Sitter och läser lite på HBF om lika dämparoljor till Bajan. Enligt HPI ska man tydligen köra med vanlig gaffelojla till dämparna pga o-ringarna i dämparna inte tål silikonoljan. Jag gillar dock inte gaffeloljan nu på sommaren då den blir alldeles för tunn när det är varmt ute.
Hur gör ni? Kör ni med silikonolja i HPI dämparna?
Silikonolja eller gaffelolja?
Silikonolja eller gaffelolja?
Letar Baja 5B
Re: Silikonolja eller gaffelolja?
Ingen silikon olja, Då får du läkande dämpare med en gång. Jag kör med gaffel olja utan problem. Tycker du att du behöver tjockare olja så finns det också.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Ok....tack Lusse! Vart köper man gaffelolja till dämparna här i Sverige? Förmodar att alla rc butiker uteslutande kör med silikonolja 
Letar Baja 5B
Åk till närmsta mc-butik. Dom har...waqr wrote:Ok....tack Lusse! Vart köper man gaffelolja till dämparna här i Sverige? Förmodar att alla rc butiker uteslutande kör med silikonolja
Ok....får kolla upp det.
Nån som vet om man kan blanda gaffeloljor med olika viskositet? Jag har en flaska 5WT och en 30WT hemma och dessa borde man väl kunna blanda för att få en olja med en viskositet någonstans där emellan?
Nån som vet om man kan blanda gaffeloljor med olika viskositet? Jag har en flaska 5WT och en 30WT hemma och dessa borde man väl kunna blanda för att få en olja med en viskositet någonstans där emellan?
Letar Baja 5B
Biltema har 10w.
0,5 liter för 50 spänn.
0,5 liter för 50 spänn.
Kör hellre hårt än snyggt...
Ja det går att blanda. Du får prova dig fram hu du skall blanda..waqr wrote:Ok....får kolla upp det.