så in i h.....e!!!Malte wrote:Den lät gött!!!
WeberBaja
Re: WeberBaja
Så nu var jag ute och tokkörde ett par tankar i fredags på nossebros stora grusplan. ruskigt bra underlag för denna bil!
till slut så rök mitt spurgear, så det va bara att byta. men konstigt nog att kanske bara 10 minuter mer körning så rök mitt andra spurgear också
så det blir nog till att inhandla ett i metall om det är att rekomendera?
har även tillslut fått hem lite saker från rcmaffian, killer bee, färg till karossen, batteri (så nu kan malte få tillbaka sitt), en fin huvud strömbrytare och en laddare till bilen.
till slut så rök mitt spurgear, så det va bara att byta. men konstigt nog att kanske bara 10 minuter mer körning så rök mitt andra spurgear också
så det blir nog till att inhandla ett i metall om det är att rekomendera?
har även tillslut fått hem lite saker från rcmaffian, killer bee, färg till karossen, batteri (så nu kan malte få tillbaka sitt), en fin huvud strömbrytare och en laddare till bilen.
även lite goa bilder blev det med min kamera som vanligtvis samlar damm! nu fick den bokstavligt talat rätt mye damm!!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Detta är ett problem som många upplever.Mrweber wrote: till slut så rök mitt spurgear, så det va bara att byta. men konstigt nog att kanske bara 10 minuter mer körning så rök mitt andra spurgear också![]()
Man kan köra halva säsongen med samma spur utan några som helst problem, men rasar det kan man skrota 3 stycken på en tank....
Jag hävdar att ett plastdrev behöver "köras in" ihop med en begagnad piniong, alltså mjukköra en stund innan man ger fullt för att låta tänderna anpassa sig till piniongen.
Aha kan det varit så alltså. Men det låter ju rättså logiskt nu när man tänker på det. Tror ändå att jag köper ett i stål, men då ska jag köra in det iallafall, så tack för svaret!Dave wrote:Detta är ett problem som många upplever.Mrweber wrote: till slut så rök mitt spurgear, så det va bara att byta. men konstigt nog att kanske bara 10 minuter mer körning så rök mitt andra spurgear också![]()
Man kan köra halva säsongen med samma spur utan några som helst problem, men rasar det kan man skrota 3 stycken på en tank....
Jag hävdar att ett plastdrev behöver "köras in" ihop med en begagnad piniong, alltså mjukköra en stund innan man ger fullt för att låta tänderna anpassa sig till piniongen.
så då fick jag lite nya delar idag då, Tack Malte!!!
jäklar vad redigt nya spurgear är i metall, känns riktigt tungt o gött!
en riktigt bra sak är att mina drivkoppar och dogbones hade inte slitits någonting alls, såg som nya ut!
men sen kom jag till ett problem, ska hostiles gråa damasker va så in i helsikes svåra att montera? Efter ungefär en timmes slit så fick jag dit en av fyra.. hmm. ska nog leta upp någon slags konformad sak som kan hjälpa mig. har ju 5sc original dogbones och dom går ju inte lossa pinnarna på nämligen.
tips eller något uppenbart som jag missat vore kul att få höra

en riktigt bra sak är att mina drivkoppar och dogbones hade inte slitits någonting alls, såg som nya ut!
men sen kom jag till ett problem, ska hostiles gråa damasker va så in i helsikes svåra att montera? Efter ungefär en timmes slit så fick jag dit en av fyra.. hmm. ska nog leta upp någon slags konformad sak som kan hjälpa mig. har ju 5sc original dogbones och dom går ju inte lossa pinnarna på nämligen.
tips eller något uppenbart som jag missat vore kul att få höra
Här kanske du kan finna något tips..
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Jag vill också ha en massa nya delar av Malte.....Mrweber wrote:så då fick jag lite nya delar idag då, Tack Malte!!!![]()
Hur gör du???
Re: Sv: WeberBaja
Provat använda en plattång eller näbbtång för att montera damaskerna? Trä på den på tången, dra isär och trä på drivaxeln.Mrweber wrote:så då fick jag lite nya delar idag då, Tack Malte!!!![]()
tips eller något uppenbart som jag missat vore kul att få höra![]()
Jag brukar använda en tång som är till utvändiga segersäkringar ( SGA) då slipper man bända isär tången åt fel håll

MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Han sa att han även ville adoptera mig, och att jag en dag ska få ärva honomDave wrote:Jag vill också ha en massa nya delar av Malte.....Mrweber wrote:så då fick jag lite nya delar idag då, Tack Malte!!!![]()
Hur gör du???
Tackar! Kul att få damma av kameran då den också vart lite hobby.Lindeberg wrote:Coola action bilder!
Tack gubbar för alla tips. Mats b och pepi, ja precis en vanlig va det jag hade när jag lyckades med en, däremot ska jag nog prova den andra modellen. Malte, den filmen ska inspekteras!
Så tack för era tips!! Mvh
Så tack för era tips!! Mvh
oj oj oj fy fasiken. verkar bara vara jag som har detta problem. men skam den som ger sig! har tyvärr skadat mina två damasker ytterst lite längst ut(kan bara säga utan tvekan att jag aldrig slitit såhär hårt oavsett industri arbete jag haft), jag antar att det kommer bli dåligt senare? men det är verkligen bara i toppen pyttesmå märken. men har ändå två damasker kvar att göra...