Losi 5ive-T Holyshit ed.
- J.A racing
Re: Losi 5ive-T Holyshit ed.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Fränt med en sidebleed !
Ser dock lite lurigt ut i slutkonan på pipan.....finns det nån dräneringsskruv eller nåt annat som man kan tömma ur oljerester och ev soppa med ?
Ser dock lite lurigt ut i slutkonan på pipan.....finns det nån dräneringsskruv eller nåt annat som man kan tömma ur oljerester och ev soppa med ?
Fasen va nice..får man fråga vad den kostade ??
Tänkte att man kanske kunde få ett par pipor till twinnen stukade av honom ...
Tycker Jetpro´s pipor e så förbenat fula till twinnen
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Jag tror den gick på 1560 spänn inkl frakt.. Verkligen helt okejMats B wrote:Fasen va nice..får man fråga vad den kostade ??![]()
![]()
Billös expertkommentator..
Intressant tanke!! får nog kolla lite på nån nippel eller pluggDave wrote:Fränt med en sidebleed !
- Rallyfinnen
Ser bra ut!
Ett alternativ kunde vara att bara borra ett litet hål, ca 1mm på lägsta punkten av pipan. Påverkar inte prestandan, men i detta fall när pipan är inne i bilen så blir det ju söligt, så en plugg är väl bättre. Eller kanske ett litet hål/nippel med en klen silikonslang som leder ut oljan?
Ett alternativ kunde vara att bara borra ett litet hål, ca 1mm på lägsta punkten av pipan. Påverkar inte prestandan, men i detta fall när pipan är inne i bilen så blir det ju söligt, så en plugg är väl bättre. Eller kanske ett litet hål/nippel med en klen silikonslang som leder ut oljan?
Mycket fet setup Bjuggis! Hoppas det rör på sig lika bra som det ser ut nu bara!
Tack för infon Bjuggen .. Inte farligt pris alls.
Nån som har någon kontakt info till honom?
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Malte har hjälpt mig med kontakten.. Skicka ett pm till honom vettjaMats B wrote:Tack för infon Bjuggen .. Inte farligt pris alls.
Well. Första inkörningstanken avklarad.. Lauterkopplingen verkar funka igen efter fjäderbytet och pipan är väl förhållandevis tyst, eller i alla fall bättre än den gamla Losipipan i alla fall. Enda smolket i bägarn var väl lite oljeklet på motorn.. Blev asskraj att jag skjutit nån o-ring nånstans.. Var bara kopplingen mellan header och pipa som grisade lite.. Rengörning och återmontering!!!! Verkar som den är en riktig varvare.. Det lilla som kördes ute på gatan så verkar den ha en märkbar tröskel som ska över. Typ varv, lite till, lite till sen smäller det och blir åka av!!!!!
Sådan var min motor också,skit jobbigt att köra med. Är den sådan med den nya pipan?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Stämmer bra Lusse. Dock tror jag inte det spelar så stor roll på en 4-krafsare. Där har man ju lite mer kontroll.Lusse wrote:Sådan var min motor också,skit jobbigt att köra med. Är den sådan med den nya pipan?
Kan dock tänka mig att den som du säger är rejält svårkörd i en bakhjulsdriven kärra!!
Jag tror nog att det blir värre för dig med 4 hjuls drift,för där du behöver kraften där finns inget.För det är svårt att köra på full gas i alla kurvor, för så fort du släpper så finns ingen kraft.Det är därför dom rekommenderars motorer med högt vrid moment på låga varv på fyr hjuls drivna bilar.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Fast jag tror det va nåt fel på din maskin från start Lusse. För den gick juh verkligen inte bra.
Finns juh fler som kört med dom och inte alls gått på samma sätt som din.
Finns juh fler som kört med dom och inte alls gått på samma sätt som din.