post by MrKnopfler » 17 Nov 2010, 21:08

Välkommen till det bästaste LS-forumet i heeeeeeeela världen :thumbsup:
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 17 Nov 2010, 21:21

Välkommen till det roliga..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Kalleballe
Phone Number: 0709998877

Post by Kalleballe » 17 Nov 2010, 21:26

Känns bra att bli välkomnad så snabbt och hjärtligt.

@Stenlux, kommer definitivt höra av mig när bilen har kommit efter Jul. Jag vet inga bra ställen så där på rak arm. Är helt ny på det här. Men det finns en sjukt lång och brant backe i Aspudden och den ska bestigas med bilen. Det är säkert. Jag hör av mig var så säker. Måste vara roligare att köra fler än bara en.

@Husse, Inte direkt intresserad av dragrace. Var mer nyfiken på varför det inte pågick så mycket vikt prat som jag sett vad det gäller mindre RC-bilar. Kanske är jag skadad från tiden jag spenderade på mini-z. (1års tid bara) Men jag har sett ett par feta asfalt racers på diverse forum baserade på Hpi Baja. Det verkar vara så mycket grymt kul att göra med bajorna. Kanske slutar med att man har fler än en tillslut?!
Stock HPI Baja 5T gryddad med lite uppdateringar.

Bjuggen
Phone Number: 0700871481

Post by Bjuggen » 17 Nov 2010, 21:28

Välkommen och grattis till en riktigt fin julklapp :lol:

Angående att jaga vikt. Trimma mer, större motor :cheesy:
Billös expertkommentator..

JRJ

Post by JRJ » 19 Nov 2010, 07:31

Ja välkommen!

Bor som sagt också i Sthlm. Brukar bli en del bashande med Stelunex emellanåt.
Finns tyvärr inte så många ställen häromkring som man kan köra ostört på. Våra bilar låter ju en del och det är inte alltid så uppskattat att köra i anslutning till vanligt folk.
Värmdö har jag hyffsad koll på, men i övrigt så känner jag inte till så många ställen.

Säger som Stelunex, hör av dig när du har fått fart på bitarna så styr vi upp nått! :drive:
Kör hellre hårt än snyggt...

Post Reply