FG ELCON XL Monster Beetle PRO
Re: FG ELCON XL Monster Beetle PRO
ja, det borde det nästan vara... det är riktigt trevlig syn!!!
- J.A racing
Höll Elcon prylarna måttet i The Globe 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Japp... det gjorde dom... det ända som hända var att jag tappade två klipps... sen märkte jag av ett par skruvar som jag glömt att locktighta... men det ordnade jag p lördagen... och i dag så var det inga problem!!!! Så det funkade som det skulle!
- J.A racing
Kul efter allt jobb/pengar du lagt ner på den nu. 
Ja, det var ju rätt skönt faktiskt... man blir ju lite orolig i bland än då... metaldrevenna låter ju på ett helt annat sätt... mycket metaliskt så det låter som den går sönder hela tiden... men det är väl så det låter!!
Läste att du var nöjd med Elcon kopplingen. Kanon
Vad är den största skillnaden i själva ingreppet av kopplingen mot original? Är det mjukare, hårdare? Dvs hur märker du att du har en Elcon koppling mot original?
Letar Baja 5B
Denna tar
Skillnaden är ju att jag kan ställa den när den tar... den slirar ingenting... utan den tar direkt. Det är svårt att förklara... men om vi syns någon gång kan du testa den så märker du vad jag menar.
Sen är det ju inte bara kopplingen man är nöjd med... den diffen är något i hästväg... den låser något sjukt..
Sen är det ju inte bara kopplingen man är nöjd med... den diffen är något i hästväg... den låser något sjukt..
- J.A racing
Är det svårt att ställa in kopplingen så det blir lika på alla 4 backarna?S 500 R wrote:Denna tarSkillnaden är ju att jag kan ställa den när den tar... den slirar ingenting... utan den tar direkt. Det är svårt att förklara... men om vi syns någon gång kan du testa den så märker du vad jag menar.
Nä, det är jätte enkelt... det är 4 skruvar... så det är ju bara att dra dom lika på varje sida.
Provade jebogrens RN pipa... och den passade perfekt förutom han x-port som han har... med den gick den inte på. Så jag känner att det finns hopp för mig att hitta en annan pipa än orginal som jag kör med nu (sålde min Jetpro)
Då väntar jag på dom två sista kullederna innan jag kan få på mina främrebärarmar och hubbarna till dom!!! Sen är det inte mycket kvar innan bilen är färdig...
Och i går kom mina kulleder från Elcon. Så nu är det bara att montera ihop det... men det är folk hemma i helgen så det får bli till nästa vecka.
- Mr_Rustler
Låter spänande 
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
Sen är den ju nästan klar. Fick lite extra klips med till snabbfästena som flög bort under monster jam.
- Mr_Rustler
gött!!! det va ju segt att dom flög bort men du fick ju ändå nya nu 
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK