Problem med Zenoah 36mm ?
- Rallyfinnen
Problem med Zenoah 36mm ?
Hittade denna tråd på HBF:
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... ost1138749" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkar vara bekymmer med 36mm zenoah-cylindrarna..
Så ett tips kan vara att kolla efter fläckar i pläteringen.
Jag hade fläckar i min cylinder när jag fick den, men den har funkat hittlills. Jag var lite fundersam över det när jag såg det. Trodde det var fett-fläckar, men dom gick inte att tvätta bort..
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... ost1138749" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkar vara bekymmer med 36mm zenoah-cylindrarna..
Så ett tips kan vara att kolla efter fläckar i pläteringen.
Jag hade fläckar i min cylinder när jag fick den, men den har funkat hittlills. Jag var lite fundersam över det när jag såg det. Trodde det var fett-fläckar, men dom gick inte att tvätta bort..
Re: Problem med Zenoah 36mm ?
Såg också den där tråden och blev lite fundersam. Väntar ju själv på en 36mm cylle från DDM som jag beställde förra veckan.
Dock har ju DDM samtidigt en poäng i att (som han skriver lite om i tråden) om det skulle vara ett väldigt utbrett problem så skulle det nog finnas betydligt fler trådar kring detta med tanke på hur många av dessa cylindrar som faktiskt redan har sålts. Dock komer jag kolla extra noga på den cylinder som jag får hem.
Tydligen är ändå "problemet" diskuterat med Zenoah så det ska bli intressant att se vad de svarar.
Dock har ju DDM samtidigt en poäng i att (som han skriver lite om i tråden) om det skulle vara ett väldigt utbrett problem så skulle det nog finnas betydligt fler trådar kring detta med tanke på hur många av dessa cylindrar som faktiskt redan har sålts. Dock komer jag kolla extra noga på den cylinder som jag får hem.
Tydligen är ändå "problemet" diskuterat med Zenoah så det ska bli intressant att se vad de svarar.
Letar Baja 5B
DDM ligger väl i USA vaa.. ? Får ni betala svensk moms på grejerna ni beställer där.. ? eller skicka dom på ett sånt sätt att man slipper sånt... ?
Ursäkta att man fråga inte hade nåt med själva tråden att göra...
Ursäkta att man fråga inte hade nåt med själva tråden att göra...
MCD Evo 3 Sport
Walbro 990, 29cc Big Bore, Jetpro V2
Japp, DDM ligger i USA. Handlar du för över 50 USD så åker man oftast på att betala tull och moms på delarna. Har dock haft flera paket som sluppit undan
Väntar i dagsläget på två paket till från DDM som jag hoppas ska slippan undan tullen 
Letar Baja 5B
OK.. bra det, en cylinder lär ju kosta mer än 50 bux så jag antar att det blir tull o moms på en sån åxå då...
Om allt kunde vara moms o tullfritt så skulle det vara fantastiskt tycker jag... fina priser...
Om allt kunde vara moms o tullfritt så skulle det vara fantastiskt tycker jag... fina priser...
MCD Evo 3 Sport
-
Ntch in da dirt
Förr gick det att fiffla med att skriva gift på paketet men de är de flesta säljare rädda för att göra nu.
öppnar tullen ett paket och det ligger ett kvitto i på 4 tusen så kan det bli ett himla väsen sedan.
öppnar tullen ett paket och det ligger ett kvitto i på 4 tusen så kan det bli ett himla väsen sedan.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Jo, men idagsläget är det nog inga seriösa handlare som vågar detta som sagt (tyvärrMcd powa wrote:Förr gick det att fiffla med att skriva gift på paketet men de är de flesta säljare rädda för att göra nu.
Letar Baja 5B
Hämtade mina paket från DDM idag och fick då b la min Zenoah 36mm cylle. Noterade även i min små fläckar lite här och var på cylinderbeläggningen. Skumt som fasiken. Undra vad dom gjort
Dock verkar ju inte detta påverka hållbarheten så det är väl bara att börja porta och se glad ut
Dock verkar ju inte detta påverka hållbarheten så det är väl bara att börja porta och se glad ut
Letar Baja 5B
- Rallyfinnen
Kör så det ryker! 
Du lägger väl upp portningen sedan?
Tycker min (fega) portning funkat bra för mig, så jag kan rekommendera något liknande. Jag tror du blir nöjd med den cylindern!
Släng upp någon bild på cylindern i tråden på HBF, jänkarna kommer nog trycka på Zen angående detta, så det är ju bra om dom har lite bilder på olika cylindrar!
Du lägger väl upp portningen sedan?
Tycker min (fega) portning funkat bra för mig, så jag kan rekommendera något liknande. Jag tror du blir nöjd med den cylindern!
Släng upp någon bild på cylindern i tråden på HBF, jänkarna kommer nog trycka på Zen angående detta, så det är ju bra om dom har lite bilder på olika cylindrar!
Jo, jag tänkte faktiskt göra en ganska försiktig portning då jag har det på min CY 36mm cylle idag och den är jag riktigt nöjd med. Kommer dock göra ögonbrynen lite större och mer fyrkantiga än förra portningen. Klart jag slänger upp lite bilder i portningstråden (vi måste se till att det blir lite mer fart i den igen
)
Letar Baja 5B