Fattar inte vad ni pratar om, så jag var tvungen att tramsa!
Lite mer ordning å reda på RCBASH
Re: Lite mer ordning å reda på RCBASH
Jag 4 president!
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Börja med varningar innan man bannar folk 
- J.A racing
Re: S: Navicraft adrenaline 26cc
Jo visst kan det kännas som att vi måste bli lite "tuffare" och tillrättavisa några ibland, men då har det ju hetat att oj vad vissa mäniskor blir tokiga när dom besitter lite makt mm bla bla. Då vi moderatorer också är som vilken annan medlem som helst här på forumet och gärna skriver om sina projekt och deltar i diskussionstrådar mm gör det ju saken lite mer kompliserat. Fast nu med över 500 medlemmar och vissa med dubbla alias tom, så kommer vi ev tvingas till att vara lite "fårskallar" ibland kanske. Vi är väl för bortskämda med att det rullat på fint utan allt för mycket tjafs fram till nu då.Mats B wrote:Finns ju ett alternativ till.....
Banna dom som inte sköter sig.....
Vi har en otroligt fin stämning här på forumet & jag med flera tycket att det är väldigt trist att gång på gång bli påhoppade av mindre medgörliga medlemmar....
Tycker inte vi ska behöva låsa annons trådarna men istället bli lite "tuffare" mot de som inte vill följa moderatorernas fingervisningar & statuera ett exempel så andra ser vad som är önskvärt på forumet & vad som inte är det...
Tycker att en moderator kan rensa denna tråd & flytta denna diskution till en annan tråd...håller ni inte med ??
Mvh
Mats B
Mvh Johan
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
tycker det har fungerat skit bra hittills.
tråkigt när man ska behöva banna folk som inte
kan bete sig. som sagt medelåldern är ju så pass
hög att vi med godmarginal passerar medelåldern på dagis.
för allas trevnad så kan man väl behandla anddra som man
vill bli behandlad själv???
är ju inte så svårt om man tänker efter
tråkigt när man ska behöva banna folk som inte
kan bete sig. som sagt medelåldern är ju så pass
hög att vi med godmarginal passerar medelåldern på dagis.
för allas trevnad så kan man väl behandla anddra som man
vill bli behandlad själv???
är ju inte så svårt om man tänker efter
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Kan ni inte banna dom med dubbla alias? Det borde ni kunna se på IP adressen?
Letar Baja 5B
- J.A racing
Visst kan vi se det, vi kan se massor tom PM om vi vill.waqr wrote:Kan ni inte banna dom med dubbla alias? Det borde ni kunna se på IP adressen?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Då är det väl bara att banna på. Dubbla alias finns väl ingen anledning till att ha....J.A racing wrote:Visst kan vi se det, vi kan se massor tom PM om vi vill.waqr wrote:Kan ni inte banna dom med dubbla alias? Det borde ni kunna se på IP adressen?
Letar Baja 5B
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
om man inte är shitsofrän förstås?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
Tack för att tråden flyttades som jag önskade..
Känns bättre när fler på RcBash kan få säga va de tycker i detta ärende..
Håll trådarna rena från "gnäll & tjafs"..
//Mats
Känns bättre när fler på RcBash kan få säga va de tycker i detta ärende..
Håll trådarna rena från "gnäll & tjafs"..
//Mats
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Är det inte enklare att bara använda funktionen för att anmäla inlägg, så får moderatorerna lösa problemet ?
Jag har inget emot att annonstrådar låses, men får folk massor av frågor om information som saknas, lär folk nog lära sig att skriva annonser tids nog......
Kanske skulle man kunna lösa något liknande som i sponsorernas trådar, där inlägg måste godkännas av trådägaren innan det publiceras......
Trist, men som sagt, vi är över 500 nu och det lär märkas på många sätt......
Jag har inget emot att annonstrådar låses, men får folk massor av frågor om information som saknas, lär folk nog lära sig att skriva annonser tids nog......
Kanske skulle man kunna lösa något liknande som i sponsorernas trådar, där inlägg måste godkännas av trådägaren innan det publiceras......
Trist, men som sagt, vi är över 500 nu och det lär märkas på många sätt......
Jag tror ni får acceptera när vi tar bort inlägg som vi inte tycker är okey. Så får vi tuffa till oss lite.
Jag tycker absolut att moderatorerna här har ett stort ansvar att se till att de regler mm som forumet har verkligen efterlevs. Vassare armbågar här tror jag bara blir till det positiva vad gäller att följa reglerna och öka trivseln. Därmed inte sagt att man ska lusläsa efter minsta fel eller brist. Moderatorn får oftast jobba med fingertoppkänsla och det är inte så jäkla självklart alla gånger hur man ska agera. (been there done that)
Att banna någon kan kännas elakt och snudd på grymt i moderators ögon, absolut, men i andra vågskålen så måste forumet få förbli en neutral och trygg plats för ALLA användare.
Kommer detta fortsätta så kommer folk sluta skriva helt och forumet går mot en säker död.
Jämför forumet med en hundvalp tex. Har du regler men inte efterlever dom så blir hunden rätt odräglig till slut och det är mkt svårt o få den att följa reglerna igen, den är ju van vid en annan kutym liksom. Sak samma med forumet.
500 medlemmar, det är otroligt kul. Av dessa så sköter sig den stora massan, varför låta en liten skara få förstöra för den stora massan som faktist sköter sig?
Mina tankar.
Att banna någon kan kännas elakt och snudd på grymt i moderators ögon, absolut, men i andra vågskålen så måste forumet få förbli en neutral och trygg plats för ALLA användare.
Kommer detta fortsätta så kommer folk sluta skriva helt och forumet går mot en säker död.
Jämför forumet med en hundvalp tex. Har du regler men inte efterlever dom så blir hunden rätt odräglig till slut och det är mkt svårt o få den att följa reglerna igen, den är ju van vid en annan kutym liksom. Sak samma med forumet.
500 medlemmar, det är otroligt kul. Av dessa så sköter sig den stora massan, varför låta en liten skara få förstöra för den stora massan som faktist sköter sig?
Mina tankar.
Precis StefanS 500 R wrote:Jag tror ni får acceptera när vi tar bort inlägg som vi inte tycker är okey. Så får vi tuffa till oss lite.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Kanske utöka moderator skaran?