När körde stefan lauter föresten?
Lauterbacher L3 Evo
Re: Lauterbacher L3 Evo
Haha, där finns däck så det räcker och blir över 
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- Rallyfinnen
J.A racing wrote:Japp jag jobbar på saken just nu, men hur fan ska jag få dom till dig. De får nog nästan bli att ta en lastbil och köra ner dom till dig.![]()
Ett skepp kommer lastat ...
Bussgods funkar säkert, dom tar väl betalt per kg, inte volym
Kan man inte köra bil när man kört slut på dom, så är det bara att lägga ner körningen en gång för alla!
Tror aldrig han hade någon Lauter (om jag förstod honom rätt), han fick däcken och hade tänkt bygga om någon bil för att kunna använda dom..
- Rallyfinnen
Jag har förresten pratat med en lokal Lauter-ägare, och lyckats övertala honom om att plocka fram bilen igen och vara med och leka lite, så jag kanske blir däcksponsor åt honom då 
- J.A racing
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Rallyfinnen wrote: Tror aldrig han hade någon Lauter (om jag förstod honom rätt), han fick däcken och hade tänkt bygga om någon bil för att kunna använda dom..
Det stämmer
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- J.A racing
- Rallyfinnen
- J.A racing
Nej men mer än dubbelt så stort bagage än i mercan dom kom i.Rallyfinnen wrote:![]()
Har du tillräckligt stort garage?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Rallyfinnen
Tur att däck är på g nu, för nu är det inte mycket gummi kvar på dom jag har!
Hade en underbar kväll på banan i Thn idag, fantastiskt väder och en hel del körning!
Fick kört några tankar utan några större bekymmer (förutom däck och setup). Motorn verkar funka nu också, verkar som nordlock och locktite gjorde susen
I slutet lossnade ena sexkanten, så högra bakhjulet galppade ungefär 1cm.. då blev den lite lurig att köra! Får nog ta isär och lägga locktite där också. Det var enda problemet jag hade efter min drivaxelkonvertering, verkar funka bra i övrigt!
Bjuggen börjar få flyt i sin körning också, bara han får igång hydraulbromsarna fram så är han snart med i matchen! Vi försökte lufta lite, men fick inte till det, man kunde dra ut pinnen på huvudcylindern helt, och fick knappt någon broms ändå..
Kaj och hans farsa dök upp också, men hade problem med gamla mottagarackar, så det blev mycket laddat och lite körning för dom.
Hade en underbar kväll på banan i Thn idag, fantastiskt väder och en hel del körning!
Fick kört några tankar utan några större bekymmer (förutom däck och setup). Motorn verkar funka nu också, verkar som nordlock och locktite gjorde susen
I slutet lossnade ena sexkanten, så högra bakhjulet galppade ungefär 1cm.. då blev den lite lurig att köra! Får nog ta isär och lägga locktite där också. Det var enda problemet jag hade efter min drivaxelkonvertering, verkar funka bra i övrigt!
Bjuggen börjar få flyt i sin körning också, bara han får igång hydraulbromsarna fram så är han snart med i matchen! Vi försökte lufta lite, men fick inte till det, man kunde dra ut pinnen på huvudcylindern helt, och fick knappt någon broms ändå..
Kaj och hans farsa dök upp också, men hade problem med gamla mottagarackar, så det blev mycket laddat och lite körning för dom.
När dina däck är slut (år 2019) så säg till så kan jag hjälpa dig med ett lika stort parti 
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Är det inte samma parti som han just har på väg, som du tänker på? Dvs Stefans..
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Samma batch, fast annat partiwrep wrote:Är det inte samma parti som han just har på väg, som du tänker på? Dvs Stefans..
- Rallyfinnen
Jasså finns det mera?
Kan säkert vara en del av dessa som inte funkar pga att dom är för hårda osv, så jag kanske kört slut på dom redan 2018
Kan säkert vara en del av dessa som inte funkar pga att dom är för hårda osv, så jag kanske kört slut på dom redan 2018
- Rallyfinnen
En bild (eller två) säger mer än tusen ord:

45kg däck!
Tusen tack Johan !!
Här är bilen med nya däck på:

Imorgon ska dom nötas på bana! Funderar på Trollhättan eller möjligtvis Lidköping. Kör ingen annan i Trollhättan, eller om dom hänger på, så blir det Lidköping tänkte jag.

45kg däck!
Tusen tack Johan !!
Här är bilen med nya däck på:

Imorgon ska dom nötas på bana! Funderar på Trollhättan eller möjligtvis Lidköping. Kör ingen annan i Trollhättan, eller om dom hänger på, så blir det Lidköping tänkte jag.
- Rallyfinnen
Lite mer förresten:
Har gått över dämparna på den och fösökt bekämpa friktion, blev bättre, fast jag är inte helt nöjd. Nåja, pushrod-systemet har nog en hel del av den sorten också.. Slipade kolvstängerna lite, för dom hade lite märken. Tyvärr hade jag bara 30W och 40W olja. 30W verkar funka bra i bak med ett hål i dämparkolven, men 40W är lite tunt i fram med två hål i kolven (och dessutom hårdare fjädrar på dom dämparna).
När jag körde sist hade jag lite problem med släpp i bakvagnen. Detta kan bero på två saker, FG-fett i diffen, och/eller att den rullade trögt i transmissionen. Märkte att om man drar skruven för motorns snabbfäste för hårt, så deformeras lager-hålet för mellanaxeln en aning, och den rullar lite trögt. Släppte en aning på den skruven så rullar den lätt igen, men det tog en stund innan jag kom på det..
Som man ser på bilden i förra inlägget så sitter det numera en buggy-start på motorn också
Tröttnade på att blåsa gräs ur kylflänsarna, så jag satte dit en nät-moddad start. Undrar vem som stoppar in gräs i motorn, finns ju inget sånt på banan..

Har gått över dämparna på den och fösökt bekämpa friktion, blev bättre, fast jag är inte helt nöjd. Nåja, pushrod-systemet har nog en hel del av den sorten också.. Slipade kolvstängerna lite, för dom hade lite märken. Tyvärr hade jag bara 30W och 40W olja. 30W verkar funka bra i bak med ett hål i dämparkolven, men 40W är lite tunt i fram med två hål i kolven (och dessutom hårdare fjädrar på dom dämparna).
När jag körde sist hade jag lite problem med släpp i bakvagnen. Detta kan bero på två saker, FG-fett i diffen, och/eller att den rullade trögt i transmissionen. Märkte att om man drar skruven för motorns snabbfäste för hårt, så deformeras lager-hålet för mellanaxeln en aning, och den rullar lite trögt. Släppte en aning på den skruven så rullar den lätt igen, men det tog en stund innan jag kom på det..
Som man ser på bilden i förra inlägget så sitter det numera en buggy-start på motorn också