J.A racing wrote:Hur upplevs den jämfört med din gamla Promod 30,5 cc med Propipe då ?????
Promoden varvar mer, i övrigt tycker jag de ligger ganska nära varann effektmässigt. Reeden ger ju lite mer på botten, men Promoden känns lite vassare på mellan och topp.
Men med det sagt... Bizetan är ju knappt inkörd ännu heller, så den kommer säkert ge lite till efter några tankar.
Den gick gott. Den kom direkt på gasen .Jag får inte det riktiga boten draget på min , som det värkar att du har på din.Undra vad det kan vara för fel ?( Jag börjar luta mot att det kan vara locken i red ventilen som är tjocka .)
Beror nog på lite olika saker... Men en stor del kan vara pipan, VRC är grym på botten.
Har du moddat förgasarsjädern? De rekommenderar 15 PSI till dessa motorer.
varför säljer dom en motor som man måste modda fuggen på
själv. alla har int dom kunskaperna för att göra deet själv. hoppas
dden modden är på nästa utgåva av motorer.
jo den ser verkligen lovande ut, är det bättre botten på den än
min pro-mod tex?
då blire nog en bizeta sen.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
huSSe wrote:varför säljer dom en motor som man måste modda fuggen på
själv. alla har int dom kunskaperna för att göra deet själv. hoppas
dden modden är på nästa utgåva av motorer.
Lite Husse men så är det ju även med TS motorerna till exempel. Där rekommenderar Trevor 12-14 PSI för att få bra botten......
Enligt många på HBF så gynnas alla motorer av att sänka trycket ner mot 12-15 PSI.
Last edited by waqr on 02 Oct 2011, 08:44, edited 1 time in total.
S 500 R wrote:Hur gör man det??? Har aldrig hört talas om ens...
Att kapa själva fjädern är inte speciellt svårt men du måste ha nåt att mäta trycket med för att få det i rätt intervall. Det gör en j*vla skillnad om du får 16 eller 11 PSI......
lotus kan du inte forska i det med fjädrar?
måste ju finnas att köpa små fjädrar som skullle passa.
på tråden som waqr länkade hade dom ju olika fjädrar.
huSSe wrote:lotus kan du inte forska i det med fjädrar?
måste ju finnas att köpa små fjädrar som skullle passa.
på tråden som waqr länkade hade dom ju olika fjädrar.
om man nu gör denna fjäder mod så ska man nog se till att ha en extra fjäder hemma
och man ska se till att tömma tank och fugge på soppa när man har kört färdigt annars finns det risk att soppa läcker in i motorn
S 500 R wrote:Hur gör man det??? Har aldrig hört talas om ens...
Att kapa själva fjädern är inte speciellt svårt men du måste ha nåt att mäta trycket med för att få det i rätt intervall. Det gör en j*vla skillnad om du får 16 eller 11 PSI......
your primer bulb should basically be 1/2 full or more pretty much all the time. if you run, and see your primer bulb is empty or near empty, you will likely see great benefits to lowering your popoff pressure, thus increasing fuel flow, thus fuel supply to the carb and motor.