Se upp på blocket! Oseriös säljare!

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
Burnout

Se upp på blocket! Oseriös säljare!

Post by Burnout » 26 Mar 2013, 22:05

Måste tänkte på och se upp
Men jag fick otur! :doh:

Jag köpte FG MT från blocket.
Han skrev i annons och den går bra motorn och fint.
När den hemma och jag prova starta motor och besvär starta.
Tills slut jag såg cylle och kolv är skrotad och massor repor.
Jag sms till kille och varför att motor dåligt skick än vad har skrev i annons.
Kille tror jag är nybörjare på LS..
Massa påhopps sms till mej.
Typ "Amatör!"

J**la oseriös säljare! :curse:

Därför jag köpa nytt motor till FG MT.

Jag ville bara meddela ni och t ex nån ska köpa LS bil eller båt.
Måste kolla noga annars bara blir blåst!

Sponsor

Sponsor

Malte

Re: Se upp på blocket! Oseriös säljare!

Post by Malte » 26 Mar 2013, 22:27

Tråkigt Pontus! Hoppas ni kan göra någon form av uppgörelse.

Burnout

Post by Burnout » 26 Mar 2013, 22:30

Malte wrote:Tråkigt Pontus! Hoppas ni kan göra någon form av uppgörelse.
Tyvärr. Kille går inte snacka med och han bara fullt med sk*t!

MrSvahn

Post by MrSvahn » 26 Mar 2013, 22:53

Surt som fan. :hammer:

Antar att han inte kan ha mycket till moral om han hävdar att den gick bra trots att man kan se att motorn tagit stryk. :doh:
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 27 Mar 2013, 15:12

Tyvärr är det ganska vanligt att folk luras när det gäller fraktvaror ! dock brukar det kunna hjälpa lite om man hänger ut dessa personer på forum även om det inte gillas av alla att man gör det .
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

pepi
Phone Number: 0730334220

Re: Sv: Se upp på blocket! Oseriös säljare!

Post by pepi » 27 Mar 2013, 15:32

Ntch in da dirt wrote:Tyvärr är det ganska vanligt att folk luras när det gäller fraktvaror ! dock brukar det kunna hjälpa lite om man hänger ut dessa personer på forum även om det inte gillas av alla att man gör det .
+1

Smurfen

Post by Smurfen » 27 Mar 2013, 18:05

Klart det är tråkigt när sämja uppstår.
Men det är alltid ett spel på lotteri när man handlar osett.

Denna kanske gick jättebra om han jämnförde mot t.ex sin gamla.
Repor och sådant är inte säkert man vet om för man plockar kanske inte sönder saker som hobby utövare mot vad en som tävlar gör.

Man skall alltid titta på sakerna för att kunna veta. Självklart så har han sagt att det går bra och startar lätt medans du bara har problem så har man väl ljugit lite kanske.

Tar ingen sida i detta utan bara en åsikt som man bör tänka på.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx

Bjuggen
Phone Number: 0700871481

Post by Bjuggen » 27 Mar 2013, 18:52

MrSvahn wrote:Surt som fan. :hammer:

Antar att han inte kan ha mycket till moral om han hävdar att den gick bra trots att man kan se att motorn tagit stryk. :doh:

+2 Fram med namn så ingen annan råkar illa ut.. Du har absolut inget att skämmas över..
Billös expertkommentator..

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 27 Mar 2013, 19:26

Det där med kvaliteten på beg är ju svår bedömt också. En motor kan tex ha en repig kolv men det behöver inte innebära att den är skuren för det. I en ls motor så letar sig ju fina sandkorn in i motorn på många ställen.
Tex i tanken ,genom luftfiltret , det där pyttellilla hålet bredvid primerblåsan så smårepor får man räkna med . Har det däremot lossnat flisor av kolven eller att det finns jätterepor så är det ju värre .
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .

Bjuggen
Phone Number: 0700871481

Post by Bjuggen » 27 Mar 2013, 19:37

I detta fallet råder det ju inget tvivel om att säljaren visste att varan inte håller måttet och dessutom förolämpar köparen med personliga påhopp via sms.. Häng ut bara :rock2:

Garanterat ingen här ändå.. Ingen skulle vara så korkad.. Eller.. Hoppas verkligen inte det :doh:
Billös expertkommentator..

MrSvahn

Post by MrSvahn » 27 Mar 2013, 20:11

Dave som fick ta hand om min gamla 26cc fuelie för att se om något gick att återanvända sa att det var en av de värsta motorerna han sett.

Citerar hans pm "Har aldrig sett en plätering i cylindern vara så tokslut ! :lol2:

Svänghjulet saknade flera vingar (därav den kraftiga obalansen), tändspolen sönderblästrad, isolatorn skev, vevstakslagren glappade, vevhus kass och kolven repig.....
Det enda på hela motorn som faktiskt skulle gå att använda igen var förgasaren om man renoverar den för 150:- vilket är tveksamt om man ska ge sig på med en 668...."

Den startade ändå väldigt lätt och funkade finfint om man bortser från det spräcka vevhuset så det kan ju vara något sådant det är frågan om men att agera så som han gjorde i efterhand med förolämpningar osv gör att jag tror han var väl medveten om motorns skick. :hammer:

Håller med Bjuggen, ut med jävelns namn o adress så kan jag fixa hans personnummer inkl de 4 sista om nån vill ha... :sunglasses:

Man kan hantera saker på olika sätt, väljer han att behandla det som en "douche" bör han bli behandlad som en!
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

pepi
Phone Number: 0730334220

Post by pepi » 27 Mar 2013, 20:35

Kan tycka att namnet skall ut enbart för att fler inte ska råka ut för samma sak, inte för att nån ska vara elak så att säga. Att handla osett är alltid en chansning men får man ut namnet i det öppna kanske andra slipper råka ut för samma sak. Jag som bor 10 mil från närmsta större stad och 35 mil från närmsta vettiga stad får förlita mig på kunskaper att avgöra innan jag gör affär att varan jag tänker köpa är schysst. Att begära film på ev objekt startas å köra kan man komma långt på. Har faktiskt räddat mig ett par gånger från att bli lurad. Om säljaren har nåt att dölja kommer det alltid nån ursäkt att kameran är paj eller nåt..

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 27 Mar 2013, 20:55

Oftast kan man kunna läsa mellan raderna i en annons också . Mycket som är påspätt om skick mm .
Jag nöjer mig oftast med att skriva att det är i brukskick för att hålla ryggen fri .och då är ju förväntningarna hos köparen oftas därefter med.
Jag har dock råkat ut för en köpare som anklagade mig för att ha förstört en ny motor för den hade varit monterad i mcdn .och att kubiken inte stämde i motorn. Dock va ju det okunskap fråns hans sida som inte förstod att man måste ta bort material under motorn för att den ska passa i chassiet. Sedan det med volymen så fick han väl i sådanfall ta det med åf för jag öppnar inte upp en ny motor av nyfikenhet om den fungerar.

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 27 Mar 2013, 21:05

Det är alltid väldigt svårt att lösa konflikter i efterhand.
Köper man en begagnad LS bil utan att kunna klämma och provköra ska man antingen handla av känt folk eller ha tur....
Motorn som satt i MrSvahns baja kan ha varit det sämsta jag sett som faktiskt har fungerat.
Nu är det ju också så att om säljaren inte har koll alls och tror att den ska låta som ett tröskverk blir det problem.

Precis som när man köper en personbil av Fru Pettersson som haft den i 30 år och tycker det är världens bästa bil som aldrig krånglat.
När den visar sig dricka en halvliter olja per mil hamnar man i samma situation.

Bara för att säljaren är inkompetent och kanske arrogant innebär det inte att man som köpare har rätt att hänga ut dem med namn för att man inte är nöjd som köpare.

Kan bara beklaga att det hänt Pontus nu !

Mats B

Post by Mats B » 27 Mar 2013, 23:01

Väl talat...

Det är ju alltid lite "grisen i säcken" när man handlar på distans..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Post Reply