Val ny bensin motor till hsp warrior 1/5 redcat hjälp tack
Val ny bensin motor till hsp warrior 1/5 redcat hjälp tack
Tjena få inte igång min gamla motor är en fuelie 26cc har bytt tänstift och tändspole och nu tänder den riktigt. Men vägra starta. Fundera på byta till en starkare motor tror ni ja kan få bättre toppfart och acc med 30cc? Eller så byter ja förgasare och hoppas att det löser problemet? Walbro 813 ? 998 kunna passa? Jävla vad känsliga dessa motorer är att starta man bli så trött på att. Typiskt 2 taktare!! aliexpress har rätt bra priser nån som vet om det är skäp eller bra prylar?
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Sv: Val ny bensin motor till hsp warrior 1/5 redcat hjäl
En 2-takt bensinmotor är väldigt driftsäker om den är rätt justerad och förgasaren funkar som den ska.
Samma prylar som röjsågar och motorsågar har.
Om du ska byta motor skulle jag nog slå ett slag för att även byta kopplingsfjäder till en 8000rpm för att få iväg bilen lite bättre.
Vad har du för trimpipa på ?
Samma prylar som röjsågar och motorsågar har.
Om du ska byta motor skulle jag nog slå ett slag för att även byta kopplingsfjäder till en 8000rpm för att få iväg bilen lite bättre.
Vad har du för trimpipa på ?
Re: Val ny bensin motor till hsp warrior 1/5 redcat hjälp ta
http://www.hobbex.se/sv/artiklar/avgasp ... 5-hsp.html
denna pipan har jag. vridet är rätt bra men man vill alltid ha snabbare och starkare
denna pipan har jag. vridet är rätt bra men man vill alltid ha snabbare och starkare
skulle en walbo 998 passa till min bil? finns utan chock tror ja. lätt att sura ner sig tror ja.
man kan ju få en motor på ali för 200 dollar typ med frakt.
http://www.aliexpress.com/item/Rovan-ba ... 33633.html
man kan ju få en motor på ali för 200 dollar typ med frakt.
http://www.aliexpress.com/item/Rovan-ba ... 33633.html
kan man byta packningar till packnings pasta eller måste man ha mallar? så fall vilket märka ska man köra på såfall
tänkte mellan cylinder och motor. och förgasaren. packningarna börja bli dåliga efter massa demonteringar
Håll dig borta från de motorerna! Kinaskräp.
Bättre o spara till en CY eller Zenoah. Har själv en CY F270 som jag är väldigt nöjd med, tillräckligt snabb men självklart inte lika mycket krut som nån portad 30,5cc. När jag var i kontakt med Telecenter i mars kunde de ta hem den för runt 1500:- inkl frakt. Hört mycket skit om gamla CY men dessa nyare har fått bra kritik världen över.
Eller så kollar du på Zenoah g290rc som ligger runt 2000:- och verkar vara en väl beprövad motor.
Det finns en hel del kunniga på detta forumet som hållt på länge(jag är inte en av dem) så vänta o hör vad de säger men i vilket fall är den kinamotorn inte ett bra köp.
Bättre o spara till en CY eller Zenoah. Har själv en CY F270 som jag är väldigt nöjd med, tillräckligt snabb men självklart inte lika mycket krut som nån portad 30,5cc. När jag var i kontakt med Telecenter i mars kunde de ta hem den för runt 1500:- inkl frakt. Hört mycket skit om gamla CY men dessa nyare har fått bra kritik världen över.
Eller så kollar du på Zenoah g290rc som ligger runt 2000:- och verkar vara en väl beprövad motor.
Det finns en hel del kunniga på detta forumet som hållt på länge(jag är inte en av dem) så vänta o hör vad de säger men i vilket fall är den kinamotorn inte ett bra köp.
Stampede 4x4
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
ok den från telecenter lockar för 1500 kr. lika bra köpa ett monster direkt. telecenter har du nån länk dit?
Du får maila honom och fråga om pris, så jag gjorde. http://www.telecenter.nu/peterpan wrote:ok den från telecenter lockar för 1500 kr. lika bra köpa ett monster direkt. telecenter har du nån länk dit?
Som jag sa så är den väl inget "monster" om man jämför med andra motor men den är helt klart starkare än en orignal 26cc och bilen är tillräckligt snabb för mig som är nybörjare.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
sjukt coolt med rc monster truck i storlek 1/5 är sjukt kul. ju större ju råare. men man vill ju ha upp dom i 80 km minst
min gå nog i 65 lite klent hehe
min gå nog i 65 lite klent hehe
Zenoah tillverkas inte dom i kina? känns som allt görs där sedan byter dom bara ettiketer sätter sina egna namn. eller är det olika kvalite på dessa motorer tror du? walbro förgasare ha väll dom flesta motorer? inklusivee kina
http://www.aliexpress.com/item/CY-27cc- ... 91592.html
din motor finns där
170 dollar billigt. 230 med frakt
din motor finns där
170 dollar billigt. 230 med frakt
Okej, säger du det så är det väl bara o köpa?peterpan wrote:Zenoah tillverkas inte dom i kina? känns som allt görs där sedan byter dom bara ettiketer sätter sina egna namn. eller är det olika kvalite på dessa motorer tror du? walbro förgasare ha väll dom flesta motorer? inklusivee kina
Du är medveten om att du med all sannolikhet åker på tull o moms? Dessutom är den du länkar till utan filter o dämpare vilket är "bra" att ha. Jag köpte min billigare än så från DDM då den var Deal of the day. Hade den inte varit det hade det blivit billigast o köpa i Sverige.peterpan wrote:http://www.aliexpress.com/item/CY-27cc- ... 91592.html
din motor finns där
kr 1,129.65 () billigt. 230 med frakt
Stampede 4x4
Rustler
Rustler