FG-Monster Beetle, special edition by Götesson
Re: Ombyggd framvagn FG-Monster Beetle
Låter lovande!! Kul att det blev som du tänkt dig.
Lite caster brukar ju göra så att framhjulen "hänger rakt" när det är fullt blås framåt.
Lite caster brukar ju göra så att framhjulen "hänger rakt" när det är fullt blås framåt.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ska detta bli den första FG monstern med någon väghållning öht ???
Låter lovande !!!

Låter lovande !!!
Skulle vara intressant att se lite film och höra lite kommentarer ang testkörningen..
Och skulle inte denna tråd passa bättre i projekt-delen
Och skulle inte denna tråd passa bättre i projekt-delen
-----------------------------------------------------------------------------------
---We´re only in it for the glögg!---
-----------------------------------------------------------------------------------
---We´re only in it for the glögg!---
Gjorde några skydd till drivaxlarna av ett stänkskydd i plast som inte passade på 1:1 bilen.
Har även monterat aluhubbar, samt lite uppgraderade stålhubbar med m6 och stift.Verkar fungera fint utan att lossna,trots ett grymt fäste med dessa däcken på sandplan.
Men har lite motgångar just nu med styrservot, samt att de små dreven lossnar för mig.Men körbarheten är helt underbar mot förut,och trots mycket bra fäste så reser den sig inte, hur man än provocera den. Provade även att köra den på gräs idag med de nya däcken och det är som en dröm.
Måste fixa lite film framöver....Nu måste jag bara lösa problemen med styrservot samt dreven.
Har även monterat aluhubbar, samt lite uppgraderade stålhubbar med m6 och stift.Verkar fungera fint utan att lossna,trots ett grymt fäste med dessa däcken på sandplan.
Men har lite motgångar just nu med styrservot, samt att de små dreven lossnar för mig.Men körbarheten är helt underbar mot förut,och trots mycket bra fäste så reser den sig inte, hur man än provocera den. Provade även att köra den på gräs idag med de nya däcken och det är som en dröm.
Måste fixa lite film framöver....Nu måste jag bara lösa problemen med styrservot samt dreven.
- Attachments
-
- ugk.JPG (223.01 KiB) Viewed 3406 times
-
- iugo.JPG (111.42 KiB) Viewed 3406 times
-
- fgd.JPG (113.03 KiB) Viewed 3406 times
Re: FG-Monster Beetle, special edition by Götesson
Trevligt att du gillade fästet i däcken.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Varför vrider du inte dragstarten uppåt så slipper du grisa ner draghandtaget!
Det frågade polarn ocksåS 500 R wrote:Varför vrider du inte dragstarten uppåt så slipper du grisa ner draghandtaget!
Det är ju bara att snura på hela dragstarten... du behöver inte göra något extra hål för det!Götesson wrote:Det frågade polarn ocksåS 500 R wrote:Varför vrider du inte dragstarten uppåt så slipper du grisa ner draghandtaget!....Satt så när jag köpte bilen..men börja inse att placeringen är idiotiskt som synes.Blir dock att göra ett hål till i outwearsen,föratt kunna vrida den,så jag får sätta en utv skruv i det gamla hålet.
Hålet där denna skruven (Gröna pilen) sitter kommer att hamna neråt,och ett nytt hål där skruven sitter måste göras...Är du med ?
- Attachments
-
- 3.JPG (131.26 KiB) Viewed 3367 times
- Dave
- Site Admin
Vill inte låta gnällig, men är inte det där ett väldigt dåligt ställe att sätta en skruv ?
En smäll i sidan och du skrotar starten ?
Den skruven sitter där orginal på FG-monsterbilarna.Carbon-Dave wrote:Vill inte låta gnällig, men är inte det där ett väldigt dåligt ställe att sätta en skruv ?
Det sitter en distans mellan yttre skyddet och motorn genom dragstarten. Helt rätt att alla monsterbilar har sådana.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
- Dave
- Site Admin
Känns ju tyvärr inte som en bättre idé bara för att det är original.....

Knäcker nog alut i motorkåpan innan dragstarten pajjar. Fast de går nog sönder samtidigt.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Det är inga problem med att ha skruven där. Jag hade aldrig sönder nåt pga den under mina två år ihop med FG:n 
Letar Baja 5B