Jebogrens FG MT Ghetto Basher
Re: Jebogrens FG MT Ghetto Basher
Okey... ja, ja... så kan det vara. Jäkligt schyst av dom att berätta det i alla fall!
så nu är allt betalt och jag står i vänte kö den kommer väl 2-3 veckor ska sjukt kul att se hur den blir
Satt och läste lite i din projekttråd och såg att du skrev att du hade en 0,005" kopparpackning monterad. Det är en grymt tunn packning det! Vilket squish har du med den monterad? Du måste ha ett j*vla komp i den motornjebogren wrote:Tänkte att det är på tiden att jag själv lägger upp en projekt tråd för min FG MT, det som sitter på den nu är i grund och botten en orginal 26cc med portat vevhus ett gp290 cylinder kit med 0,005 koppar packning, lättat sväng hjul, dubbla booste bottle, förlängd V-stack, uni luftfilter, medium X-port, 7500 race kopplings fjäder och ej att förglömma min RN fat power pipe, den börjar gå jävligt bra nu..... har beställt en WT-813 förgasare som borde komma nästa vecka ska försöka få in bilder på den i kväll
Letar Baja 5B
ja i bland hugger den till så man knappt får ut snöret men det funkar, cylinder slår inte toppen som tur var, var lite nervös för det...waqr wrote:Satt och läste lite i din projekttråd och såg att du skrev att du hade en 0,005" kopparpackning monterad. Det är en grymt tunn packning det! Vilket squish har du med den monterad? Du måste ha ett j*vla komp i den motornjebogren wrote:Tänkte att det är på tiden att jag själv lägger upp en projekt tråd för min FG MT, det som sitter på den nu är i grund och botten en orginal 26cc med portat vevhus ett gp290 cylinder kit med 0,005 koppar packning, lättat sväng hjul, dubbla booste bottle, förlängd V-stack, uni luftfilter, medium X-port, 7500 race kopplings fjäder och ej att förglömma min RN fat power pipe, den börjar gå jävligt bra nu..... har beställt en WT-813 förgasare som borde komma nästa vecka ska försöka få in bilder på den i kväll
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
beetle
kommer bli as grymt!
lack ideer??
lack ideer??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
det är en glasfiber kaross kommer färdig lackad matt svart det är en sådan här förlåt att jag länkar till detta forumet http://rsb.se/arena/showthread.php?t=41871huSSe wrote:beetlekommer bli as grymt!
lack ideer??
- huSSe
- Hedersmedlem
vart köper man dom karosserna? och vad gick den på?
- Mr_Rustler
Vill med vetahuSSe wrote:vart köper man dom karosserna? och vad gick den på?
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc
Styr:
Futaba 3PK
http://www.fshopups.com priset ser ni frakten var 250kr dom görs på beställning fick ett mail från dom nu att dom var försenade och kunnde inte på börja min beställning fören på onsdag sen tar dom 4 dagar att göra och man väljer färg
- huSSe
- Hedersmedlem
oki, tack. nu är det noterat.
Har du hunnit köra något mer med Redcat däcken? Vad tycker du om dem jämfört med FG:ns?
Letar Baja 5B
nä tyvärr bara en gång och då hade jag problem med hubbarana att dom slirade men det problemet har jag löst tror jag det lilla som jag har kört med dom kan jag säga att det är betydligt bättre fäste än orginaletwaqr wrote:Har du hunnit köra något mer med Redcat däcken? Vad tycker du om dem jämfört med FG:ns?
Den så ju bra mycket råare ut med dom däckena i alla fall!!!
ska bli kul att testa dom på allvar......