Grunden till detta projekt är en överbliven kaross och en längtan efter en Beetle (för dom är såååå coola)
Köpte en Renault Clio kaross för att användas som "finkaross" till min H.A.R.M 1/5 gatbil, men tyvärr passade den ej så den hamnade på hyllan, tillsammans med H.A.R.M én.

Kom över en Smartech Traveller (Marder-clone) som jag är väldigt nöjd med. Tyvärr ser den liite tråkig ut.

Då föddes idén om att använda cliokarossen med Smartech-chassit..
hmm, undra hur det skulle se ut

Kan ju bli något detta. Bara att börja klippa och klista och ta reda på om det skulle kunna fungera:

Tror iof sig att jag kommer använda "marder"-karossen som innershell för att skydda mot lite skit och damm, men ni fattar iden iaf..
Efter denna bild så hamnade mitt projekt på hyllan ett tag pga jobb och annat, men när vårsolen börjar värma upp gasfingret så kommer även insperationen tebax
Testade lite ideér i datorn ang färgval och fastnade för Renaults klassiska rallyfärgen svart/gult/vitt.

Men jag är ju ingen mästermålare så jag tog den enkla vägen och gick på alternativ "rallyrand".
Kunde inte låta bli så jag slängde på lite färg på karossen bara för att se hur det skulle kunna bli

nu väntar bara montering och testkörning, åkerkommer när jag löst problemet med monteringen.