Nån som vet hur man botar detta på bästa sätt? Nya o-ringar eller Umbrella seals kanske? Nån som vet om Phatdad o-ringarna är bättre än SS original o-ringarna?
Läckande dämpare i Bajan!
Läckande dämpare i Bajan!
Har lyckats få läckage på två av mina dämpare på Bajan. Trodde dessa dämpare skulle hålla bättre faktiskt. Har kanske kört max 40 liter med dessa dämpare
Nån som vet hur man botar detta på bästa sätt? Nya o-ringar eller Umbrella seals kanske? Nån som vet om Phatdad o-ringarna är bättre än SS original o-ringarna?
Letar Baja 5B
Re: Läckande dämpare i Bajan!
Du säger det skälv i texten .. Du skall använda båda, Umbrella seals och DS o-ringarna.. Det har jag gjort,Och det fungerar än så länge. Det kan inte bli sämre i alla fall.....waqr wrote:Har lyckats få läckage på två av mina dämpare på Bajan. Trodde dessa dämpare skulle hålla bättre faktiskt. Har kanske kört max 40 liter med dessa dämpare![]()
Nån som vet hur man botar detta på bästa sätt? Nya o-ringar eller Umbrella seals kanske? Nån som vet om DS o-ringarna är bättre än SS original o-ringarna?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Ok....då blir det en till order till DDM denna veckan då
Tack Lusse!
Tack Lusse!
Letar Baja 5B
- J.A racing
Ringarna slits ju och 40 liter är ju en hel del så det är nog inge konstigt, det finns ju lite andra o-ringar + umbrella som kanske är bättre än orginal. Är det bak dom börjat läcka?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
En bak och en fram är det som läcker. Kanske får bli ett par Umbrella seal då. Alternativt att man bara beställer o- ringarna och byter ut dom gamla.
Letar Baja 5B
Det är lika bra att byta båda . Det är en liten kostnad för att få täta stöt dämpare..waqr wrote:En bak och en fram är det som läcker. Kanske får bli ett par Umbrella seal då. Alternativt att man bara beställer o- ringarna och byter ut dom gamla.
- J.A racing
Dessa kanske http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.3628/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Japp, sådana o-ringar får det bli till dämparna. Blir även en uppsättning "suspension limiting cables" så man garderar upp sig lite mot framtida läckage.
Kan man köra med silikonolja med dessa o-ringar månntro?
Letar Baja 5B
Du ska väl köra med gaffelolja ändå eller???
Nej ingen silikonolja..Gaffel olja gäller där med.waqr wrote:Japp, sådana o-ringar får det bli till dämparna. Blir även en uppsättning "suspension limiting cables" så man garderar upp sig lite mot framtida läckage.
Jo, men jag föredrar silikonolja till dämparna egentligen men om inte dessa o-ringar tål det heller så har jag ju inget val annat än att fortsätta med gaffeloljan.S 500 R wrote:Du ska väl köra med gaffelolja ändå eller???
Ok, då fortsätter jag med gaffeloljan.Lusse wrote:
Nej ingen silikonolja..Gaffel olja gäller där med.
Letar Baja 5B
Var för före drar du silikon olja?waqr wrote:Jo, men jag föredrar silikonolja till dämparna egentligen men om inte dessa o-ringar tål det heller så har jag ju inget val annat än att fortsätta med gaffeloljan.S 500 R wrote:Du ska väl köra med gaffelolja ändå eller???
Ok, då fortsätter jag med gaffeloljan.Lusse wrote:
Nej ingen silikonolja..Gaffel olja gäller där med.
För att silickonoljan inte påverkas av temperaturförändringar. Tycker gaffeloljan blir så j*vla tunn så fort det blir lite varmare ute.
Letar Baja 5B
Det låter ju skumt, för det skulle innebära att alla mc skulle få svampiga stötdämpare...
Ja precis som Stefan säger, det där måste du ha missuppfatta.Det ända jag kan se är att silikonoljan kostar tre gånger så mycket.