Kanske är en trög/dum svensk men då vet jag inte vad du syftar på EgonEgon wrote:Det var faktisk inte det jag tenkte på.......
Waqr`s Baja SS
Re: Waqr`s Baja SS
Letar Baja 5B
Hemlige Egon som aldrig pratar klarspråk 
Robban wrote:Hemlige Egon som aldrig pratar klarspråk
Sorry boys...
Kanskje du kunne trengt "litt" mer power Waqr....da hadde du inte trengt nogen fjær......
Nå har jeg greid å få deg over til PRO-Pipan, neste steg er PRO MOD.....
Jan-Erik
http://www.pro-racing.no
http://www.pro-racing.no
Köpte du vita fälgar eller målade du dom???
Hehe.....kanske det du EgonEgon wrote:
Sorry boys...![]()
Kanskje du kunne trengt "litt" mer power Waqr....da hadde du inte trengt nogen fjær......![]()
Nå har jeg greid å få deg over til PRO-Pipan, neste steg er PRO MOD.....![]()
![]()
Letar Baja 5B
Jag köpte dom vita.S 500 R wrote:Köpte du vita fälgar eller målade du dom???
Letar Baja 5B
- J.A racing
Nu när du kört ett tag med Propipe, vad tycker du om den?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Var lite skeptisk till den innan jag provat den men nu kan jag faktiskt inte tänka mig nån annan pipa. Helt sanslös skillnad mot GBE:n faktisk. Trodde inte det kunde skilja så mycket mellan pipor men där hade jag fel. Tycker den levererar grym kraft över hela registret även om det är på mitten och toppen som den verkligen glänser. Körde 19/55 drevning idag på banan och det fanns bottendrag så det räckte och blev över iallafall och toppfarten på rakan räckte till den ocksåJ.A racing wrote:Nu när du kört ett tag med Propipe, vad tycker du om den?
Letar Baja 5B
- J.A racing
Döm om min förvåning när mina Elcon däck dök upp idag efter bara två dagar från MMR
Älskar dessa däck trots att jag bara kört typ 5 minuter med dom (har testa Jimmys däck några varv på Nobelbanan). Finns inget däck med grepp som detta till Bajan. Hur brutala som helst
Nu ska dom bara limmas och sen blir det provkörning till helgen!

Uploaded with ImageShack.us

Nu ska dom bara limmas och sen blir det provkörning till helgen!

Letar Baja 5B
Jävlar vad tuffa dom är! vad blev totalkostnaden hemma? Är oxå sugen, däcksamlare som man är. Gäller bara att kunna limma bra oxå..
Jo, dom är helt klart grymma och klart mycket smidigare än MX däcken (som känns som riktiga klumpar i jämförelse med dessa)Malte wrote:Jävlar vad tuffa dom är! vad blev totalkostnaden hemma? Är oxå sugen, däcksamlare som man är. Gäller bara att kunna limma bra oxå..
Totalsumman landade på runt 1200:- inkl frakt vilket jag inte tycker är så farligt. Vet att även Jimmy tar hem dessa så kolla även med honom.
Letar Baja 5B
Hittar bara en modell/dimension Elcon däck på MMR, kommer du köra med samma runt om?
Tuff däck!!

Det brukar gå fint att limma däck ...bara man tar det lilla lugna & limmar bit för bit & inte för mycket åt gången.
Man kan limma i 2 omgångar om man vill. Börja med att göra rent ordentligt sen limmar du däcket mot bottnen av fälgspåret, sen när du gjort det runtom så kan du sära på däckkanten & fälgen med tummen & limma fast fälgbanan mot den yttersta delen av däcket.
Jag brukar göra på detta vis & har aldrig någonsin varit med om att ett däck släpper från fälgen....
Man kan limma i 2 omgångar om man vill. Börja med att göra rent ordentligt sen limmar du däcket mot bottnen av fälgspåret, sen när du gjort det runtom så kan du sära på däckkanten & fälgen med tummen & limma fast fälgbanan mot den yttersta delen av däcket.
Jag brukar göra på detta vis & har aldrig någonsin varit med om att ett däck släpper från fälgen....
MCD UltimateCarbon K600 TWIN