Jylfen's
Re: Jylfen's
Nu är ju frågan flm bär armar med drivaxlar eller krakens?
Jag är inte döv. Jag bara skiter i dig.
Jag förespråkar krakens armar framför flm pga vikten ,priset & man minimerar risken för att bulkheads & annat som är bökigare att byta än en länkarm går sönder innan armen ger sig. 
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Är det FLM aluminium du jämför med Krakens X2e kit?
Kollade även på en km Cage som mikwal säljer. Va tror ni om den?
- Dave
- Site Admin
Håller med Mats isåfall.
Jag kör ju FLM aluminium på 50cc, men X2e på de andra två och det funkar väldigt bra.
Det man kan säga helt säkert är att man sliter ut sätet till kulleden ganska fort i plasten, men i FLM armarna håller det mycket längre.
Tror också att FLM drivaxlarna är bättre än de som följer med X2e kittet, men så är det ju mycket billigare också...
Jag kör ju FLM aluminium på 50cc, men X2e på de andra två och det funkar väldigt bra.
Det man kan säga helt säkert är att man sliter ut sätet till kulleden ganska fort i plasten, men i FLM armarna håller det mycket längre.
Tror också att FLM drivaxlarna är bättre än de som följer med X2e kittet, men så är det ju mycket billigare också...
Kolla på dom här http://www.fastlanemachine.net/proddeta ... 006&cat=26 Det är inte så stor skilnad i pris.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Men FLM drivaxlar kan man väl sätta dit ändå eller?
- Dave
- Site Admin
Självklart!Jylfen wrote:Men FLM drivaxlar kan man väl sätta dit ändå eller?
ja då ska vi tag i denna nu då. Här bara liggat och samlat dam sen Vimmerby.
kommit en bit på vägen iaf. Imorgon så åker resten bort. Hoppas man får ihop den bara. 
då va motorn ute bara lite kvar innan man kan börja sätta ihop den igen med en större motor och nya lager. Blir en rejäl tvätt på allt också.
Blir en sväng till biltema för att köpa lite kullager sen hoppas jag dtm har lite delar till mig. Sen blir det en killswith från kaptenen. Hoppas att få ihop den innan The New Guy. Hihi