Smurfens Porsche. ( Nöjd )
- J.A racing
Re: Smurfens Porsche. ( På väg hem nu)
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
Jag kan rekomendera en framvagns modd till den bilen, du har ju ett gäng svarta distans ringar som sitter vi bärarmarna. Flytta dom så att du behåller samma caster som nu men att då får fram bärarmarna max mot främre bulkhead´n.
Övre bärarm: en distans framför och en bakom
Nedre bärarmen samtliga distanser bakom
På detta sätt har man skapat ca 5 mm längre hjulbas och en lite stabilare bil. Kan kännas marginellt men det gör skillnad faktiskt.
Hjulvinklar fram 1,5 grader toe ut och 0 grader camber vid nedtryckt chassi, rideheight ca 10 mm och 3-4 mm utfjädring.
Och bak kan man ha 2,5-3 grader toe in och 2-3 grader camber, rideheight ca 8 mm och 4-5 mm utfjädring på det (drop).
Ang fjädrar så är den blå progressiva (48 mm) F1 fjädern bra fram och den röda progressiva (58 mm) bak ett bra val. Dämpar oljor mellan 7000-10000 fram och 3000-5000 bak är att rekomendera.
Vad satt det för däck på att det är GRP ser jag men är det 1 2 3 4 5 dvs A B C D E ?
Övre bärarm: en distans framför och en bakom
Nedre bärarmen samtliga distanser bakom
På detta sätt har man skapat ca 5 mm längre hjulbas och en lite stabilare bil. Kan kännas marginellt men det gör skillnad faktiskt.
Hjulvinklar fram 1,5 grader toe ut och 0 grader camber vid nedtryckt chassi, rideheight ca 10 mm och 3-4 mm utfjädring.
Och bak kan man ha 2,5-3 grader toe in och 2-3 grader camber, rideheight ca 8 mm och 4-5 mm utfjädring på det (drop).
Ang fjädrar så är den blå progressiva (48 mm) F1 fjädern bra fram och den röda progressiva (58 mm) bak ett bra val. Dämpar oljor mellan 7000-10000 fram och 3000-5000 bak är att rekomendera.
Vad satt det för däck på att det är GRP ser jag men är det 1 2 3 4 5 dvs A B C D E ?
Oj vad mycket frågor. Får kolla allt ikväll när jag kommer hem.
Men tack för alla bra tips.. Mer är bara kasta in.
Men tack för alla bra tips.. Mer är bara kasta in.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Har inte bestämt mig ännu. Till en början kommer jag flytta över sevona från Trucken bara för att få testa. Men sedan vill jag ju bygga om Trucken och då köper jag nya servon till Porschen och tar tillbaka de gamla till Trucken.nho1 wrote:Vad kommer du köra med för servon?
Har satt målet att få testa bilen lite utan kaross på Tisdag nästa vecka. Lackning kommer ske under nästa vecka som det ser ut nu.
Har lite att stå i fram till midsommar då vi har släktträff då så det hinner inte hända något innan Lördag.
Synd att man var så snabb att handla bara. Den är från jag beställde till idag prissänkt med ca 50Euro.
Kul att se det nu.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
- J.A racing
Re: Smurfens Porsche. ( Hemma )
Att vara ivrig och köra utan kaross brukar inte sluta så bra, då den blir väldigt svårkörd utan. Men att bara puttra lite lugnt under inkörning borde ju gå.

Ska bara köra ett par långsamma varv för att låta motorn gå lite innan jag börjar med tokvarvning.
Bara för att känna på lite. Alla säger ju att däcken som medföljer inte är någe bra heller så det blir inge hårdköra innan nya och fler däck är hemma. Skall även handla lite annat smått.
Bara för att känna på lite. Alla säger ju att däcken som medföljer inte är någe bra heller så det blir inge hårdköra innan nya och fler däck är hemma. Skall även handla lite annat smått.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
- J.A racing
Men det såg ut att vara bra däck enligt bilderna kolla siffran på däcksidan.Smurfen wrote:Ska bara köra ett par långsamma varv för att låta motorn gå lite innan jag börjar med tokvarvning.
Kul värre!
Jag hade dock inte vågat köra utan kaross, känns inte så kul om bilen skulle volta =/
Hoppas du nu får mycket glädje och att vi ses på en bana!
Jag hade dock inte vågat köra utan kaross, känns inte så kul om bilen skulle volta =/
Hoppas du nu får mycket glädje och att vi ses på en bana!
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Väntar med spänning tills på lördag då man skall bättra på baksmällan med lite rc skurva.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Nu sitter jag vid bilen.
Däck bak är 1 och fram är 4.
Tänkte ta och försöka slakta trucken så jag får bort radion och servona ikväll. Är sugen på att testa rulla runt lite i hallen...
Däck bak är 1 och fram är 4.
Tänkte ta och försöka slakta trucken så jag får bort radion och servona ikväll. Är sugen på att testa rulla runt lite i hallen...
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Underbar bil Smurfen.. Den karossen är så satans grym. Hoppas att vi kan få till en körning under sommaren. Kommer gasa så mycket jag orkar på Trosa banan under semestern..

Camber caster toe in och toe out är jag med på. Men vad menar ni med utfjädring och drop?Hjulvinklar fram 1,5 grader toe ut och 0 grader camber vid nedtryckt chassi, rideheight ca 10 mm och 3-4 mm utfjädring.
Är mina däck bra mjukhet i eller vad är normalt att åka?
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Tackar tackar.. Kommer försöka få till några körningar i Trosa under sommaren.Stelunex wrote:Underbar bil Smurfen.. Den karossen är så satans grym. Hoppas att vi kan få till en körning under sommaren. Kommer gasa så mycket jag orkar på Trosa banan under semestern..![]()
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
- J.A racing
Det är samma sak och det innebär hur mycket man tillåter att fjädra ut ifrån "körläget". Säg att du har en höjd på 10 mm i körlage, mellan marken och bottenplattan. Då med tex 4 mm drop/utfjädring så får du 14 mm precis innan hjulen lättar från marken. Är du med nu då? Annars får vi ta det IRL vid nån bana.Smurfen wrote:Camber caster toe in och toe out är jag med på. Men vad menar ni med utfjädring och drop?Hjulvinklar fram 1,5 grader toe ut och 0 grader camber vid nedtryckt chassi, rideheight ca 10 mm och 3-4 mm utfjädring.
Är mina däck bra mjukhet i eller vad är normalt att åka?
- J.A racing
Jag har nu dekalarket i min hand 5060/01
Lysen, emblem och rutstreamer !