Jepp, den är raceportad, tyckte pipan hade lite halvtaskig passform. Jag var tvungen att värma grenröret med gas, för att få den bra. Kanske ett måndagsex? Ska försöka lägga ut en film.
Apex Mcd Street Projekt
Re: Apex Mcd Street Projekt
Dämparhusen är orginal competition, jag tog kolvstängerna från framdämparna o monterade dom bak. Framdämparna har medium kolvstänger med kortare fjädrar. Allt för att få den låg
Jepp, den är raceportad, tyckte pipan hade lite halvtaskig passform. Jag var tvungen att värma grenröret med gas, för att få den bra. Kanske ett måndagsex? Ska försöka lägga ut en film.
Filmade med mobilen efter tredje tanken. Nu får man testa nåla in den ordentligt, eventuellt byter jag ut WT-813 mot en WT-990 under vintern.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Last edited by Apex on 19 Sep 2010, 19:17, edited 1 time in total.
It´s alive!!! 
Så fick man äntligen gatdäcken monterade på bilen. Skall bli intressant att testa den under helgen.

Så jäkla cool den blev!!! 
- J.A racing
Jag som tycker att offroad bilar ska vara offroad bilar måste till och med säga att fy fasiken vad rå den blev, bland den coolaste RR´n jag sett faktiskt.

PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Onekligen häftig 
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
Tack gubs. Jag ville testa hostile slicksen men Andreas tyckte att mcd däcken skulle passa bättre till detta bygge. Sedan vill jag tacka swedrc för den suveräna servicen!
Någon vänlig själ som har förslag på diff setup. Med nuvarande setup vill den bara gå rakt fram i kurvorna
På 1/8 har man tjockare olja fram, men hur är det på touringkärrorna? Funderade sammtidigt om jag kanske har för stumma framdämpare?
Hmmm....den här tråden hade jag tydligen missat
Grym look på MCD:n nu Apex
Grym look på MCD:n nu Apex
Letar Baja 5B
- J.A racing
Enkelt förklarat 4wd med för lite power, då vill det gärna understyra och jäklas.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
jag skulle vilja se nærbild på rcbash klibborna 
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Tack waqr! Och grymmare ska den bli.J.A racing wrote:Enkelt förklarat 4wd med för lite power, då vill det gärna understyra och jäklas.
Tror inte det saknas power. Hade liknande problem med 1/8:an. ( losin är grymt känslig för rätt chassihöjd) Får jobba vidare med inställningarna. Läste att driftarna packade framdiffen full, ska testa den setupen.
Så kan det nog vara,när jag körde med min gamla motor Zenoha 30,5 race portad så upplevde jag den svår styrd men med den nya motorn vart styrningen bra,så det har säkert betydelseJ.A racing wrote:Enkelt förklarat 4wd med för lite power, då vill det gärna understyra och jäklas.
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
Får kanske förklara bättre. Jag håller jämn gas och den vill sträva att gå rakt, gasar jag till så snurrar den runt direkt. Känns som om den inte har tryck på framdäcken