Har kommit fram till att jag har alldeles för många stillasittande hobbies och är intresserad av både bilar och motorsport. Har flera gånger kikat på radiostyrt och varit sugen men varken tid eller pengar har funnits. För inte så längesedan köpte jag en GoPro-kamera för att filma lite allt möjligt och då kom suget för radiostyrt upp igen.
Började kolla runt lite och då först på lite mindre nitrobilar. Dröjde inte länge förrän suget efter en monster truck blev större, och sedan även de lite större modellerna med bensinmotorer. FG:s bilar kändes intressanta. Nu har jag dock snöat in mer och mer på HPI:s Baja 5B eller 5T. Tycker att 5T är riktigt snygg och verkar vara en bra allround-bil som är riktigt kul att köra med. Samtidigt lockas jag av att bygga 5B SS-kitet. Vet dock inte hur svårt det är och vad man bör tänka på? Kan inte påstås vara så händig men är dock noggrann och brukar kunna lära mig det mesta. Byggt en och annan dator även om det långt ifrån kan jämföras med detta.
Så jag tänkte jag skulle vända mig hit för lite tips och råd. Se om någon har förslag och saker jag bör tänka på. Jag har semester i ytterligare tre veckor så det vore galet lägligt att börja bygga nu
PS. Hur fan försvarar man inköp av radiostyrd bil på närmare tio lakan? Flickvän är inte så förstjust i idén
Tack så länge!
Mvh,
Micke