Svensk Ökenträff i BAS(H)KARP

Sveriges alla LS träffar
Mats B

Re: Svensk Ökenträff i "BASHKARP"

Post by Mats B » 23 Jan 2010, 23:36

Skiljer ca 1.5 mil... ;)
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Sponsor

Sponsor

Mr_Rustler

Re: Svensk Ökenträff i "BASHKARP"

Post by Mr_Rustler » 23 Jan 2010, 23:45

Ne fy fan inte det grustaget vi körde på rena MÖDAR-sanden haha :lol: alla 2 bilarna fick gas-häng 8-)
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Edström

Re: Svensk Ökenträff i BAS(H)KARP

Post by Edström » 31 Jan 2010, 17:55

STOPP!!!!

Tänkte vi skulle reda ut det här lite så ingen blir besviken...

Baskarp sand. ligger 5 mil norr om jönköping , 3 mil förbi habo. här tvättas sand till hela världen ex så är sanden vid entrén till egyptens pyramoider härifrån då de skulle vara snyggt där !
Kort sagt är de sjukt noga med sanden , inge smutas och i´ngen blandnig.
citat "Det är ett öppet område om jag inte är helt felunderättad. "
De är bommat område med stängsel på flera håll . med andra ord polisanmällan för ingtrång då man inte kan missa att de är privat område , klassat som inhängnat. ..... anar tyvärr vart du fått infon, mats

Brogård sand, 5 km från habo underbart stort och mängder av sorter även här, här har vi kört metanol innan men då
nån varit där med LS och körtsönder bla planteringar finns ett hotfullt uttalande om både stryk och polisanmällan här
....anar även vem detta var...suck
det var föresten här ni var senast om ja fattat rätt och de är inte er ja syftar på i texten ovan,
ville bara kolla de finns väll ingen dålig sand bara otur och dåligt förberedda bilar eller hur ;)

Kvar blir Skillingaryd. 3,5 mil från jönköping längs 40an mot borås. väldigt stort område med allt från asfaltsraka till grushögar och mängder av mördarbackar i sand! här har vi kört i flera åt och fått många blickar , detta är som alla fabriksområden innhängnat område men här körs till och med lite cross på helgerna så här borde inte vara svårt att få vara om man fjäskar lite. och åkmässigt minst lika n´bra som baskarp men mer plan mark yta på området för ex konbana och depå de är oxå lätt att överskåda då man kan slå läger i mitten.

Så missförstå mig rätt, ja förstår markägarna att de slänger ut oss om vi kommer in och förstör deras mark eller bär oss dumt åt, och ska vi åka från hela sverige måste vi enligt mig ha tillstånd att köra så man vet att de blir rikligt med åkning för alla och inte att vi klättrar över bommar och blir utslängda efter 10min,
finns de däremot tillstånd att åka i baskarp bugar jag för de fjäskandet ..

Så ja ser fram emot en ökenträff lika mycket som ni, och finns de nått ja hjälpa till med så hojta!
Bor ju i närheten så ja kan åka förbi och höra om de skulle vara så. :rock:

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 31 Jan 2010, 18:27

Bra info, då gäller det att kolla upp detta rodentligt innan kan man ju lugnt säga!!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Mats B

Post by Mats B » 31 Jan 2010, 18:37

Ja Edström ..du har nog rätt om källan till min info.....(ingen nämnd ingen glömd ;) )

Ska väl säga till mitt försvar att det var ca 15 är sedan jag var där själv.
Och har sedan bara fått info från 3:e part..

Vore kanon om du ville svänga förbi & "fjäska" lite för dom..Du kan ju ta med dig en bil & tala om vilka ordningsamma & vuxna personer vi är ... :sunglasses:
( så slipper dom tro att det är en hög med snorungar & pubartetsmögel som kommer & kör & förstör .) :drive:

Mr_Rustler

Post by Mr_Rustler » 31 Jan 2010, 20:03

Bra info!!!! :thumbsup:
Kör:
FG MonsterJeep 30,5cc
Baja Clone 26cc

Styr:
Futaba 3PK

Mats B

Post by Mats B » 01 Apr 2010, 23:46

Hmm...

Var inne på Baskarps Sand´s kontor idag (när jag ändå var på förbifarten , då jag & grabben var på väg till Tibro för att köpa Crosshoj ).

Den rätta personen att snacka med hade givetvis gått för dagen men fruntimmren i receptionen trodde att det skulle bli svårt att övertala platschefen om att vi skulle få "låna" sandtaget i sommar för lite Bashing... :doh:

Men jag ska försöka att "smörja" honom lite via telefon i nästa vecka så får vi se vad som händer med våran tilltänkta Ökenbash...

waqr
Phone Number: 0709998877

Post by waqr » 02 Apr 2010, 08:54

Kan ju bara meddela att Jimmy har fixat ett schysst ställe som vi troligen kan vara på i sommar för en liten sandbash. Det är samma grustag som vi filmat från några gånger förra sommaren. Riktigt bra ställe med möjlighet att köra ner ända ner i gropen så man slipper bära på alla grejer. Jimmy har tom fått egen nyckel till grustaget så vi tänkte åka dit idag för att reka lite.
Letar Baja 5B

Lusse
Phone Number: 0739951152

Post by Lusse » 02 Apr 2010, 10:52

waqr wrote:Kan ju bara meddela att Jimmy har fixat ett schysst ställe som vi troligen kan vara på i sommar för en liten sandbash. Det är samma grustag som vi filmat från några gånger förra sommaren. Riktigt bra ställe med möjlighet att köra ner ända ner i gropen så man slipper bära på alla grejer. Jimmy har tom fått egen nyckel till grustaget så vi tänkte åka dit idag för att reka lite.
Var ligger det stället?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Mats B

Post by Mats B » 02 Apr 2010, 10:57

waqr wrote:Kan ju bara meddela att Jimmy har fixat ett schysst ställe som vi troligen kan vara på i sommar för en liten sandbash. Det är samma grustag som vi filmat från några gånger förra sommaren. Riktigt bra ställe med möjlighet att köra ner ända ner i gropen så man slipper bära på alla grejer. Jimmy har tom fått egen nyckel till grustaget så vi tänkte åka dit idag för att reka lite.
:thumbsup: :thumbsup: Tänk om man hade sån tur... :hammer:

Låter kanon Waqr...Kan ju vara "plan B" :thumbsup:

Verkligen ett superjobb Jimmy :worship: :worship: Då kanske det finns hopp om en ökenträff i sommar.... :thumbsup: :thumbsup:

Jimmy

Post by Jimmy » 02 Apr 2010, 11:06

Mats B wrote:

Verkligen ett superjobb Jimmy :worship: :worship: Då kanske det finns hopp om en ökenträff i sommar.... :thumbsup: :thumbsup:
Jag hjälpte rätt person med en altan inglasning,han var tydligen delägare i Ballast som äger flera sandgropar här omkring, så på den vägen är det.
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.

Mats B

Post by Mats B » 02 Apr 2010, 11:09

Aaahaaa.....Är det så det går till när man får såna fina förmåner....Bra att veta... :thumbsup: :sunglasses:

Jimmy

Post by Jimmy » 02 Apr 2010, 11:14

Mats B wrote:Aaahaaa.....Är det så det går till när man får såna fina förmåner....Bra att veta... :thumbsup: :sunglasses:
Det var faktiskt bara ren tur :happy: han såg min bil när vi var hem till mig och hämtade verktyg osv...... :thumbsup:
info@largescaleracing.se
070-7910586

huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Post by huSSe » 02 Apr 2010, 11:14

Jimmy wrote:
Mats B wrote:

Jag hjälpte rätt person med en altan inglasning,han var tydligen delägare i Ballast som äger flera sandgropar här omkring, så på den vägen är det.
så ska en slipsten dras! :sunglasses:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Jimmy

Post by Jimmy » 02 Apr 2010, 11:18

så ska en slipsten dras! :sunglasses:[/quote]

:cheesy: det är sant Husse :thumbsup:
info@largescaleracing.se
070-7910586

Post Reply