Maverick Blackout MT
Re: Maverick Blackout MT
E de bara jag eller gas o broms servot är riktigt långsamt?
Skickat från min SM-T805 via Tapatalk
Fick inge bra läge till bränsleslangarna så trimpipan åkte på... inkörning på g....

O ett litet klipp på hur bettan låter kommer när jag e inne igen. De vill inte laddas upp nu.

O ett litet klipp på hur bettan låter kommer när jag e inne igen. De vill inte laddas upp nu.
bara ett par bra fästen till pipan kvar innan körning nu då.. blir det gummi bussningar? Hade det först men skimsa med någon mutter och bricka så den blev stumonterad efter ett tag, tyckte det kändes bättre 
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Jo jag ska hämta hem skruvdragare så jag kan fästa den... kör den på tomgång en runda till skadar aldrig att vara nogrann
Köra allt etapper... 15 minuter åt gången nu i början... funderar lite på om ja ska låta grabben köra den ... skruva ner throttle utslaget så de knappt går gasa så kan han glida runt med den... måste klippa lite i karossen med så den får plats
Antar de e normalt att tomgången varierar en del i början?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ser bra ut!
Ja, låt den värmecykla 3-4ggr innan du börjar köra den.
Försiktigt första tanken utan att varva den för mycket och länge.
Om tomgången varierar kan det bero på för lite bränsle eller att den inte får tillräckligt med luft. (finns många orsaker till detta med eftersom bilen är ny känns det inte troligt att det är tjuvluft etc.)
Rekommenderar att du byter ut luftfiltret mot ett HPI original istället.
Det som sitter original har för liten filteryta och täpper sig fort.
Ja, låt den värmecykla 3-4ggr innan du börjar köra den.
Försiktigt första tanken utan att varva den för mycket och länge.
Om tomgången varierar kan det bero på för lite bränsle eller att den inte får tillräckligt med luft. (finns många orsaker till detta med eftersom bilen är ny känns det inte troligt att det är tjuvluft etc.)
Rekommenderar att du byter ut luftfiltret mot ett HPI original istället.
Det som sitter original har för liten filteryta och täpper sig fort.
Har värmecyklat den 2 gånger nu nu kyls den ner o jag e på väg till min serverhall o ska lämna ett bladchassi där sen cykla lite ett par gånger till. Har ej kört den än, utan den har bara stått på tomgång... filtret ska ja byta till sånt hpi filter när ja byter förgasaren hade jag tänkt...
En kopp kaffe medans man fäster pipan ordentligt e ju inte fel

e de bara jag som tycker att "buren" till mavericken är riktigt klen/svajjig? funderar lite på om man ska försöka lösa till de med en stål/aluminium bur istället?
Låter som en sund idé att byta filter INNAN du kör med bilen , det "filter" du har nu stoppar bara partiklar stora som gråsparvar & liknande , damm & annat skadligt går rakt in i förgasaren

MCD UltimateCarbon K600 TWIN
okok... får köra klart dom där värmecyklings runderna först... då står den ändå bara still .. så får jag byta filtret innan jag börjar glida runt med bilen ...
gällande motorn ... håller dom där "me" motorerna cc antalet som dom säger? fått ett flertal som säger att det är bara zenoah / cy som har större cc än 26cc .. så även om de står 30 eller 32cc på motorn så är de inte sanning?
gällande motorn ... håller dom där "me" motorerna cc antalet som dom säger? fått ett flertal som säger att det är bara zenoah / cy som har större cc än 26cc .. så även om de står 30 eller 32cc på motorn så är de inte sanning?
3 värmecykler avklarade. Väntar på den ska bli kall igen så jag kan göra de en fjärde gång... sen får jag byta filter så jag kan köra runt o fisköra med den en stuuuuuund
Sau ja 4 värmecykler avklarade. 15 min på dom 2 första cyklerna. 20 minuter på dom sista 2 cyklerna... 20 minuters väntan efter jag stängt av den