Det är ju bara du kvar snart utan "slipsbil"... men ensam är starkDave wrote:LOOOOL !!!Rallyfinnen wrote:En komplett HPI-manual på g här ser jag!Bra referensbygge för nybörjare, även om portningen kanske är lite överkurs, men det ser bra ut, och gav ju en fin kurva också!
Ny projekt.. jag undrar hur länge det tar innan 'slipsen åker på' och han börjar skruva med någon gammal banbil.. Men han skulle väl aldrig offentliggöra det, utan bara smyga in vid någon asfaltbana under falskt namn, med lösskägg, peruk, och naturligtvis den berömda slipsen
Ska testköra Caprin.....men där går gränsen
Slipsåkare kan hållas på det handikappanpassade underlaget, så håller hårdingarna till där drivaxlarna,länkarmarna och stötdämparna flyger.....
Dave´s Baja5 no:6
Re: Dave´s Baja5 no:6
David.. Du har juh dragit igång det här med "SlipsRejsing". Vart går nu gränsen för att vara slipsrejsare? 
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ja, slipsracing är ju såklart när man utan problem kan genomföra en hel dag på banan i kostym och lackskor, och åka på sammanträde direkt från banan......Robban wrote:David.. Du har juh dragit igång det här med "SlipsRejsing". Vart går nu gränsen för att vara slipsrejsare?
I grushålan kommer du f-n inte ens ur bilen innan kostymen är sabbad.....

Jag är med på vad du menar... jag var på Väst8 på en lunch när jag jobbade och körde en tank och åkte tillbaka och jobbade 
Och varför vill man ha kostym på sig när man kör off rod?Vem fan går om kring med lack skor in en grus hög?Man är väll ingen asfalt bög........Dave wrote:Ja, slipsracing är ju såklart när man utan problem kan genomföra en hel dag på banan i kostym och lackskor, och åka på sammanträde direkt från banan......Robban wrote:David.. Du har juh dragit igång det här med "SlipsRejsing". Vart går nu gränsen för att vara slipsrejsare?
I grushålan kommer du f-n inte ens ur bilen innan kostymen är sabbad.....![]()
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Titta på araberna , dom går om kring med klänningar i öknen.......

HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
yepp detta ska bli min KhimBahyaa
ser verkligen fram emot att få hem denna buse
ser verkligen fram emot att få hem denna buse
Söker eventuellt bra baja 5b chassi.
Snyggy Jobbat David och så pedagogiskt så att jag nästan känner tårarna ner för kinden! Kommer gå fint den bilen med den kurvan i bänken och Dominatorn på!
jag ska ta hand om den på bästa sättMalte wrote:Snyggy Jobbat David och så pedagogiskt så att jag nästan känner tårarna ner för kinden! Kommer gå fint den bilen med den kurvan i bänken och Dominatorn på!
- Dave
- Site Admin
Nu börjar det ta form på allvar.....
Lite smådetaljer kvar, och sen ska pipan fixas till !
Klocka och pinong är M5 moddade, och jag måste bara säga att den kopplingskåpan lär jag köpa själv till nästa bygge !
Detta är modellen med de kraftigare lagren liknande TR´s modell, och dessa lager är dessutom bredare än standard.
Riktigt rejäl och grym passform !
Bromsarna fick sig ett extra bromsbelägg istället för hajfenan också !

Lite smådetaljer kvar, och sen ska pipan fixas till !
Klocka och pinong är M5 moddade, och jag måste bara säga att den kopplingskåpan lär jag köpa själv till nästa bygge !
Detta är modellen med de kraftigare lagren liknande TR´s modell, och dessa lager är dessutom bredare än standard.
Riktigt rejäl och grym passform !
Bromsarna fick sig ett extra bromsbelägg istället för hajfenan också !

Fan, den ser ju helt ny ut! Riktigt bra jobbat! 
- Dave
- Site Admin
HPITGT180 hos Maffian......Bjuggen wrote:Vad var det för kopplingskåpa sa du??
http://rcmaffian.se/oscommerce_st/catal ... ts_id=4074
Är alu diffhuset i svart eller saknas den fortfarande på bilderna ? annars börjar det verkligen lika något : 
- Dave
- Site Admin
Aluminiumdiffhuset är aluminiumfärgat och sitter i växellådan....kim.h wrote:Är alu diffhuset i svart eller saknas den fortfarande på bilderna ? annars börjar det verkligen lika något :