WeberBaja
Re: WeberBaja
lite progress då, har lackat och preppat karossen nu tillslut. den blev ju "tråkigt original" men jag blev sketanöjd. vart ju en del whisky inblandat när jag lackade så hehe, men blev bra. dessvärre blev klistermärkena aningen bubbliga. även håller på att installera killerbee men hade inget att kapa i kåpan där med för att få genom kabeln, men det ska göras idag!
Varför kapa i kåpan? Finns juh hål på förgasarsidan att trä ut den genom 
Förvisso.. Men kabelaset ska ju in i radiolådan på nåt sätt ocksåRobban wrote:Varför kapa i kåpan? Finns juh hål på förgasarsidan att trä ut den genom
Billös expertkommentator..
Såklart
Får skylla på huvudvärken.. Vad som värker inuti huvudet är dock oklart.
hmm ja det gjorde det ju visst!Robban wrote:Varför kapa i kåpan? Finns juh hål på förgasarsidan att trä ut den genom
hehe ja NU menar jag locket till batteri lådan! tack ska ni ha gubbs!Bjuggen wrote:Förvisso.. Men kabelaset ska ju in i radiolådan på nåt sätt ocksåRobban wrote:Varför kapa i kåpan? Finns juh hål på förgasarsidan att trä ut den genomKanske den kåpan som menas??
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Sv: WeberBaja
Kabeln till killswitchen ska ju ut i samma gummitätning som tändkabeln sitter i.....

Det är väl då ändå en ganska bra omväg att dra kabeln på?!?!Dave wrote:Kabeln till killswitchen ska ju ut i samma gummitätning som tändkabeln sitter i.....
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
- Dave
- Site Admin
Tycker det funkar finfint....hålet som finns där ju till för nåt....huginen wrote:Det är väl då ändå en ganska bra omväg att dra kabeln på?!?!Dave wrote:Kabeln till killswitchen ska ju ut i samma gummitätning som tändkabeln sitter i.....
Är det inte dumt med tanke på störningsrisken?
- Dave
- Site Admin
Klart att risken ökar, men jag har aldrig haft problem med det....Robban wrote:Är det inte dumt med tanke på störningsrisken?
Den vägen brukar jag oxå dra kabeln..Funkar klockrent ...Dave wrote:Klart att risken ökar, men jag har aldrig haft problem med det....Robban wrote:Är det inte dumt med tanke på störningsrisken?
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Eller hur!!! Dina killswitchar har ju alltid funkat klockrentDave wrote:Klart att risken ökar, men jag har aldrig haft problem med det....Robban wrote:Är det inte dumt med tanke på störningsrisken?
Billös expertkommentator..
Plums
- Dave
- Site Admin
Har väl bara haft samma bekymmer som du hade, och det var väl strömtillförseln som strulade då?Bjuggen wrote:
Eller hur!!! Dina killswitchar har ju alltid funkat klockrentNOT
Sen jag ryckte bort strömbrytaren har det inte krånglat....
Men skit samma.....börjar bli lite väl mycket