SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail

Alla Offroad-projekt
Locked
MrSvahn

Re: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail

Post by MrSvahn » 22 Apr 2013, 20:57

Pyspunka wrote:Biltemas 2mm plexi funkar bra! har gjort rutorna till Baja buggyn i det o körde hela förra sommaren med det och dom håller för mycket stryk :thumbsup: går även fint att böja o bocka om man använder värmepistol/ en annan fördel är juh att man kan lacka på insidan, då e juh bilen fin en längre tid :thumbsup:
Okej, läste en tråd här på forumet om nån som använt sig av sånt skydd man har under diskmaskiner så tänkte kolla på det då polaren sa att dem säljer sånt på hans jobb. Frågan är om man ska ha vanlig "biltema" sprayfärg eller lexanfärg för det. :hmm:

Kan inte komma på vems tråd det var men det var iaf en redigt fet Kraken-Baja. :drool:
pepi wrote:Fått nå svar om var ditt paket är?
Nope, har mailat DDM men antar att det inte är deras ansvar så får kontakta posten också. Fast paketet har ju inte kommit till sverige då det ej går att söka på numret så det är ju inte postens ansvar heller... :doh:
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

Sponsor

Sponsor

Pyspunka

Post by Pyspunka » 22 Apr 2013, 21:41

MrSvahn wrote:
Pyspunka wrote:Biltemas 2mm plexi funkar bra! har gjort rutorna till Baja buggyn i det o körde hela förra sommaren med det och dom håller för mycket stryk :thumbsup: går även fint att böja o bocka om man använder värmepistol/ en annan fördel är juh att man kan lacka på insidan, då e juh bilen fin en längre tid :thumbsup:
Okej, läste en tråd här på forumet om nån som använt sig av sånt skydd man har under diskmaskiner så tänkte kolla på det då polaren sa att dem säljer sånt på hans jobb. Frågan är om man ska ha vanlig "biltema" sprayfärg eller lexanfärg för det. :hmm:

Kan inte komma på vems tråd det var men det var iaf en redigt fet Kraken-Baja. :drool:
Nope, har mailat DDM men antar att det inte är deras ansvar så får kontakta posten också. Fast paketet har ju inte kommit till sverige då det ej går att söka på numret så det är ju inte postens ansvar heller... :doh:
Om du kollar på min tråd så har jag använt diskmaskin skydd ifrån Mediamarkt till mina skärmar på en kraken bur/ det fungerar kanon, lätt att bocka utan att plasten spricker...även utan värmepistol :thumbsup: och jag har lackat hela bilen med Biltemas plastprimer o sedan vanlig vit biltema lack/ fungerar bra även det o färgen verkar sitta bra med ;)

MrSvahn

Post by MrSvahn » 22 Apr 2013, 22:15

Pyspunka wrote:
MrSvahn wrote:

Om du kollar på min tråd så har jag använt diskmaskin skydd ifrån Mediamarkt till mina skärmar på en kraken bur/ det fungerar kanon, lätt att bocka utan att plasten spricker...även utan värmepistol :thumbsup: och jag har lackat hela bilen med Biltemas plastprimer o sedan vanlig vit biltema lack/ fungerar bra även det o färgen verkar sitta bra med ;)
Haha det stämmer ja, det var visst din tråd jag såg det i... :lol2: Har du lackat på utsidan då?
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

Pyspunka

Post by Pyspunka » 22 Apr 2013, 23:03

:thumbsup: :) jag har lackat både utsidan o insidan då panelerna är pissgula när dom kommer, inte såååå snyggt ;)
Men skärmarna lackade jag bara på utsidan då det inte skulle sitta kvar mer än 100 meter om jag lackade insidan / Annars i vanliga fall så brukar man juh bara lacka på insidan på karosser :thumbsup:

MrSvahn

Post by MrSvahn » 23 Apr 2013, 13:22

Jo det stämmer kanske. :thumbsup:

Är fett jävla pissed off nu! Då jag hört så många prata om att man slipper tull om man håller sig under eller runt 300:- gjorde jag en order från DDM för 295:- inkl frakt.

Idag fick jag ett brev från posten att de ska ha 160:- i extraavgifter när jag hämtar ut det. Sista gången jag köper från en butik utanför EU kan jag säga! :mad:
Stampede 4x4
Rustler

pepi
Phone Number: 0730334220

Re: Sv: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail

Post by pepi » 23 Apr 2013, 13:42

Det där med 300 är bara en skröna.. Allt du handlar från ett land utanför EU ska tullas på, oavsett om det är en krona eller en miljon. Finns klara regler på tullverkets hemsida klart och tydligt förklarat.. Trist som fan men tur att grejerna inte är borta iaf...

MrSvahn

Post by MrSvahn » 23 Apr 2013, 14:14

Jo jag vet att det inte finns några bestämmelser men det lät som att tulltjänstemännen inte brydde sig om saker med så lågt värde...

Jaja ska se om jag fått lön idag o sedan beställa grejer från England till bajan. :thumbsup:
Stampede 4x4
Rustler

MrSvahn

Post by MrSvahn » 01 May 2013, 18:23

Då var det dags för en redig update! Första maj skulle ha spenderats med plugg men då sakerna jag köpt kom igår kunde jag inte hålla mig. :clap:

Kom undan lite billigare då Farbror Målarn hade allt jag behövde plus lite annat.

Det som åkt på bilen idag är:
  • En ny (begagnad) och hel bulkhead
  • Ny dämparstång till dämparen samt fräsch olja
  • Kraken Stainless Steel Hingepins
  • Full Force chassis brace
  • RPM bumper
  • RPM rear skidplate
  • Turtle Front Top Plate
  • Phatdad fancover Brace
  • Dominator pipan
Har hållt på nästan hela dagen och är redigt trött på allt, speciellt på en fästet för buren som är fett jobbigt att skruva i. Funderar på om man kanske kan skruva i en stump gängstång i varje hål. Sen borrar man hål tvärsigenom och använder karosspinnar för att låse buren? Kanske blir lite ostadigt...

Är fortfarande på jakt efter cykelslang att trä över dämparna då dessa "strumpor" från KG är helt söndriga efter en tank. :hammer:

Hittade en burk biltema orange sprayfärg i garaget och har köpt diskmaskinsunderlag så till helgen ska jag försöka fixa paneler. :thumbsup:

Image

Finns det någon bra lösning ifall man som i mitt fall måste använda org skidplate, bumper och chassi brace? Eller får man leva med att ha 3 "lager" på varandra? :hmm:

Image

Kapade pipa diagonalt efter tips av Lusse. Man kan även se mitt nya fancoverbrace i nedre delen av bilden.

Image

Helhetsbild, tycker den känns riktigt jävla tung om jag ska vara ärlig.
Stampede 4x4
Rustler

pepi

Re: Sv: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail

Post by pepi » 01 May 2013, 19:05

Ser riktigt bra ut, kul att du äntligen fått ihop den igen :-)

MrSvahn

Post by MrSvahn » 01 May 2013, 19:08

Tackar! Jo det är härligt, drog en liten repa på tomten men mamma mumlade nåt om nysått gräs osv så jag fick inte köra mer... :hmm:

Funderar på att går ner till fotbollsplan o köra lite efter maten jag jag är stört trött och om jag skulle krasha den skulle jag flippa så hårt att jag inte vågar tänka på konsekvenserna. :cheesy:
Stampede 4x4
Rustler

pepi

Post by pepi » 01 May 2013, 19:58

En snabb tanke, bytte du olja i dämparen på andra sidan från den du renoverat? Tänkte så att det blir samma olja i båda dämparna..

MrSvahn

Post by MrSvahn » 01 May 2013, 20:17

pepi wrote:En snabb tanke, bytte du olja i dämparen på andra sidan från den du renoverat? Tänkte så att det blir samma olja i båda dämparna..
Japp, tänkte att de var smartast att göra så. Tänkte byta i bak också men orken tog slut... :hammer:
Stampede 4x4
Rustler

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 01 May 2013, 20:33

Ser väldans trevligt ut !
Den borde lemlästas ordentligt på Bashland den 25/5 !

:thumbsup:
:rock2: :rock2: :rock2:

MrSvahn

Post by MrSvahn » 01 May 2013, 22:09

Dave wrote:Ser väldans trevligt ut !
Den borde lemlästas ordentligt på Bashland den 25/5 !

:thumbsup:
:rock2: :rock2: :rock2:
Tackar Dave!

Det låter riktigt lockande men jag ska nog lemlästa mig själv med plugg den helgen... Är rätt säker på att jag har Kemi B prov på tisdag 28e, Matte E kursprov dagen efter och Kemi C redovisning på torsdagen. :hammer: :mad:
Är så trött på skolan!

Kan dock hända att jag är en vecka efter och alla proven är veckan före träffen, får kolla detta med brudarna i klassen som har koll på allt. :thumbsup:
Stampede 4x4
Rustler

MrSvahn

Post by MrSvahn » 03 May 2013, 16:32

Provkörde idag. Första gången sedan "renovering". Morsan filmade lite men har fortfarande EPA på gasen ställt till 75%...

Gick kanon förutom att bilen knappt inte bromsar så det får jag kolla på. Märkte även att när jag landade lite snett efter ett hopp "hängde" sig styrningen till höger. Dvs centerläget var nästan max utslag till höger istället för rakt fram. Detta hände förra gången jag körde också. Funderar på om servoräddaren är kass eller om det är den dåliga plastarmen som glider på servot kanske?

Får nog slå till på en ny servoräddare och servoarm i alu men har ni några tips om bromsen? Har provat att öka EPA och skruva på länkaget men bromsen tar skit ändå.

En bild där det tog stopp för bajan. Film kommer upp senare. :sunglasses:

Image
Stampede 4x4
Rustler

Locked