Burnout´s TWINEX 57cc 5T

Alla Offroad-projekt
User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by huSSe » 29 Jul 2011, 10:36

Burnout wrote:
huSSe wrote:har du filmat?????
vill ju se lite film på vild djuret! :drool:
Hehe, jag fortfarande ute och semster båt, jag tror imorgon eller söndag då hem!
Jag kan göra färdigt sista finjusterning twin...
Jag måste kolla över lauterbach-koppling som jag misstänker pga den går trögt.. :hammer:
Jag tror samma hänt med min PROmod 30,5 hade lauterbach-koppling blivit smält och sönder fjärdrar :hammer:
pontus det sa vi ju att bilen din gick trögt redan när du la ut filmen.
ser ut som att det är nåt som bromsar den.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Bjuggen
Posts: 3227
Joined: 09 Apr 2010, 21:54
Phone Number: 0700871481
Location: Nossebro

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by Bjuggen » 29 Jul 2011, 10:44

Har haft lite bekymmer med min Lauterkoppling med sen jag bytte motor. Plockade isär och kollade allt men hittade inget konstigt.. Min började dra redan på tomgång när den blev varm. Okej när den var sval. Kan ju inte vara nåt annat än fjädrarna.. Beställde nya häromdan.

http://www.lauterbacher.net/xtc/product ... lutch.html
Billös expertkommentator..

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by huSSe » 29 Jul 2011, 10:48

hoppas det är bara det! kan ju inte vara så mycket mer tycker man.
vad gick frakten på därifrån?
man kanske skulle köpt fjädrar till att ha som reserv. jobbigt att
behöva vänat på dom den dagen det pajjar. och det lär det ju göra för
eller senare.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
Robban
Posts: 4403
Joined: 09 Jun 2010, 16:12
Phone Number: 0732300322
Location: Hallsberg

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by Robban » 29 Jul 2011, 11:08

Man får justera på dom lite! Dra ner fjädrarna ett halvt var och prova! Fjädrarna verkar mattas efter dom har blivit varma första gången. Så justera på dom sen prova igen.

User avatar
Bjuggen
Posts: 3227
Joined: 09 Apr 2010, 21:54
Phone Number: 0700871481
Location: Nossebro

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by Bjuggen » 29 Jul 2011, 17:24

huSSe wrote:hoppas det är bara det! kan ju inte vara så mycket mer tycker man.
vad gick frakten på därifrån?
man kanske skulle köpt fjädrar till att ha som reserv. jobbigt att
behöva vänat på dom den dagen det pajjar. och det lär det ju göra för
eller senare.
Jag beställde 2 satser med fjädrar och lite mer småskit..Gick på ca 10 euro i frakt. Får väl anses som sjyst :thumbsup:
Billös expertkommentator..

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by huSSe » 29 Jul 2011, 17:47

oki tack för svar bjuggen!

burnis hur mycket väger twinnen med pipor?
och monterings kittet?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by Burnout » 29 Jul 2011, 18:07

huSSe wrote:
burnis hur mycket väger twinnen med pipor?
och monterings kittet?
Nära 5kg men bara motor 3,67kg eller 3670gram
Granska mycket...

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11711
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by Dave » 29 Jul 2011, 19:01

Tyckte man såg tendenser att bilen rullade trögt redan i våras.....kolla början av filmen.....kanske har du haft problem länge med kopplingen ?
:hmm:

[youtube][/youtube]

User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by Burnout » 29 Jul 2011, 21:16

Jag måste prova orginal koppling :hmm:
Om går bra eller dåligt...

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by huSSe » 29 Jul 2011, 21:32

antingen är det kopplingen eller nåt med diffen?
för det är samma i den här filmen, hoppas du löser problemet.
så man får se den gå som den ska. :rock2:
[youtube][/youtube]
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by huSSe » 29 Jul 2011, 21:59

Burnout wrote:
huSSe wrote:
burnis hur mycket väger twinnen med pipor?
och monterings kittet?
Nära 5kg men bara motor 3,67kg eller 3670gram
Granska mycket...
pro mx motorn väger 6,3 kg komplett med alt.
trodde twinnen skulle vara tyngre.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by Burnout » 02 Aug 2011, 20:52

Jag är HEMMA NU! :happy:
Varit två veckor i ute hav och åka båt!!
Imorgon jag ska riva upp koppling och byte till original koppling!
Ser om bättre eller :hmm:

S500R----->
Du om vill se den live twinnen..
Jag kommer meddela dig när klar med min twin :thumbsup: :sunglasses:

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by S 500 R » 02 Aug 2011, 20:59

Absolut!

Du ska inte köra med mig och Lusse i morgon då?
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by Burnout » 02 Aug 2011, 21:03

S 500 R wrote:Absolut!

Du ska inte köra med mig och Lusse i morgon då?
var ska köra då. i gbg? :hmm:

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Burnout´s TWINEX 5T

Post by S 500 R » 02 Aug 2011, 21:10

Burnout wrote:
S 500 R wrote:Absolut!

Du ska inte köra med mig och Lusse i morgon då?
var ska köra då. i gbg? :hmm:
Vi har inte bestämmt oss. Har du något förslag?
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests