en funderingen är om det är värt det. har kollit lite på redcat buggys o dom verkar vara sjukt roliga, ja menar blackouten är så sjukt klumpig, däcken väger ju bara dom 4 kg, man skulle få ner vikten ca 2-3kg på en konvertering. här är resultatet efter lite obalans i ett gupp på vimmerby banan.
synd att det är 23 mm hex på dessa annars skulle jag vara spekulant på mt hjulen!
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
nej lägger ut blackouten till salu nu, får jag det ja vill ha för den säljer ja den, annars byggs den om till rampage tt.
sälj utan karros då den har gett upp hehe. stötdämparstrumpor, dragstartsskydd, damasker och lite extra saker. sk8icka om ni är intresserade
blir att spara blackie istället. nu blir det hemma bygge av karross, vinge i alu. och ett försök till avgassystem, kommer antagligen inte funka men det märks.
S 500 R wrote:Tänk på att motorn ska ha luft och att värmen ska ut.
hehe glömde skriva att den ser ut så här en så länge, bygger hela chassit först och lillar och popnitar ihop det sen skärs hål för luft filter delen och antenn ut, kommer vara rätt så öppet ibak sen, avgassystem ska ju dit och så. så luften kommer nog komma in bra och värmen ut.
S 500 R wrote:Tänk på att motorn ska ha luft och att värmen ska ut.
hehe glömde skriva att den ser ut så här en så länge, bygger hela chassit först och lillar och popnitar ihop det sen skärs hål för luft filter delen och antenn ut, kommer vara rätt så öppet ibak sen, avgassystem ska ju dit och så. så luften kommer nog komma in bra och värmen ut.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se
efter ca 30-40 min körning till o från så börjar den inte få något bränsle. testade att öppna tank locket men vart inte någon riktigt effekt av det. och sen dog den. kan det vara förgasaren som är till täppt eller att det kommer in luft i slangarna till tanken.
J.A racing wrote:Låter som värmeslag, de kan nog bli lite varmt där inne i "plåtlådan". Mer lufthål skulle nog inte skada tror jag.
aa jo trodde det först också men kom på nu att jag glömde skriva att hade kört utan ''plåtlådan'' i ca 15 min, för märkte att det blev sjukt varmt. kan det va värme slag ändå??