LS-förare i STO-regionen?

Här diskuterar vi allt om RC som inte finns som egen kategori
Post Reply
MrSvahn

LS-förare i STO-regionen?

Post by MrSvahn » 13 Jan 2013, 23:27

Då "var finns du-kartan" inte verkar funka skapar jag en tråd. Jag har länge vart sugen på en LS-bil men insåg just att det är inte så kul att köra ensam och att jag inte kan sitta o köra till Trollhättan varje helg för att köra på deras bana.

Jag har läst mig till att det finns ett gammalt grustag norr om Kungälv - i Dösebacka, och att det finns eller ska finnas en bana i Ellös ifall man vill köra bana. Det jag inte sett är några som har Stenungsund, Tjörn, Orust eller Kungälv som "bostadsort". :shock:

Det kanske är så att det inte finns några aktiva LS-förare i området men det tvivlar jag på så därför ber jag er träda fram så jag vet att det finns folk att köra med, annars får det väl bli nån bil som är godkänd på den lokala banan. :)

Jonathan
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

Sponsor

Sponsor

Lusse
Phone Number: 0739951152

Re: LS-förare i STO-regionen?

Post by Lusse » 14 Jan 2013, 18:37

Det fin en del här i Göteborgs trakterna som kör off rod. Det finns ett grus tag i Härryda som vi kör på i bland. Dösebacka är ett väldigt litet ställe, sen finns det ju Sollebrunn,men där har vi inte varit på länge. Sandhem är väl där det körs mest nu för tiden värkar det som .Själv så gillar jag sollebrunn, för där finns det så många möjligheter , när det gäller att basha..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

MrSvahn

Post by MrSvahn » 14 Jan 2013, 18:49

Jo, har märkt det. Okej, problemet är dock att det är 1h bilresa till sollebrunn från mig och jag lånar morsan o farsans ena bil ;) Det verkar vara nästan lika långt från Göteborg...

Det är det ni kallar för Hawaiihåla eller? Ser riktigt najs ut! :thumbsup:
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

Lusse

Post by Lusse » 14 Jan 2013, 19:08

MrSvahn wrote:Jo, har märkt det. Okej, problemet är dock att det är 1h bilresa till sollebrunn från mig och jag lånar morsan o farsans ena bil ;) Det verkar vara nästan lika långt från Göteborg...

Det är det ni kallar för Hawaiihåla eller? Ser riktigt najs ut! :thumbsup:
Det är rätt.Det är ca: 45 min från Göteborg.Det är riktigt trevligt där.Sandhem är också bra , men det är ban körning där.

quart

Post by quart » 15 Jan 2013, 09:29

Lusse wrote:Det fin en del här i Göteborgs trakterna som kör off rod. Det finns ett grus tag i Härryda som vi kör på i bland. Dösebacka är ett väldigt litet ställe, sen finns det ju Sollebrunn,men där har vi inte varit på länge. Sandhem är väl där det körs mest nu för tiden värkar det som .Själv så gillar jag sollebrunn, för där finns det så många möjligheter , när det gäller att basha..
Jag bor i Hindås, så jag hänger gärna på när ni skall till Härryda nästa gång.
Finns även ett kul grustag i Hindås jag kan rekommendera
Jag har även planer på att bygga nån egen bana, men skulle behöva lite hjälp med att komma igång.
Jag har tillgång till grävmaskin, traktor m.m samt mark man skulle kunna bygga på.
Kika gärna på min vädersida där även huset loggas med el förbrukning m.m
Http://www.sundshult.se

Lusse

Post by Lusse » 15 Jan 2013, 18:16

Det låter intressant.Var i Hindås är det?

quart

Post by quart » 15 Jan 2013, 19:51

Jag har tillgång till en del marker öster om Hindås.
Men det finns ett grustag om man kör över järnvägen vid Habasit och tar första vänster, efter 200meter ligger det.
Kika gärna på min vädersida där även huset loggas med el förbrukning m.m
Http://www.sundshult.se

Post Reply