Det är en Hsp Fable 30,5cc 4wd som ja ska modifiera till max och kanske tävla med nästa år i rcbash cup 2016
Crosshot's Bluetec Fable
Crosshot's Bluetec Fable
Tjena, dax för nytt projekt igen och denna gången 4x4 buggy.
Det är en Hsp Fable 30,5cc 4wd som ja ska modifiera till max och kanske tävla med nästa år i rcbash cup 2016
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Crosshot's Bluetec Fable
Det här ska bli intressant!
Inte många som moddar Fable!

de märks när man letar delarDave wrote:Det här ska bli intressant!
Är detta samma som redcats xb?
Finns lite kul på 7075rc isf
http://www.7075rc.com/xb/?sort=featured&page=1
Finns lite kul på 7075rc isf
http://www.7075rc.com/xb/?sort=featured&page=1
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
det är samma bil, bara andra dekaler 
Nya däck inköpta, motordelar hämtas på lördag efter tävling sen börjar portningen, drivlina köpes nästa vecka i Tyskland som jag hämtar personligen på plats
avgassystemet ska moddas och byggas om. aludiffar, drev, armar, hex addaptrar osv är nästa på listan.
Nu börjar det roliga 
Kul..
Vad blir det för drivlina?
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
det blir drivrem istället för de 4 ståldreven 
Okidoki stern oxå gissar jag... hoppas vi min funkar bra i götene då
fast utväxling eller köpte du med drev plattan oxå?
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
ohja de blir de, det blir nog ett helt kit med allt, ska kolla på dem hos han i Tyskland nästa veckafredrikf wrote:Okidoki stern oxå gissar jag... hoppas vi min funkar bra i götene dåfast utväxling eller köpte du med drev plattan oxå?
Har en Redcat XB och kollade på rem också, fick rekommendationer att inte ha rem för offroad körande, skulle vara lite känslig för hoppen. Men Jag kommer följa din tråd och hålla tummarna. Funkar det blir det rem för mig också 
Såg de länkat till 7075 redan, har köpt lite delar därifrån, bärarmar och difflåda.. Har precis satt i en G320RC i den och tänkte köra lite uppe på bashland nu till helgen. Kör med en CPI pipa från DDM(tror jag köpte den där)
Jag köper lite delar hos iccom.dk, jobbar 10 min ifrån deras butik, har en del HiMoto(redcat/fable/right) delar.
Såg de länkat till 7075 redan, har köpt lite delar därifrån, bärarmar och difflåda.. Har precis satt i en G320RC i den och tänkte köra lite uppe på bashland nu till helgen. Kör med en CPI pipa från DDM(tror jag köpte den där)
Jag köper lite delar hos iccom.dk, jobbar 10 min ifrån deras butik, har en del HiMoto(redcat/fable/right) delar.
Ja de verka finnas en del för och nackdelar med rem, men kollar även på att bygga egen kedjedrift också men måste räkna på drevning osv även hitta en bra kedja med rätt stigning osv. men ritar och planerar i nuläget.Rodex wrote:Har en Redcat XB och kollade på rem också, fick rekommendationer att inte ha rem för offroad körande, skulle vara lite känslig för hoppen. Men Jag kommer följa din tråd och hålla tummarna. Funkar det blir det rem för mig också
Vad är det som krånglar med rem och hopp? Lär väl märka det i morgon iofs.. 
Tror mkt mer på rem än kedja.. lätt och en rem som kan ta eventuella smällar istället för diffar mm
Tror mkt mer på rem än kedja.. lätt och en rem som kan ta eventuella smällar istället för diffar mm
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc