1.5 rc
-
blackwater
1.5 rc
Hej!
Vill bara säga att jag är nybörjare in rc och behöver råd.
Funderar på att köpa en 1.5 rc.
antingen en right nb5 rtr 4wd 26cc eller en ftx punicher 4wd rtr 28cc ??
Re: 1.5 rc
Vad är det du behöver hjälp med lite mer precis??
Mvh
Mvh
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
blackwater wrote:Hej!
Välkommen hit !
Inte många som kör Nb5 här, men det finns ett par Smartech/Nutech bilar som är i princip likadana som FTX Punisher.
Vilka fördelar och nackdelar har du själv hittat när du kikat på dem ?
Hur ser det ut där du ska köra med bilen ?
Vart bor du ?
-
blackwater
Hej
Jag har bara tittat på dom på nätet och läst om dom,och när jag ringde upp en säljare
tyckte han att dom var rätt lika.
tänkte väl mest åka på ett grustag i närheten.
Jag fattar väl att det inte är några tävlingsbilar men jag tänkte bara köra skojs skull.
Ska man köpa punisher då eller?
Jag har bara tittat på dom på nätet och läst om dom,och när jag ringde upp en säljare
tyckte han att dom var rätt lika.
tänkte väl mest åka på ett grustag i närheten.
Jag fattar väl att det inte är några tävlingsbilar men jag tänkte bara köra skojs skull.
Ska man köpa punisher då eller?
Jag rekommenderar utan tvekan att du ska fundera på en begagnad kvalitets bil av känt märke istället för de bilar du funderat på..
Inte roligt när bilen går sönder gång på gång bara för att material kvaliteten inte håller måttet..
Det är många som provat det..
Inte roligt när bilen går sönder gång på gång bara för att material kvaliteten inte håller måttet..
Det är många som provat det..
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
-
blackwater
Vad rekomendera du för bilar då/märke?
HPI eller FG om man e ute efter 2WD
MCD eller nyare FG om man e ute efter 4 WD
Losi 5iveT finns ju oxå men det är utterst ovanligt att de kommer ut på begagnat marknaden då de är så nya på 1:5
MCD eller nyare FG om man e ute efter 4 WD
Losi 5iveT finns ju oxå men det är utterst ovanligt att de kommer ut på begagnat marknaden då de är så nya på 1:5
-
blackwater
Är lite skeptisk till att köpa begagnat,jag menar en bil som nån kört skiten ur.
Jag menar att det kanske är bättre att köpa ftx eller nb5 då om man ändå bara ska leka lite!
Jag menar att det kanske är bättre att köpa ftx eller nb5 då om man ändå bara ska leka lite!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: Sv: 1.5 rc
Det finns bara en 4wd bil som går att köra grustag med nån ordning och det är Losin.
Problemet i ett grustag är att man behöver mer fjädringsväg än vad alla andra 4wd bilar har. Dessutom går en 4wd vansinnigt tungt i sand och grus.
Den optimala grustagsbilen är en HPI Baja, och håller med Mats om att en begagnad kvalitetsbil är det absolut bästa köpet. Om den har körts vårdslöst och är i dåligt skick spelar ingen större roll. Den kommer att bli billigare i längden ändå.
Även om man köper en bil bara för att leka, tröttnar man fort då alla lekstunder slutar med att nåt rasar....
Problemet i ett grustag är att man behöver mer fjädringsväg än vad alla andra 4wd bilar har. Dessutom går en 4wd vansinnigt tungt i sand och grus.
Den optimala grustagsbilen är en HPI Baja, och håller med Mats om att en begagnad kvalitetsbil är det absolut bästa köpet. Om den har körts vårdslöst och är i dåligt skick spelar ingen större roll. Den kommer att bli billigare i längden ändå.
Även om man köper en bil bara för att leka, tröttnar man fort då alla lekstunder slutar med att nåt rasar....
-
blackwater
Först o främst tack för alla bra inlägg.
Efter alla råd vet jag nu inte alls vilken rc jag ska köpa,låter som om man måste ha flera stycken rc
för att kunna köra överallt!!
Efter alla råd vet jag nu inte alls vilken rc jag ska köpa,låter som om man måste ha flera stycken rc
för att kunna köra överallt!!
Förstår att det kan vara svårt för en "nybörjare" på hobbyn att förstå skillnaden på de olika bilmärken, när det kommer till kvalite, pris och osv. Mitt råd till dig ens du hittat billigare bilar som är nya, lyssna på de som hållit på ett antal år med dessa bilar och märken och följ deras råd. Köp begagnat och bra märke, gillar du hobbyn så kommer du snart lagt på så mycket eftermarknadsdelar att du byggt bilen efter din egen smak ändå.
Om du köper en beg. hpi baja tex och du inte skulle falla för hobbyn så kan du alltid sälja den till nästan samma pengar igen, minus förstås de pengar du pyntar in i bilen på roliga delar.
Om du köper en beg. hpi baja tex och du inte skulle falla för hobbyn så kan du alltid sälja den till nästan samma pengar igen, minus förstås de pengar du pyntar in i bilen på roliga delar.
Baja 5b ss X 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
Baja 5b
Baja 5t
FG sportline x 2
-
blackwater
Om jag nu ska köpa en hpi baja,så finns väl inte dom i 4wd
eller behöver man det,är ju ingen erfaren driver direkt.
Jag tänkte att det är lite lättare att köra med en 4wd och komma upp i lite högre hastigheter??
eller behöver man det,är ju ingen erfaren driver direkt.
Jag tänkte att det är lite lättare att köra med en 4wd och komma upp i lite högre hastigheter??
Om du vill att den ska gå fort så är det ju en 2wd som du ska ha.
4wd kommer du fram mer eller mindre över allt. Men du får ingen toppfart.
Har en Maverick 4wd och den tar sig fram över allt.
4wd kommer du fram mer eller mindre över allt. Men du får ingen toppfart.
Har en Maverick 4wd och den tar sig fram över allt.
Det funkar helt ok med 2wd & HPI är faktiskt förvånansvärt lättkörd & kursstabil även för en nybörjare.
Hur mycket nybörjare är du förresten?
Har du inte kört radiostyrda bilar över huvud taget innan eller är det bara inom 1:5 som du är ny ?
Åter igen. Rekommenderar verkligen en beggad märkes bil över andra " skräp" märken
Hur mycket nybörjare är du förresten?
Har du inte kört radiostyrda bilar över huvud taget innan eller är det bara inom 1:5 som du är ny ?
Åter igen. Rekommenderar verkligen en beggad märkes bil över andra " skräp" märken
-
blackwater
Har inte kört rc sen jag gick i blöjor typ.
Kollade lite på fg baja buggy är det nåt att ha?
Har läst att dom stegrar lätt och gammal modell.
Annars får det väl bli en hpi buggy.
Kollade lite på fg baja buggy är det nåt att ha?
Har läst att dom stegrar lätt och gammal modell.
Annars får det väl bli en hpi buggy.