FALUGA 140 FSR-O PRO MOD 27,2
Re: FALUGA 140 FSR-O PRO MOD 27,2
är dessa topparna bättre än orginalen på zenoah ?

jag tror nog den är bättre, kylflänsarna gör ju så att du får mer yta som transporterar bort värmenjebogren wrote:är dessa topparna bättre än orginalen på zenoah ?
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Kommer ju bli lite alu bling i vinter när båten är målad
Vad jag har läst så ska man inte behöva trimmplan o styrfenor på falugan......ser lite tomt ut på aktern med bara roder o stödbocken men men vill ju inte ha något som gör onödigt motstånd i vattnet
det jag fick höra när jag köpte mitt skrov var att kör man standard 26cc motor så behövde man inte trimplan, men skulle man köra en kraftigare motor så bör man köra med trimplan, detta var vad han på gasolineracing.se sa till mig iafjebogren wrote:Vad jag har läst så ska man inte behöva trimmplan o styrfenor på falugan......ser lite tomt ut på aktern med bara roder o stödbocken men men vill ju inte ha något som gör onödigt motstånd i vattnet
nu har ju du 140 skrovet och det klarar ju lite mera motor än 120 skrovet
motståndet från trimplanen är nog marginellt
förlängde precis min båt säsong med denna

alltid skönt med en följe båt lite kallt att simma efter den nu
idag hoppas jag på paket från MRT så om jag jobba flitigt idag så kanske båten blir kör klar
ska åka till jula o köpa lite flyt saker i fall båten välter
-
jokerracing
Du kan använda Vin-påsar "Bag in Box" som flytmedel, - blås opp dom.jebogren wrote:idag hoppas jag på paket från MRT så om jag jobba flitigt idag så kanske båten blir kör klar![]()
Bara att snabbtömma nåra 2-3-4 st.
ja låter som att det skulle vara lite roligare att göra såjokerracing wrote:Du kan använda Vin-påsar "Bag in Box" som flytmedel, - blås opp dom.jebogren wrote:idag hoppas jag på paket från MRT så om jag jobba flitigt idag så kanske båten blir kör klar![]()
Bara att snabbtömma nåra 2-3-4 st.
idag har det blivit mycket gjort radio lådan är på plats flexröret är böjt o på plats tillsammans med T-bar
allt gick jätte bra tills likagen till rodret o förgasaren var draget o jag skulle testa lite med radion men på något jävla sätt så låg gas servot o pressade mot något så det brände det suger hårt så nu måste jag köpa ett nytt

allt gick jätte bra tills likagen till rodret o förgasaren var draget o jag skulle testa lite med radion men på något jävla sätt så låg gas servot o pressade mot något så det brände det suger hårt så nu måste jag köpa ett nytt
nu är nytt servo beställt från swedrc hoppas att jag får det innan helgen
ska iväg och köpa nya skruvar sen ska allt bara stoppas på plats och locktite och dra vatten kylningen
hoppas på premier i helgen
ska iväg och köpa nya skruvar sen ska allt bara stoppas på plats och locktite och dra vatten kylningen
hoppas på premier i helgen
Det ska jag
radio lådan är ihop
man kan ju säga att den som tycker det är jobbigt att ta sig i en radio låda på t ex en MCD ska ju testa att ta sig in i en båt radio låda
man kan ju säga att den som tycker det är jobbigt att ta sig i en radio låda på t ex en MCD ska ju testa att ta sig in i en båt radio låda