Det är en väldigt smidig konstruktion om du tänker efter
![ThumbsUp :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
Ja det är smidigt så men skruvarna hade gärna fått vara en storlek grövre när där är så runt 30mm som skruven kan flexa på. Har haft på och av bromsplattan ett par gånger nu sen den nya centerhållaren kom och nu har de hållt iaf.
Xt90+ 8awg går, men är lite besvärligt att löda om man vill kunna få på kortslutningsskydden. Måste bli spikrakt och får inte bli för tjockt. Jag har det på esc sidan.beta wrote:Nu har jag efter några om och men löddat färdigt.
Kom fram till att xt90 och 8awg-kabel inte lirade bra ihop, så nu sitter det castle-kontakter där istället.
Har haft igång den och sladdat runt lite på gatan, men har fortfarande den mekaniska bromsen kvar att mixa in, vet inte om det är jag som är trög men jag förstår mig inte på det när man har fwd/rev på esc och broms på separat kanal.
Det blev förövrigt en 7xp, har lite sensorer på väg hem också så man får koll på temp, spänning, ström och hastighet.
Har även en rr5-conversion på väg och en extra uppsättning stötdämpare.
Jag kör fortfarande med xt90 på batterierna som har 10awg, är bara på esc jag kör med castles. De var ganska mycket lättare att lödda när man trädde på höljet och sen hade lösa bullets man löddade på för att sen dra över höljet när det var klart. Ingen risk man kommer åt och smälter på höljet då. Hurvida jag kommer iväg till någon bana så är det omständigt, rullstollsbunden sambo och 2barn, minsta 2år så det blir lite bökigt.tesla wrote: ↑10 Jul 2019, 20:13Xt90+ 8awg går, men är lite besvärligt att löda om man vill kunna få på kortslutningsskydden. Måste bli spikrakt och får inte bli för tjockt. Jag har det på esc sidan.beta wrote:Nu har jag efter några om och men löddat färdigt.
Kom fram till att xt90 och 8awg-kabel inte lirade bra ihop, så nu sitter det castle-kontakter där istället.
Har haft igång den och sladdat runt lite på gatan, men har fortfarande den mekaniska bromsen kvar att mixa in, vet inte om det är jag som är trög men jag förstår mig inte på det när man har fwd/rev på esc och broms på separat kanal.
Det blev förövrigt en 7xp, har lite sensorer på väg hem också så man får koll på temp, spänning, ström och hastighet.
Har även en rr5-conversion på väg och en extra uppsättning stötdämpare.
Oavsett vad så räcker 10 gauge gott ut från batterierna, i alla fall om du tänkt köra ett liknade upplägg som jag gjort med paralellkopplade batteri. Räknade nyligen ut att snittuttaget under körning i min bil är 60A på bana. Med 2x4s+2x4s setup blir det ju bara 30A/batt
Kul med buggy konvertering. Då får du komma o köra ngn träff !.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Fler som har familj/barn.Hurvida jag kommer iväg till någon bana så är det omständigt, rullstollsbunden sambo och 2barn, minsta 2år så det blir lite bökigt.
Jag får aldrig in sambon i en husvagn. Till/från rullstolen är jobbigt nog. Men om 1-2år så 2åringen är lite lättare att ha med så blir det nog bra. Denna sommaren är hon för liten iaf.Smurfen wrote: ↑10 Jul 2019, 22:16Fler som har familj/barn.Hurvida jag kommer iväg till någon bana så är det omständigt, rullstollsbunden sambo och 2barn, minsta 2år så det blir lite bökigt.
Och fler Barn tycker jag man ser för var träff/tävling som går.
Jag löste det med att skaffa husvagn så kan familjen följa med på äventyren.
Förstår dig helt och hållet.beta wrote: ↑10 Jul 2019, 22:49Jag får aldrig in sambon i en husvagn. Till/från rullstolen är jobbigt nog. Men om 1-2år så 2åringen är lite lättare att ha med så blir det nog bra. Denna sommaren är hon för liten iaf.Smurfen wrote: ↑10 Jul 2019, 22:16Fler som har familj/barn.Hurvida jag kommer iväg till någon bana så är det omständigt, rullstollsbunden sambo och 2barn, minsta 2år så det blir lite bökigt.
Och fler Barn tycker jag man ser för var träff/tävling som går.
Jag löste det med att skaffa husvagn så kan familjen följa med på äventyren.
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests