Dax att börja forma min inköpta 5T
Re: Dax att börja forma min inköpta 5T
Snubblade på en Woodster kaross här (Tysk sida men på Engelska)
http://www.die-rovan-spezialisten.de/pr ... c7bd1b0cc8
För mycket leksaker... och en Baja 5B + en 5B HPD + 5T
Japp, så var det dax - första uppgraderingen på bajan
Extensionvajrar(?) till hjulupphängningarna anlände i ett fint vadderat kuvert i början på veckan, och efter att försökt tyda den obefintliga beskrivning som var med så påbörjades monteringen...Köpte faktiskt färdiga, skönt slippa pula tänkte jag. Tills jag insåg hur enkelt det är att göra egna
Extensionvajrar(?) till hjulupphängningarna anlände i ett fint vadderat kuvert i början på veckan, och efter att försökt tyda den obefintliga beskrivning som var med så påbörjades monteringen...Köpte faktiskt färdiga, skönt slippa pula tänkte jag. Tills jag insåg hur enkelt det är att göra egna
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Trevligt med en update!
Trä limitern genom länkarmen så håller den sig på plats.

Trä limitern genom länkarmen så håller den sig på plats.
Provade det först, men blev samma "gnuggning" där. Provade då som den nu sitter, men det blir nog tillbaka till insidan precis som du föreslår.
Har även kaross nu
En Vw Bubbla blev det, borde anlända under nästa vecka. Blir en seperat tråd i lackforumet, men kommer länka här naturligtvis....Har även bestämt färger och tema på bilen, kan lova er att den inte kommer gå att missa på banorna nästa sommar!
Ska även fortsätta jaga olackad 5t-kaross eller liknande, men det blev inte riktigt lika bråttom nu.
Väntar på andra upgrades, men vet riktigt inte när de kommer. Lovar att publicera allt här, kanske nån nybörjare som har nytta av det...
Har även kaross nu
Ska även fortsätta jaga olackad 5t-kaross eller liknande, men det blev inte riktigt lika bråttom nu.
Väntar på andra upgrades, men vet riktigt inte när de kommer. Lovar att publicera allt här, kanske nån nybörjare som har nytta av det...
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
Kronop wrote:Snubblade på en Woodster kaross här (Tysk sida men på Engelska)
Kanon, sparar den sidan du
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
Japp anlände lite grejer 
Fortfarande inne på "nödvändiga" uppdateringar, som mest bara skyddar o säkrar bilen. Hop-ups kommer senare...och så även lacktråd och mer bilder på montrering av dessa grejer
Fortfarande inne på "nödvändiga" uppdateringar, som mest bara skyddar o säkrar bilen. Hop-ups kommer senare...och så även lacktråd och mer bilder på montrering av dessa grejer
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
Det ska börjas i tidWahla wrote:Barnen verkar godkänna nya karossen
Japp, nu ramlade shockwears in också
Alla "wearsen" var väldigt enkla montera med kardborrefästning. Gillas!
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
Det är mer på g - ny 8000rpm koppling ligger på bordet och även nya damasker till drivaxlarna. Blir till att pula till de grejerna i mellandagarna. Ska försöka få hem hem en sluten kopplingskåpa när jag ändå är där o pillar.
Har börjat lackeringen av Bubblakarossen. Bilder är tagna och kommer starta en ny tråd för detta så fort tid ges
Fråga: Nån som vet ett bra ställe i swedala där det finns längre hjulaxlar för mer spårvidd?
Har börjat lackeringen av Bubblakarossen. Bilder är tagna och kommer starta en ny tråd för detta så fort tid ges
Fråga: Nån som vet ett bra ställe i swedala där det finns längre hjulaxlar för mer spårvidd?
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
SwedRC och RCmaffian verkade inte ha det i sortimentet när jag letade förut men om du mailar och frågar så kan de säkert fixa lite beroende på vad du vill ha.Wahla wrote:Fråga: Nån som vet ett bra ställe i swedala där det finns längre hjulaxlar för mer spårvidd?
Vill man inte handla från US så finns ju flera engelska leverantörer som http://abbotsrc.co.uk/ , http://www.freeprawnracing.co.uk/ eller http://mmrlargescale.co.uk/index.html alt köpa ett komplett kit direkt från http://uberrc.com/
Se bara till att du köper främre axlar som eliminerar clipset så slipper du jaga framhjul över hela grusgropen
Det är kanon, tackar för alla länkar o tips
Har lagt en beställning på ett gäng delar, men leveranstiden verkar jäkligt lång
Men men, det kommer nog innan det är dax att vädra monstret...
Nästa projekt är 8k-kopplingen, men väntar nog in det slutna huset först.
Länk till lackeringen av nya karossen lyckas jag inte få in här av nån j$€#€^ anledning, men jag har en projekttråd under lackeringsforumet. Fortsättningen på den blir ju naturligtvis en vinge där bak, och lite stänkskydd för att skydda hjärtat. Blir lite hemsnickeri
Gott Nytt år till Er alla!!!!
Har lagt en beställning på ett gäng delar, men leveranstiden verkar jäkligt lång
Nästa projekt är 8k-kopplingen, men väntar nog in det slutna huset först.
Länk till lackeringen av nya karossen lyckas jag inte få in här av nån j$€#€^ anledning, men jag har en projekttråd under lackeringsforumet. Fortsättningen på den blir ju naturligtvis en vinge där bak, och lite stänkskydd för att skydda hjärtat. Blir lite hemsnickeri
Gott Nytt år till Er alla!!!!
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?
Varit lite frånvarande hör pga av växande familj
Men det innebär ju inte att bygget stått still...en lite uppdatering kommer här.
Dock får jag inte in några bilder längre, nån som vet varför? Nåväl, det kommer när jag löst det - jag lovar!
Uppdateringar sen 20131220-201404:
-Ny 8k koppling
-Sluten kopolningskåpa från DDM
-Breddad spårvidd med 26mm fram och bak
-Savöx servon till både styrning och gas/broms
-Ombyggd mottagarlåda som numer huserar 2cells lipo saddlepack-batterier och 4ch Spektrum mottagare.
-All elektronik skyddad i Dip-It o helt sluten mottagarlåda
-Ny radio i form av Spektrum DX4S
För ett par veckor sen var det premiär på bana för mej med LS på bana och detta var bland grabbarna ner i Valdemarsvik. Sumerar alla ombyggnationer av bilen med en fet
Bilen gick kanon alla 3 tankar som kördes. Enda som hände var ett tappat bakhjul pga att låspinnen släppte. Skall åtgärdas med gängad dito istället...Övriga uppdateringar kommer att bli nya däck, delbar bur, och sen blir det nog till att skruva upp effekten i motorn lite
Som sagt, bilder kommer så fort jag löst detta...
Dock får jag inte in några bilder längre, nån som vet varför? Nåväl, det kommer när jag löst det - jag lovar!
Uppdateringar sen 20131220-201404:
-Ny 8k koppling
-Sluten kopolningskåpa från DDM
-Breddad spårvidd med 26mm fram och bak
-Savöx servon till både styrning och gas/broms
-Ombyggd mottagarlåda som numer huserar 2cells lipo saddlepack-batterier och 4ch Spektrum mottagare.
-All elektronik skyddad i Dip-It o helt sluten mottagarlåda
-Ny radio i form av Spektrum DX4S
För ett par veckor sen var det premiär på bana för mej med LS på bana och detta var bland grabbarna ner i Valdemarsvik. Sumerar alla ombyggnationer av bilen med en fet
Som sagt, bilder kommer så fort jag löst detta...
Kraken Vekta.5
HPI Baja 5...?
HPI Baja 5...?