Kanske är lika bra. Jag har bara 4 liggandes. Får läggas till på listan.waqr wrote:Jag tänkte tvärtom men sen så satte jag på alla för att vara på säkra sidanS 500 R wrote: Jag funderar på om det räcker med att sätta där CVD knuten är
Waqr`s Maverick Blackout Monster
Re: Waqr`s Maverick Blackout Monster
Idag har jag äntligen hunnit med att ta isär och porta upp motorn. Motorn var som jag befarade riktigt smal i kanalerna men i övrigt var den helt ok. Dom har dock en lite udda lösning på fasning runt insug och utblås. Eller varför har dom gjort som ni ser på bilderna? Jag tog medvetet väldigt lite material i cyllen då jag inte vill tappa alltför mycket bottenvrid. Blev små ögonbryn och lite breddning av insug och utblås. Monterade även en 9500 fjäder samt satte i en killswitch i motorn.
Tog även lite kort på luftfiltret som sitter original. Känns spontant som en ganska tunnt filter men det kanske funkar, vem vet. Blir iallfall att montera på HPI:ns filtersats sen.
Tog som vanligt liter bilder från dagen

Tog även lite kort på luftfiltret som sitter original. Känns spontant som en ganska tunnt filter men det kanske funkar, vem vet. Blir iallfall att montera på HPI:ns filtersats sen.
Tog som vanligt liter bilder från dagen

Letar Baja 5B
Svårt att säga om det filtret funkar... men med den pipan funkar filtret i alla fall!
Jo, fast originalpipan blir ju inte långvarigS 500 R wrote:Svårt att säga om det filtret funkar... men med den pipan funkar filtret i alla fall!
Letar Baja 5B
Nä, jag har kört 3 tankar med den... i värst spännande. Ska montera min pipa i morgon eventuellt.waqr wrote:Jo, fast originalpipan blir ju inte långvarigS 500 R wrote:Svårt att säga om det filtret funkar... men med den pipan funkar filtret i alla fall!
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Pläteringen ser ju onekligen väldigt knepig ut......
Vad fick du för squish ?
Vad fick du för squish ?
- sideburn80
Fräsig monster du skaffat! 
Pläteringen blir väldigt konstig på bilderna så det är inget att oroa sig överDave wrote:Pläteringen ser ju onekligen väldigt knepig ut......![]()
Vad fick du för squish ?
Letar Baja 5B
Tack, ja den är lite fräsig faktisksideburn80 wrote:Fräsig monster du skaffat!
Letar Baja 5B
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
har du kørt den nåt æn?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Nej inte än. Väntar på pipan, alu motorfäste samt alu gearplaten. Funderar ev på att även riva diffarna och kolla så de inte är torra 
Letar Baja 5B
Idag kom aluminium gearplaten och dom gummitätade lagerena (fattar inte hur dom kan montera ståltätade lager från fabriken). Gearplaten är en riktigt biffig bit aluminium
Sen ringde Jimmy och sa att pipan hade kommit också

Letar Baja 5B
Så du körde inte på gunmetalfärgen längre! Ser bra ut annars!!!
Nej, den var ju nästan dubbelt så dyr så där tog snålove överhanden 
Letar Baja 5B
Där ser man... kollade inte ens på den
jaja.