Målarfamiljens Baja 5B
Re: Målarfamiljens bilar
Hur går det fått nån ordning?Nu har jag fått samma problem!!!!!
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Re: Målarfamiljens bilar
Ja så satt det innan,inte undra på att det gick lite konstigt.Dave wrote:Förutsätter att bilderna visar hur det satt innan ?
Hålet är till för att pulsen av vevhuskompressionen ska spänna ett membran i förgasaren, och när pulsen går fram och tillbaka genom det lilla hålet (beroende på om det är under eller övertryck i vevhuset) pumpar membranet fram soppan till förgasaren från tanken.
Har inte testat att köra än men i morgon har jag nog tid.
Måste få det att funka tills på Lördag

Re: Målarfamiljens bilar
Regn,regn och mer regn
Får bli testkörning i morgon,skulle byta motor i crilles bil då såg jag att lagren i diffen var lite slitna och diffcupen var på väg att gå
Tur man såg det innan man ska köra i helgen.
Har en liten fråga innan jag sätter ihop allt,är det en bra ide att byta ut mässingsbussningen till ett lager
Har ett par som skulle passa där.
Eller det kanske inte går?
Så här ser det ut nu,tur att det är några dagar kvar till Sandhem.


Får bli testkörning i morgon,skulle byta motor i crilles bil då såg jag att lagren i diffen var lite slitna och diffcupen var på väg att gå
Har en liten fråga innan jag sätter ihop allt,är det en bra ide att byta ut mässingsbussningen till ett lager
Har ett par som skulle passa där.
Eller det kanske inte går?
Så här ser det ut nu,tur att det är några dagar kvar till Sandhem.


Last edited by målaren on 11 Sep 2012, 20:37, edited 3 times in total.
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Målarfamiljens bilar
Ja, sätt i lager istället !
Bra att se sånt innan man står på banan !

Bra att se sånt innan man står på banan !
Re: Målarfamiljens bilar
Detta kan inte gå fel
Nya diffkoppar/drivkoppar,nytt diffhus och nya lager.
Nya pinnar på drivaxlarna
Nu är den "bulletproff",tror ni jag får ångra att jag sa det
Säkert någon skitgrej som går sönder.
Så här blev det.

Nya diffkoppar/drivkoppar,nytt diffhus och nya lager.
Nya pinnar på drivaxlarna
Nu är den "bulletproff",tror ni jag får ångra att jag sa det
Säkert någon skitgrej som går sönder.
Så här blev det.

- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Målarfamiljens bilar
Jag tar med ett extra växellådshus till helgen.....

Re: Målarfamiljens bilar
Tror faktiskt jag har ett liggande medDave wrote:Jag tar med ett extra växellådshus till helgen.....
Re: Målarfamiljens bilar
Dessa gummi bitar/packningar låg bland skruvarna som följde med min nya växellåda till bajan.
Är ca 20mm i diameter och 2,5mm tjocka.
Vad jag kan se behövs dom inte till 5B,eller är det något man missat?
Är det någon som vet?

Är ca 20mm i diameter och 2,5mm tjocka.
Vad jag kan se behövs dom inte till 5B,eller är det något man missat?
Är det någon som vet?

-
adrenaline
- Posts: 650
- Joined: 27 Jul 2011, 17:44
- Location: Norrtälje
Re: Målarfamiljens bilar
är väl en tätning till diffhuset (layshaft)
Re: Målarfamiljens bilar
I min manual finns den inte med
Ska den sitta i eller utanför diffhuset?
Ska den sitta i eller utanför diffhuset?
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Målarfamiljens bilar
Precis det ska sitta på ingåendeaxel, mellan lagret och huset 1st som en extra tätning.
De sitter på RTR bilarna men inte på SS av någon anledning.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Målarfamiljens bilar
SS har två lager i växellådan på layshaften, därför har dom skippat tätningen där.
På RtR satt det bara ett lager i änden på axeln där cap´en sitter, och denna tätning.
Jag har klämt dit den trots att jag har 2 lager !

På RtR satt det bara ett lager i änden på axeln där cap´en sitter, och denna tätning.
Jag har klämt dit den trots att jag har 2 lager !
Re: Målarfamiljens bilar
Enligt sprängskissen på RTR sitter det två lager på layshaften men ingen gummitätning syns till
Jag satte dit gummitätningen på min,tyckte att den passade fint
Nu ska man bara hinna få ihop allt innan Lördag,fa...... att man måste jobba
Jag satte dit gummitätningen på min,tyckte att den passade fint
Nu ska man bara hinna få ihop allt innan Lördag,fa...... att man måste jobba
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Målarfamiljens bilar
Ah, ok....hade för att det var ett lager på RtR och tätning, och att två lager kom på 2.0 och senare SS men där ser man !målaren wrote:Enligt sprängskissen på RTR sitter det två lager på layshaften men ingen gummitätning syns till![]()
Jag satte dit gummitätningen på min,tyckte att den passade fint![]()
Nu ska man bara hinna få ihop allt innan Lördag,fa...... att man måste jobba
Ja skruva snabbt nu !
Helgen närmar sig med stormsteg !
Re: Målarfamiljens bilar
Ja nu är dom klara för Sandhem
Testkörde i dag och nu funkar alu isulatorn perfekt
Crilles nya motor är inkörd två tankar och drevad 19/55,verkar gå fint
Fint väder på Lördag väntar dom ju så det blir nog en fin dag igen,vi hörs

Testkörde i dag och nu funkar alu isulatorn perfekt
Crilles nya motor är inkörd två tankar och drevad 19/55,verkar gå fint
Fint väder på Lördag väntar dom ju så det blir nog en fin dag igen,vi hörs

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 12 guests



