Köp av Platt-TV
Re: Köp av Platt-TV
Ungefär så.....?!!!!
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Leta efter en 42" plasma full-HD eller HD-ready med minst fyra HDMI och optisk ut så blir du nöjd.
Det kan bli lite knepigt att få med optisk ut och fyra HDMI såg jag på prisjakt.
Men har du bara många ingångar på förstärkaren så kan du leva utan digital ut och drar du ner till tre HDMI så finns det många alternativ. Panasonic är ett bra märke
Det kan bli lite knepigt att få med optisk ut och fyra HDMI såg jag på prisjakt.
Men har du bara många ingångar på förstärkaren så kan du leva utan digital ut och drar du ner till tre HDMI så finns det många alternativ. Panasonic är ett bra märke
Handbyggd Dodge WC52 1:6
Mats B wrote:Jag kan inte rekomendera LED tv om ni inte har HDtv box eller liknande..
Om man kör med det "vanliga" digitala marksända nätet så får man väldigt mycket sämre bild än med en Plasma eller LCD tv.
Detta är var den lokala handlaren sa när jag snackade lite med honom om att skaffa LED tv.
Men om man har HD box & kör med BlueRay spelare & Ps 3 eller X-Box så ska den tydligen vara klockren.
Amen på det där med "vanlig" digital-tv.
Ju mer kontrast (läs led tv) i skärmen desto mer syns det att marksänd tv bara är skit.
Handbyggd Dodge WC52 1:6
Jag och min tant har 37tum LG(lcd)i sovrumetoch en 50tum LG(plasma) i vardagsrumet.........
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Ren generellt så kan man väl säga att allt material som inte visas i native* upplösning på en digital skärm får någon typ av kvalitetsförsämring.
Mao så visar en högupplöst skärm lågupplöst material rätt mycket sämre än en gammal hderlig crt som de felsat har skrivit här.
Själv håller jag plasman som favorit oxå, tycker lcd:n lättare blir pixlig i bilden när man man visar lågupplöst material.
I mitt vardagsrum står en 50" Pioneer plasma i "kuro" serien och i sovrummet en 32" samsung lcd
*Det antal pixlar som skärmen har
Mao så visar en högupplöst skärm lågupplöst material rätt mycket sämre än en gammal hderlig crt som de felsat har skrivit här.
Själv håller jag plasman som favorit oxå, tycker lcd:n lättare blir pixlig i bilden när man man visar lågupplöst material.
I mitt vardagsrum står en 50" Pioneer plasma i "kuro" serien och i sovrummet en 32" samsung lcd
*Det antal pixlar som skärmen har
- J.A racing
Var iväg och kollade lite efter en ny TV, blev lite klokare faktiskt. Plasma bäst till film och LCD bäst till Spel och nya LED bäst allround verkar det som. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
Kan den här vara nått att ha, ni som vet? 
Panasonic-TX-P46G10E gick ej att länka till Netonnet
Panasonic-TX-P46G10E gick ej att länka till Netonnet
J.A racing wrote:Var iväg och kollade lite efter en ny TV, blev lite klokare faktiskt. Plasma bäst till film och LCD bäst till Spel och nya LED bäst allround verkar det som.
Om du har en "ren" digital mottagning på tv signalen : typ Canaldigital eller Comhem så funkar en lcd tv bra.
Men om man har en vanlig "digitalmotagare" för det marksända nätet så blir bilden SKIT.
Det är aldeles för dålig "kontrast" & kvalite på de markbundna sändningarna.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- J.A racing
Blir nog den nya Panasonic G20 42" Plasma, vad tror ni om den http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Prod ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? Blir också Canal Digital med parabol och HD-box, nu åker gamla antennen med Boxer Robban ner från taket! 
Innebär detta att jag blir själv med en tjock tv på forumet månntroJ.A racing wrote:Blir nog den nya Panasonic G20 42" Plasma, vad tror ni om den http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Prod ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? Blir också Canal Digital med parabol och HD-box, nu åker gamla antennen med Boxer Robban ner från taket!
Letar Baja 5B
Panasonic apparaterna är riktigt bra

http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
Förmodligenwaqr wrote:Innebär detta att jag blir själv med en tjock tv på forumet månntroJ.A racing wrote:Blir nog den nya Panasonic G20 42" Plasma, vad tror ni om den http://www.panasonic.se/html/sv_SE/Prod ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? Blir också Canal Digital med parabol och HD-box, nu åker gamla antennen med Boxer Robban ner från taket!
- J.A racing
Idag vart det en Blu-ray spelare också, nu jäklar finns det Högupplöst här hemma.
Men det är ett bekymmer som inte jag lyckats lösa än, efter mycket
Då min receiver saknar HDMI ingångar så har jag kopplat Xbox, Bluray och HD-boxen med HDMI direkt in i TV´n. Och sen en Optisk kabel från TV´n till receiver´n. Fast jag får inte nått 5.1 ljud bara vanligt Prologic, testade att dra en optisk mellan HD-box och receiver´n. Och då funkar det med 5.1 från dom kanaler som sänder det. Fast det borde väl gå att få ut 5.1 genom digital ut på TV´n också
Annars är det väl bara att byta ut Receiver´n också, men det borde ju gå att lösa på nått sätt.
Har själv kollat lite på TV-apparater nu på senaste tiden efter att jag skaffade en PS3'a förra veckan. Har en tjock-tv för tillfället som inte ens testat konsolen ihop med. 
Är inne på att köpa den här apparaten (klicky), var inne hos Hi-Fi Klubben idag och kikade på den - kanonschysst bild hade den helt klart! Helt i klass med Samsung UE46B7070 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=410965" onclick="window.open(this.href);return false;) som i mitt tycka har större/fulare ram + kostar mer.
Så en sådan blir det troligen, bra prissatt är den också!
Är inne på att köpa den här apparaten (klicky), var inne hos Hi-Fi Klubben idag och kikade på den - kanonschysst bild hade den helt klart! Helt i klass med Samsung UE46B7070 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=410965" onclick="window.open(this.href);return false;) som i mitt tycka har större/fulare ram + kostar mer.
Så en sådan blir det troligen, bra prissatt är den också!